Webdesign Veiligheid door DKIM en SPF

Goedemorgen allemaal,
Ik heb een klein klantenbestand, ongeveer 200 mensen. Elke maand stuurde ik een nieuwsbrief met mijn telenet-adres met Mailchimp naar de mensen. Nu is er een nieuwe wet, en dien ik via mijn zelfgemaakte website een mailadres aan te maken met DMARC, DKIM en SPF. Na dagen zoeken, een leek in die zaken, heb ik toch al DMARC kunnen instellen, en via gratis websites gecheckt of dit ok was, en gelukkig dit is OK.
Is iemand ervan op de hoogte hoe je dit kunt instellen, heb al van alles geprobeerd, maar altijd 'invalid'.
Hopenlijk kan iemand me helpen, want waar ik mijn domeinnaam (one.com) heb, die zijn ook niet erg bereidwillig.
Met grote dank.
Rosette Braeken

Bijlagen

• IMG20241109120658.jpg
    IMG20241109120658.jpg
    25.1 KB · Weergaven: 23
Kan je eens laten zien hoe je SPF en DKIM ingesteld staan aub? Welliswaar foutief momenteel.
Aanpassing: gegevens staan in de screenshot zie ik.

Aanvullende vraag:
Welke SMTP server ga je gebruiken om je mails naar buiten te sturen aub?

Voor zover ik SPF ken, staat die informatie al niet vermeld in je SPF record momenteel.

Laatst bewerkt:
moet het niet zijn?

Voor het instellen van uw DMARC-records moet u het volgende doen:

Neem contact op met uw hostingprovider of DNS-recordbeheerder;
Controleer of de DKIM- en SPF-records al in uw DNS-instellingen zijn geïmplementeerd;
Vraag uw hostingprovider/beheerder om een nieuw TXT-record te maken onder DNS-instellingen;
Voeg de volgende tekenreeks toe aan het nieuw gemaakte TXT-record voor DMARC:

v=DMARC1; p=none; fo=1; rua=mailto:info@sender.net; ruf=mailto:info@sender.net
alles zonder dmarc- ??

bron : https://www.sender.net/blog/what-is-dmarc/

Mijn DMARC is juist, echter DKIM en SPF niet. Dus dit heb ik al doorgelopen. Toch bedankt.
Volgens mijn ervaring kan DKIM en SPF enkel aangepast worden door je hosting provider en domein registrar, tenzij je een volledig self-managed hostingklant bent. Bij ONE.COM (waar ik ooit webhosting had, nu niet meer...) zijn die mogelijkheden voor de klant erg beperkt !

Eén van de redenen dat ik daar ben weggegaan naar een meer professionele en uitgewerkte hosting provider.

Terug
Bovenaan