Windows 10 Vergrootglas op 1 scherm (er zijn 6 schermen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan ik een vergrootglas in windows 10 gebruiken op het geselecteerde scherm?
Via de toetscombinatie vergroten alle 6 schermen tegelijk, dat hoeft niet.
Wel heb ik als tussenoplossing de resolutie van 1 scherm aangepast zodat alles op dat scherm groter word.
Is er een mogelijkheid om dit op een ranbdomscherm toe te passen waar het even nodig is?
Dat spaart heen en weer slepen van vensters (windows) uit van het ene scherm naar het anderer (resolutie)scherm.
 
Ja, die app zijn handig, maar de downloadurl is geblokkeerd op het werk. Ik zal die via een mail of stick eens meenemen.
Ook moet de setup als normal user kunnen uitgevoerd worden of een portable app. Bij browsers bvb kan dat makkelijk gekozen worden zodat ik de browser gebruik op het werk die ik gewend ben en niet edge.
Ik heb op die pc geen admin rechten. Het moet kunnen met beperkte rechten gebruikt worden dus.
Handiger zou de windows vergrootglas zijn die aangepast word via settings ergens.
Onze IT afdeling heeft grote werkdruk, die kan ik hier niet direct mee lastig vallen.
 
Mijn gevoel zegt dat een app die op zo'n technisch niveau moet ingrijpen nl. de beeldweergave op schermen niet haalbaar is om te installeren als een portable app of zonder administratieve rechten in de installatie (wat technisch gezien op hetzelfde neerkomt). Ik vrees dat een oplossing zoals die je voorstaat enkel kan met medewerking van je IT-afdeling ... en dan moeten ze nog toestaan dat je zo'n 'download'-software gebruikt op een bedrijfs-PC. Normaal gezien kan dit niet toegelaten worden want té onbeheersbaar.
 
Mijn gevoel zegt dat een app die op zo'n technisch niveau moet ingrijpen nl. de beeldweergave op schermen niet haalbaar is om te installeren als een portable app of zonder administratieve rechten in de installatie (wat technisch gezien op hetzelfde neerkomt). Ik vrees dat een oplossing zoals die je voorstaat enkel kan met medewerking van je IT-afdeling ... en dan moeten ze nog toestaan dat je zo'n 'download'-software gebruikt op een bedrijfs-PC. Normaal gezien kan dit niet toegelaten worden want té onbeheersbaar.
Inderdaad men moet dar vrij streng over zijn. Met browsers was het voor kort ook niet mogelijk maar zowel opera, firefox als vivaldi kan zonder admin rights, en zelfs als usb install nu. Ik heb ze staan op de pc hier. De resolutie van 1 scherm verlagen is wat binnen windows momenteel kan hier, maar ik ga nog verder zoeken. Ik had gisteren een jurygesprek maar nu heb ik meer de tijd. Als ik iets weet post ik het wel. Tips van andere mensen blijven zeer gewenst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan