Status
Niet open voor verdere reacties.
ik probeer een bestand te verwijderen doch krijg steeds een venstertje dat het bestand niet meer bestaat, dit was van een pps die verwijderd is, ook na het heropstarten is het niet weg.
Hierbij het bestand en het venstertje

Bestandje.JPG


Bestand.JPG


Hoe kan ik dit toch nog verwijderen?

Bedankt - Grt. - Sunny ;)
 
Waar is het bestand dan nu gebleven ? Staat het nog op het bureaublad ? Het was natuurlijk een bestand van 0kb , dus eigenlijk is het geen bestand maar misschien een oude koppeling die niet weg wilde.
 
Beste Pluis,

:vraagteken:Weet ook niet waar het is gebleven , het staat alleszins niet meer op m'n bureaublad

Als ik er rechts op klikte kon ik kiezen : naar de prullebak of ineens verwijderen, heb gekozen voor de prullebak doch daar zit het ook niet in dus weg is weg.

Het kwam van een pps met de naam : zo ga ik door....
In de eigenschappen er van stond dat het een een gemeenschappelijk dll bestand !!! was , kan dit dan kwaad dat ik het heb verwijdert en wat is eigenlijk een gemeenschappelijk dll bestand en waarvoor dient het?
 
Een pps bestand is een Powerpoint bestand. Dit kan nooit een gedeeld bestand zijn.
In jouw eerste afbeelding zie ik nog net staan "Gemeenschappelijk dll" bestand. Maar dit soort bestanden horen niet op het bureaublad en het was trouwens een bestand van 0 bytes. Dus eigenlijk was het niets.
Een dll bestand is de afkorting voor Dynamic Linked Library, eenvoudig vertaald zijn dit bestanden die door meerdere programma's gebruikt kunnen worden.
Hoe dit bestand op het bureaublad terecht is gekomen kan ik natuurlijk niet weten. Wat ik wel weet is dat er in sommige pps / powerpoint bestanden soms een virus kan zitten en zo'n virus kan gekke dingen doen.

Ik zou me er niet te druk om maken dat dit bestand nu weg is. Op het bureaublad hoorde het niet en een bestand van 0 bytes zou ik me helemaal niet druk maken. Mocht er ooit een programma niet goed werken, dan kan je dit natuurlijk opnieuw installeren waardoor dit probleem ook weer opgelost is.

Ik raad je voor de zekerheid aan eens te scannen met een antivirus programma.
 
Oké bedankt voor de uitleg.

Verder gebruik ik Kaspersky PURE , + maandelijks laat ik CCleaner, Eusing en MBytes scannen en ook Windows Defender loopt ergens op de achtergrond en in m'n Sony zitten er ook nog scans voor van alles en wat.

Heb alles nu ook nog eens gescand doch niks verdacht of geïnfecteerd gevonden.

Thanks Pluis en tot de volgende keer :us4alldank:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan