verteller maar dan anders

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

spacebunny

Gast
Hoi allemaal, ik heb zoals anderen hier ook heb ik gelezen, een probleem met de verteller uitschakelen.
Deze heb ik al in het configuratiescherm uitgeschakeld, en sindsdien verschijnt hij ook niet meer na het inloggen, met de nadruk op na.
Tijdens het inlogscherm echter komt hij nog steeds in beeld.
Dit is waar ik de verteller in eerste instantie ook het ingeschakeld, links onder in beeld bij toegankelijkheidsopties.
Ook al heb ik in het configuratiescherm alles uitgeschakeld, als ik in het inlogscherm zit en ik controleer dan weer linksonder om dat die k****e verteller zich weer meld, staat ie hier weer ingeschakeld.
aub expertise gewenst.
Gr. Roger.[OPLOSSING]
voor wie het interseert,
Ik heb het zelf opgelost.
heb in system32 van narrator.exe en osk.exe ( on screen keyboard want die viel me op dezelfde manier lastig) het eigenaarsschap van deze exe bestanden overgenomen en mezelf als admin alle rechten toegekend, toen kon ik ze weggooien.
Nu blijven ze weg bij het starten.
In ieder geval bedankt aan iedereen die probeerde te helpen.
Greetz,
Roger.
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je toegankelijk kiest krijg je een nieuw window.
Links zie je staan "beheersinstellingen wijzigen"
Staat daar onder "instellingen voor systeembeheer"
dat vakje aangevinkt, ontvink dat dan eerst.
Keer terug en kies verteller starten.
Kijk nu of je instellingen staan zoals in bijgevoegde afbeelding.
Dit is de standaardinstelling van een verse vistainstallatie.
Kijk ook de voorkeurinstellingen na, geminimaliseerd opstarten moet zeker uitstaan.
 
helaas....

helaas....

bedankt voor jullie support, maar het mocht allemaal niet baten, ze houd haar mond nog steeds niet.
Weet er iemand miisschien waar ik haar in group policy of het register kan uitzetten of is ook dit niet mogelijk?
 
t'ja zo zijn de vrouwen , ze kunnen het nie laten ;)
ga eens naar start - uitvoeren - regedit - ok -
kies voor : h current user- software - microsoft - windows - currentversion -explorer - advanced -
zie als je daar een vermelding van : ' sam ' ( zonder '' ) , zij is het die lawaai maakt ( lol )

How do I… use the Text-to-Speech application in XP? | Microsoft Windows | TechRepublic.com

daar vind je het omgekeerde , om sam tot leven te maken ..... anders een plakker op haar mond ??? (lachen)
 
In xp was dat Sam zeg je?
Dat kan, maar als ik in Vista kijk heet ze Microsoft Anna.
Voor het geval Sam niet thuis is dus.
 
@iedereen ..... gezien onze vriend geen keuze heeft , geef me maar sam ;)
anna is ook goed maar een beetje ouder ;!
 
helaas...

helaas...

Geen Anna en geen sam, het is wel vista x64 wat ik draai.
toch bedankt voor de geboden hulp...
Gr.
Roger.
 
beste Roger , als je nie zegt wat je in huis hebt word dit moeilijk om iemand te helpen .......
je kan moeilijk een rolls royce herstellen in een skoda garage tenzij je bij een bricoleur bent , je begrijpt best wat ik bedoel , dit is geen verwijt hoor
 
Ook al heb ik in het configuratiescherm alles uitgeschakeld, als ik in het inlogscherm zit en ik controleer dan weer linksonder om dat die k****e verteller zich weer meld, staat ie hier weer ingeschakeld.
aub expertise gewenst.
Gr. Roger.


Verdorie, ik heb niet goed gelezen.
Je schreef dat de verteller zichzelf steeds opnieuw inschakeld.
Kijk eens bij configuratiescherm/gebruikersaccounts links de laatste regel 'gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen' en ontvink deze als er een v voor staat, dan moet je de pc herstarten.
Dat kan de reden zijn.
Laat weten hoe het zit, dan zoek ik nog even verder.
 
accountbeheer

accountbeheer

accountbeheer heb ik standaard uitgeschakeld.
zal het nog duidelijker proberen.
Tijdens het opstarten van mijn vista x64 bak zat ik in het inlogscherm en zag toen linksonder toegankelijksheids opties staan, ik dacht ff proberen en nou gaat hij (zij) niet meer weg.
Ik had al in het configscherm alle noodzakelijke zaken weer hersteld, ( heb namelijk nog een zelfde vista bak waar ik kon kijken hoe het moet staan) en ook in het inlogscherm alles weer gezet hoe het moet staan, maar telkens als ik opstart zit ze weer in mijn inlogscherm, en is bij toegankelijkheids opties (bij het inlogscherm) weer alles ingeschakeld.
In het configscherm blijft alles zoals het moet staan, uit dus.
Toen de verteller in het config scherm ook was ingeschakeld starte ze ook nog eens op op mijn desktop, dat doet hiij na het uitschakelen in het configscherm niet meer, alleen nog in het inlogschem
 
ik ben zelf ook het hele internet aan het afzoeken om iets te vinden, daarom wil ik het nu via het register of misschien via grouppolicy proberen, daarom mijn vraag of iemand weet hoe dit werkt, omdat ik daar bar weinig van op internet vind, in elk geval bij google weinig....
Greetz,
Roger.
 
uitvoeren ..................typ : narrator -- ok en daar kan je een pleister op haar mond plakken ( gekontroleerd bij een vista gebruiker !! ) (lachen)
 
zelf opgelost

zelf opgelost

voor wie het interseert,
Ik heb het zelf opgelost.
heb in system32 van narrator.exe en osk.exe ( on screen keyboard want die viel me op dezelfde manier lastig) het eigenaarsschap van deze exe bestanden overgenomen en mezelf als admin alle rechten toegekend, toen kon ik ze weggooien.
Nu blijven ze weg bij het starten.
In ieder geval bedankt aan iedereen die probeerde te helpen.
Greetz,
Roger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan