Browser Verwijderen van Edge na strengere regels EU

Ik laat hem voorlopig ook op mijn computer geïnstalleerd staan. Ik gebruik hem ook niet, maar wat ik niet gebruik verwijder ik normaal gezien wel van mijn computer. Zonder Edge op u computer was in het verleden echt om problemen vragen. Vandaar dat ik nog ff de kat uit de boom kijk daarmee. Ik kan dit wel al jaren verwijderen via Revo uninstaller hoor, had daar geen toestemming van MS voor nodig dankzij de EU.
 
Het zou nu ook niet meer mogen voorvallen dat de links op de MS sites, apps van MS, etc... spontaan openen in Edge ook als je die niet wenst te gebruiken. Dat was de voornaamste reden om het voordien te blokkeren (met appje daarvoor), maar verwijderen was inderdaad om problemen vragen.
Nu die praktijk op zich ook niet meer mag zou meteen de voornaamste reden om Edge eraf te gooien ook komen te vervallen. Het is dan waarschijnlijk de beste optie eraf te blijven en het gewoon niet te gebruiken.
 
Mijn standaard browser was vroeger Opera, toen ze naar Chrome overstapten vond ik het niks meer.
Toen kwam Vivaldi dat door een deel v.d. oude Opera programmeurs een op Chrome gebaseerde browser zals de oude Opera browser wilden maken.
Sindsdien is dat mijn standaard en zal dat wrs nog jaren blijven.

Maar een optie waar ik wel eens Edge gebruik is voor het vertalen van websites omdat ik bij het zoeken van technische info wel eens meer op Slavische, Chinese en Koreaanse websites, vooral forums, beland.
Het kan ondertussen verandert zijn maar dat is iets wat Edge, vooral dan toch in het begin, vaak veel beter deed.
Sommige browsers deden dan, voorals als er een mix van 2 talen met dan bv Engels gebruikt werd, nogals eens lastig en stopten met vertalen.
Eens ingesteld mocht je door 10-tallen paginas gaan, die werden door Edge meestal allemaal netjes vertaald. Ok, grammatisch en alle woorden niet tijd correct vertaald maar wel verstaanbaar.
Daarvoor gebruiik ik tot vandaag nog steeds Edge.

Mochten er echter suggesties zijn voor een nog betere browser om vooral forums te vertalen hoor ik het graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan