verbinden van 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi

ik heb 2 bluetooth (merk d-link en belink) en zou mijn pc's met elkaar ermee willen verbinden maar het lukt niet weet er iemand hoe ik het kan doen de ene pc is vista en de andere is xp. ;!


gr bulleke
 
Dat zal niet gaan was het allemaal maar zo makkelijk .

Tip: koop een goedkoop routertje met een draadje er tussen en sluit dat aan makkelijkste van het makkelijkste en een router kost tegenwoordig ook zo veel niet meer
of draad loos nog gemakkelijker

naar mijn bescheiden mening gaat dit dus niet,
is zelfs soms een heel karwei om met een draadverbinding het te doen lukken.
soms lukt het helemaal niet,en aan wat ligt het mij een groot raadsel..

Om meerdere pc's te verbinden met elkaar heb je een hub nodig en in elke pc een netwerkkaart. Je verbindt dan best alle pc's via een straight kabel met de hub.

of

Om 2 pc's met elkaar te verbinden kan je ook werken zonder hub. Je hebt dan wel een crossed netwerk kabel nodig. (Een kabel waar 2 koperpaartjes verwisseld worden aan een uiteinde van de kabel. Je sluit elk eind van de crossed netwerk kabel aan op de netwerkkaart.

dan nog configureren

Als je je netwerkkaart installeerd, wordt daar bij de meeste windows versies ook automatisch tcp/ip bij geinstalleerd.
Tcp/ip is een protocol dat er voor zorgt dat verschillende computers met elkaar kunnen praten.
Elke computer krijgt via dit protocol een uniek adres, waardoor de computers elkaar snel kunnen vinden.

Een dhcp-server zorgt voor het automatisch uitdelen van zo een uniek adres. Als je een router hebt ipv een hub,
dan krijgt je pc meestal van deze router waar een dhcp-server op draait automatisch een uniek ip-adres.
Als je met een hub alleen werkt of als je 2 pc's rechtstreeks aan elkaar koppelt dan moet je op een van de pc's die gekoppeld zijn met deze hub een dhcp server draaien,
of je moet je ip-adressen zelf manueel instellen.
Meestal is dit laatste het meest eenvoudige.

De standaard range van private ip-adressen is 192.168.1.0 met een subnetmask 255.255.255.0. Je kan dan op elke pc een andres instellen tussen 192.168.1.1 en 192.168.1.254 (inclusief 1 en 254)

Het eerste adres wordt meestal gebruikt voor de gateway naar het internet. De volgende 99 laat men in grotere netwerken meestal vrij voor speciale toestellen (file-servers, print-servers, data-servers, web-servers, ea) vanaf 100 kent men toe aan men pc's.

Om verder te gaan met de configuratie van de 2 pc's,
je stelt dus de eerste pc in met ip-adres 192.168.1.100 en subnetmask 255.255.255.0
(soms wordt dat automatisch ingevuld als je je ip-adres vast instelt).
Je 2de pc stel je in met ip-adres 192.168.1.101 en het zelfde subnetmask.
En als je een hub gebruikt waar meerdere pc's aan gekoppeld zijn,
nummer je de andere pc's gewoon verder.

parasietba4.jpg


wanneer de adressen goed ingesteld zijn kan je via de adressen vanop de ene pc de gedeelde mappen op de andere pc openen door in de browser een dubbele backslash en daarna het adres van de pc in te type.
Je zie dan ook onmiddellijk welke mappen die gedeeld zijn.

0hhhhjx6.jpg


hopelijk ben je wat met deze uitleg

grts
parasiet(lachen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan