E-mail Verdwijnen mail op telenet

Hi
Ik gebruik imap in Thunderbird. En in Thunderbird heb ik aangeduid dat de mail niet op pc moet worden opgeslagen.
En lees in bluemail de mails op gsm en tablet
Ik heb meerdere mappen gemaakt.
En op een half jaar ben ik al voor de 2de keer verschillende mails kwijt uit mappen die ik eigenlijk heel zelden open doe.
Heb ze de eerste x kunnen terug halen vanop een mijn andere pc. Maar nu staat daar ook geen kopie meer.
Hoe kan dit dat er zi maar meerdere mappen leeg komen zonder dat ik ze leeg maak?
 
welk protocol gebruik je ? IMAP of POP3 ?

Deze zin (heb ik aangeduid dat de mail niet op pc moet worden opgeslagen) begrijp ik niet, want dat is niet de keuze die je kan maken ...
  1. Je kan ervoor kiezen dat mail die je ophaalt niet bewaard blijft op de server (POP3) - in dat geval kan je mails slechts op één toestel binnenhalen ;
  2. of je kan ervoor kiezen dat mail op de server bewaard blijft tot je een expliciete delete doet (IMAP) - in dat geval kan je mails meerdere keren op meerdere toestellen ophalen, zolang je ze maar niet verwijderd.
In beide gevallen worden mails ook lokaal opgeslagen.
 
Waarom worden ze lokaal ook op geslagen.
Omdat door mails bladeren, oude mails terug openen en alle andere bewerkingen op mails anders wel héél internet- en serverintensief zouden worden.

En wat als ik een mail verwijderen op gsm of omgekeerd. Is die dan weg op ander toestel?
Herlees #2 : als je met POP3 werkt is hij meteen weg uit de server en zal hij dus nooit zelfs op een ander toestel kunnen staan, komt per definitie dan enkel op het toestel waarmee je hem binnenhaalt ;
werk je met IMAP dan syncroniseer je lokaal met de server en dat zowel voor bijkomende mails als verwijderen van mails.
 
Niet helemaal waar voor Pop 3:

Als de optie Laat een kopie van het bericht op de server ontbreekt in bijv. Microsoft Outlook, kan dit komen door het type e-mailaccount dat men gebruikt. Van de meest voorkomende typen e-mailaccounts downloaden alleen POP3-accounts de e-mail naar uw computer.

Als u een IMAP- of HTTP-account (zoals Gmail of Outlook.com) hebt, wordt e-mail niet opgeslagen op uw computer. Alle e-mail blijft op de e-mailserver staan totdat u het verwijdert.
 
@Aardbei : Je mist hiermee behoorlijk de essentie :

In Outlook worden OST- en PST-bestanden gebruikt voor het opslaan van e-mailberichten, agenda-items, contactpersonen en andere gegevens.

OST-bestand (Offline Storage Table)
Gebruik: OST-bestanden worden gebruikt voor het opslaan van een lokale kopie van je mailbox die gesynchroniseerd wordt met een Exchange-, Office 365-, of IMAP-server.

Functie: Met een OST-bestand kun je Outlook gebruiken en toegang krijgen tot je e-mails en andere gegevens, zelfs wanneer je geen internetverbinding hebt. Zodra je weer online bent, synchroniseert Outlook de wijzigingen automatisch met de server.

PST-bestand (Personal Storage Table)
Gebruik: PST-bestanden worden gebruikt voor het opslaan van e-mailgegevens op een lokale harde schijf, los van een server. Dit bestandstype wordt vaak gebruikt voor POP3-accounts of om e-mails te archiveren.
 
Als u een IMAP- of HTTP-account (zoals Gmail of Outlook.com) hebt, wordt e-mail niet opgeslagen op uw computer. Alle e-mail blijft op de e-mailserver staan totdat u het verwijdert.

Hier ook even corrigeren, hier sla je de bal ook even serieus mis.
En HTTP-account als we over email praten is ook iets wat niet bestaat...
 
@Aardbei : Je zaait weer, zoals wel vaker, verwarring dus ...
Want ik lees in #5 letterlijk van jouw hand :

"Als de optie Laat een kopie van het bericht op de server ontbreekt in bijv. Microsoft Outlook, kan dit komen door het type e-mailaccount dat men gebruikt."

Logisch dat de reacties daarna dus ook over Outlook gaan hé ...
Overigens dat doet eigenlijk niet terzake - de principes zijn dezelfde, alleen zal elke mailcliënt zijn eigen formaat en benaming gebruiken.
Maar de beide mailprotocols (POP3 en IMAP) zijn universeel.
 
Nee, dat adres is een web-interface op de mailserver van Office 365.
De account is een Exchange mailaccount, het mailprotocol van Microsoft mailservers.

Je kan naar mailaccounts gaan met het gebruik van een app ... en dat zijn er velen : Outlook uit Office, alle versies / Thunderbird / etc... er zijn er tientallen.

Of je kan naar een mailaccount gaan door in te loggen op zijn webinterface vanuit de browser en die interface is dan bereikbaar via een "https://" webadres.
 
Het zal allemaal wel. Hou maar daar weinig mee bezig.
Welk emailprogramma je ook gebruikt, het moet goed werken en opties hebben om te backuppen of mails te bewaren.,

En ja het is soms puzzelen hoe dat het beste werkt.
 
Zelf gebruik ik geen Outlook, maar Thunderbird.
IMAP houdt de berichten op de server en haalt enkel de header naar jouw PC/Laptop/GSM/Tablet. Als je daarop klikt wordt het hele bericht opgehaald zodat je het kan lezen.
POP3 haalt standaard het hele bericht naar je PC en verwijdert het van de server, tenzij je aangeeft dat een kopie van de berichten op de server bewaard moet blijven.
Normaal kan je in de accounteigenschappen bij zowel POP3 als IMAP aangeven of de berichten na een in te stellen aantal dagen van de server verwijderd dienen te worden.
(zie bijlage)
Controleer eens of er ergens zo een instelling ingeschakeld is. Zo ja, verwijder dan het vinkje bij deze optie.
Ik vermoed echter dat het elders gezocht moet worden, want als dat zo ingesteld zou zijn, dan miste je al veel meer berichten.
 

Bijlagen

  • EmailVerwijderenNa.jpg
    EmailVerwijderenNa.jpg
    30.9 KB · Weergaven: 21
Terug
Bovenaan