Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb al een hele tijd een NAS welke overigens uitstekend werkt.
Sinds een paar dagen heb ik een photostation aangemaakt welke ook goed werkt.
Testen gedaan met 5 personen en alles werkt perfect bij 4 van hen.

Bij 1 persoon echter gebeurt het volgende;


Hij logt in op het photostation, kan alles bekijken, foto's uppen enz.
Wanneer hij echter uitlogt en opnieuw wil inloggen dan lukt dat niet meer
Meer het duurt uren voor het weer lukt. Zelfs pc uitschakelen en weer opstarten verhelpt dit niet. Anders heeft deze persoon geen problemen om met internet te werken.
Ik heb in de NAS beveiliging zijn IP adres in de lijst met steeds toegestane adressen gezet daar ik dacht dat hij uitgesloten werd maar ook dat helpt niet.

Dus het probleem ligt ergens anders, maar waar?
Iemand enig idee wat er zou kunnen mis zijn.
Eerst wel gaan en dan weer niet gaan is wel vreemd.

Groeten Dan
 
niemand enig idee waar ik zou kunnen zoeken in wat of waar deze fout zit?
Het komt zeker niet van de Nas daar anderen geen probleem hebben.

otto's, pc's en vrouwen.............................
 
sorry van Nas en verbindingsproblemen weet ik niets af ...dit is meer voor Ddragon80 en Lana...zij zullen wel reageren indien ze er de tijd voor vinden .
 
Dus, kort samengevat; eerste keer inloggen werkt. Dan uitloggen en terug inloggen lukt niet. Tenzij een aantal uur te wachten. Correct?

Indien zo, krijg je een melding dat de login niet aanvaard wordt? Wat ervaar je wanneer het niet lukt? Iets meer details hier.
 
Ddragon, het is niet op mijn pc
maar bij iemand die ik de toegangscode gegeven heb om op het photostation te komen
ik ga straks naar deze persoon toe, laat je deze avond wat meer gegevens weten
bij alle anderen die ook testen zijn er geen problemen voorgekomen
vermoed dat het dus niet bij de NAS ligt anders zou het bij iedereen niet lukken toch?

grt
dan
 
Inderdaad, wanneer de gebruikersinstellingen voor iedereen gelijkaardig zijn. Die NAS wordt dus extern benaderd neem ik aan. In IT mag je ervan uitgaan, of het werkt, of het werkt niet. Er bestaat ook een grijze zone, maar die zit op de fysieke laag. Zoals slechte contacten of kortsluitingen met wisselende resultaten als gevolg. Digitaal is anders. 1 of 0. Of het werkt altijd, of het werkt nooit.
 
deze namiddag dus op bezoek geweest bij de persoon waar het niet lukt om mijn NAS photostation een tweede maal aan te spreken
dus 1ste maal inloggen lukt, uitloggen en weer inloggen gaat niet meer zelfs niet na het volledig uitschakelen en weer inschakelen van de pc.
ik had mijn laptop mee en nadat ik via zijn BBOX3 inlogde deed zich net hetzelfde voor kon dus ook niet inloggen.
zijn naar gebuur geweest die met een telenet modem zit, heb daar ingelogd en daar doet het probleem zich niet voor.

als we proberen in te loggen via de bbox dus dan krijgen we het volgende scherm te zien (tekst)
kan geen verbinding maken met uw diskstation
controleer de volgende instellingen
-u hebt het correcte adres ingevoerd
-uw diskstation is ingeschakeld en verbonden met internet

dus op beide bovenstaande vragen JA

firewalls nagezien en nergens iets gevonden die de link naar.... zou kunnen blokkeren

zou het iets met de bbox3 kunnen te maken hebben?
maar waarom lukt de eerste inlog dan wel en een tweede voor uuuuuuuuuuren dan niet meer.

dus 1 of 0 het werkt niet of wel, 'k geloof er niet meer in -m-

als er iemand ons uit deze zeer vervelende situatie kan helpen zullen we u voor eeuwig en 1 jaar dankbaar zijn

grt,
dan
 
vraagje probeer jij de NAS dan draadloos te benaderen via de BBOX3
ik las dus juist op een ander forum dat deze BBOX3 daar last mee ondervond en dat het heropstarten van de BBOX3 het probleem verhielpt.
 
dat hun helplijn beter kon heb ik ook al verschillende malen te horen gekregen ...dat is dan ook dat de meeste geburen tot hier komen .;)

je zegt de BBOX3 heropgestart te hebben ....wellicht bedoelde men op dat andere forum een heropstarten/reset van de BBOX !

*ik zou zeggen probeer het eens met een reset !
 
ter informatie

met de quicconnect.to/xxx werkt het niet, kunnen dus geen verbinding maken met het photostation op de nas (draadloos).
hadden nog de oude link van het vorige photostation staan en probeerden deze eens.
met de oude link foto.xxxx.be lukt het direct (eveneens draadloze verbinding gebruikt).
waarom de quicklink die aangemaakt wordt door de NAS niet werkt en de andere link wel is me een raadsel.
misschien raakt het ooit wel opgelost.
bij deze bedankt voor mee te helpen denken

grt,
dan
 
Heb net gelezen dat ze met bepaalde firmware problemen hadden.
Je kan de quickconnect.to zowel met http als met https gebruiken. Ze raden aan om https te gebruiken ipv http. Maw een beveiligde verbinding.
Ik weet niet of dit het probleem verhelpt, maar is snel te proberen.

Dus: https://quickconnect.to/xxx
 
@DDragon,

nee lukt ook niet

1ste keer verbinding lukt
uitloggen en weer inloggen njet nada niks, het kraam wil niet meer
gelukkig kan hij verbinding maken via de de zelf aangemaakte link foto.xxx.be

grt

dan
 
Omdat het probleem bij mijn vriend met de quickconnect verbinding niet opgelost geraakte heb ik contact opgenomen met de helpservice van synology in Engeland. Het is bovendien gratis.
Je krijgt er een vaste helper toegewezen, niet zoals bij vele callservices waar je iedere keer iemand anders krijgt. Kunnen ze bij BGC nog iets van leren :D

Na 1 dag had ik al een antwoord.
Ze zijn daar ongelooflijk behulpzaam en vooral geduldig. Veel e-mails weg en weer gezonden.
Ik heb heel wat testen moeten uitvoeren op mijn eigen NAS, bleek dat alles hier goed geconfigureerd was.

Heb ook screendumps moeten sturen om hen te helpen zoeken zowel van mijn NAS instellingen als van de BBOX3 van mijn vriend.

De oplossing is in feite simpel,

There are several servers in Europe, once you connect to QuickConnect service, it will find the suitable server.
Refresh your friends ISP network status and the routing path will change.

Nu word hij met de quickconnect link verbonden via een server in Duitsland en het werkt perfect.
Voorheen liep het over een server in Engeland.

Misschien kan dit anderen met een soortgelijk probleem helpen.

Bedankt aan iedereen die mee hielp zoeken naar een oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan