Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gabriel

Gast
viola ben er terug met win in verlof , nu vergeet ie dat er een cd-com / dvd station bestaat
verwijderen via apparaatbeheer en opnieuw opstarten = geen resultaat ........ drivers opnieuw installeren , ja , maar zonder cd-rom station .... hoe doe je dat ????
de site van NEC vraagt ondersteunig van de cd ???
wie weet raad ??? thx :vraagteken:
 
zonder cd rom? de drivers afhalen op de site en uitvoeren vanaf pc....maar als ze dan nog om cd vragen...
 
de site van nec zegt : geen device gevonden ???
geprobeerd om het bestand : cdrom inf opnieuw te laden = 0
cdrom.sys = 0
op alle plaatsen staat de cd rom vermeld -- bios -apparaat beheer maar met een gele vlag en error code 39 --- ms geeft over die code wel info maar werkt niet bij me ( brbrbrbrbrbr )
kast open gemaakt en de dvd ontkoppeld .. win opgestart .. afgesloten ... dvd opnieuw aangesloten en nog altijd nopes ...... best een andere dvd speler kopen zeker .. een tip voor een goede qua prijs ???? thx ;);)
 
vervolg : dvd speler op een andere pc gemonteerd : werkt er prima ????? het zal dus maar deze kl.... pc zijn die opnieuw kuren heeft .... spreek aub niet over een format ... koop nog liever een nieuwe pc .... maar voor ieder prob is er een oplossing , kwestie van die te vinden :vraagteken::vraagteken:
 
Is wel misschien een oplossing te vinden.Maar als je altijd zoveel probs hebt is een format echt beter. Als dit is opgelost is het misschien weer iets anders
 
Kabeltjes al gecontroleerd???
Misschien ergens een slecht contact of een draadje gebroken.

Groetjes Rikkie
 
heb je in je bios al eens handmatig laten zoeken of hij deze dan vind .had je misschien de stekker uitgetrokken voor je op verlof ging dan kan het ook zijn dat je batterij van je moederbord zijn beste tijd heeft gehad . formateren ik zou niet weten wat daar altijd aan helpt de pc waar ik nu op werk draait al 5 jaar op dezelfde windows zonder format en deze werkt nog altijd zoals het hoort.
grtjs
 
Krijgt hij stroom ?
Zo nee kan het zijn dat je jumper niet goed staat.
Gisteren hier ook mee gemaakt met een pc.
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad en opgelost zoals hieronder beschreven.
Maar voor alle veiligheid maak een herstelpunt of backup, veel geluk

k Heb het probleem als volgt opgelost:

1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
2. Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
3. Klik op de volgende registersubsleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Class/{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
4. Open het menu Bestand en klik op Exporteren.
5. Typ opgeslagensleutel in het vak Bestandsnaam en klik op Opslaan.
6. Klik op Upperfilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen. Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.
7. Klik op LowerFilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen. Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.
8. Sluit de Register-editor af en start de computer opnieuw op.
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad en opgelost zoals hieronder beschreven.
Maar voor alle veiligheid maak een herstelpunt of backup, veel geluk

k Heb het probleem als volgt opgelost:

1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
2. Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
3. Klik op de volgende registersubsleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Class/{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
4. Open het menu Bestand en klik op Exporteren.
5. Typ opgeslagensleutel in het vak Bestandsnaam en klik op Opslaan.
6. Klik op Upperfilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen. Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.
7. Klik op LowerFilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen. Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.
8. Sluit de Register-editor af en start de computer opnieuw op.

Ook in het geval je bios de cd-player niet meer ziet???
 
wel het is dus nog altijd zo dat er geen stuurprog geinstallerd is .... heb een paar andere cd/dvd 's spelers gemonteerd maar nog altijd nopes.... ie blijft maar zeggen : geen stuurprog code 39
wat Bert zegt geprobbert en of nagezien : staan reeds zo ??? iemand een idee waar ik een stuurprog voor cdrom kan vinden ??? thx :vraagteken:
 
wel het is dus nog altijd zo dat er geen stuurprog geinstallerd is .... heb een paar andere cd/dvd 's spelers gemonteerd maar nog altijd nopes.... ie blijft maar zeggen : geen stuurprog code 39
wat Bert zegt geprobbert en of nagezien : staan reeds zo ??? iemand een idee waar ik een stuurprog voor cdrom kan vinden ??? thx
 
opgelost ....een format ...snik ..skik
aan Bert : het is niet : currentcontolset maar hetzelfde maar met een ' eentje ' er achter ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan