Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TheDon

Gast
Ik heb een originale DVD met W7 op. Hoe kan ik het Vista OEM OS 32-bit (op een laptop) upgraden naar W7 32-bit op een manier dat alle programma's bewaard blijven ? Dat laatste is redelijk belangrijk, alhoewel ik vermoed dat bij de gebruikte opties op de installatie DVD toch de volledige Windows map gewist zal worden.
 
Oorspronkelijk is Microsoft eigenlijk opgericht op vraag van IBM voor zakelijke computers, maar later is dat ook overgewaaid naar de thuisgebruiker. Begrijp je wat ik met deze afbeelding bedoel.

resize_ZV_oogkleppen.jpg
For my eyes only ?
En wat met de thuisgebruiker die bvb een OS wil op zijn harde schijf die hij kan beveiligen met een degelijke encryptie. Zo'n beveiliging willen wij enkel aan professionals geven zal MS denken. Die arme thuisgebruiker wiens computer gestolen is, diens gegevens zijn niet van belang ?
Ik bedoel maar dat ik Ultimate W7 op DVD heb aangeschaft wegens zijn mogelijkheid tot encryptie van huis uit.
 
@Ranger voor zover dat ik weet heb ik hier telkens ik een computer diende te herstellen en ik dan ook opstartte vanaf de Windows 7 OEM installatie medium een keuzescherm gekregen waar je dus kon kiezen tussen een " upgrade " of een " verse installatie " er was er zelfs de optie om een "herstel "te doen van je huidig besturingssysteem.

@TheDon -ben je enkel in het bezit van de installatie dvd en wil jij een opstartbare usb stick aanmaken dan dien je de bestanden te ontrekken aan de dvd maar deze zullen niet opstartbaar zijn indien jij deze wederom op een dvd brand !
namelijk ontbreekt er dus het je dus van het opstartbestand !
-de ontrokken bestanden kun je wel op een usb stick plaatsen indien jij deze stick ook opstartbaar maakt ....

*het tooltje bij uitstek die dit alles voor u doet is de Windows 7 usb/dvd tool ... m.a.w. je start dit tool op met de dvd in je drive en je geeft in het tool de locatie aan van je drive ..tevens kies jij dan om een usb stick aan te maken ( neem een lege stick van minstens 4gb ) en het Windows 7 usb/dvd tool zal vervolgens eerst de dvd gaan lezen en daarna de usb stick aanmaken .
 
Oorspronkelijk is Microsoft eigenlijk opgericht op vraag van IBM voor zakelijke computers, maar later is dat ook overgewaaid naar de thuisgebruiker .

Is niet helemaal correct. Microsoft is opgericht in 1975, 5 jaar vooraleer Microsoft in zee ging met IBM. IBM heeft wel een belangerijke rol gespeeld voor Microsoft. Omdat hun product daardoor IBM compatible was. En dat is de sleutel van hun succes geweest voor de komende jaren. Maar Microsoft is dus zeker niet opgericht op vraag van IBM.
 
@Ranger voor zover dat ik weet heb ik hier telkens ik een computer diende te herstellen en ik dan ook opstartte vanaf de Windows 7 OEM installatie medium een keuzescherm gekregen waar je dus kon kiezen tussen een " upgrade " of een " verse installatie " er was er zelfs de optie om een "herstel "te doen van je huidig besturingssysteem.

@qtex
Bij elke installatie krijg je dat te zien Upgrade of nieuwe installatie . Het word tijd dat Microsoft daar eens iets aan doet om het juist te laten verschijnen.
Herstellen is nog niet hetzelfde . Herstellen betekent je huidige Windows herstellen als hij niet meer wil opstarten of niet goed meer werkt . Een OEM versie is voor jouw systeem te herstellen of opnieuw te installeren en mag je achteraf niet meer gebruiken op een andere computer moest je een nieuwe kopen of zelf assembleren . Een OEM hoort bij het moederbord. Bij de duurdere versies mag je dat wel , terug op een andere computer installeren en activeren, maar mag je de windows licentie niet langer meer gebruiken op de vorige computer .
Niks verkeerds bedoelt die afbeelding die ik wat hoger laat zien. Maar wil hiermee laten zien dat iedereen voor zich kijkt en eens niet naast hun kijkt , dat er ook nog alternatieven van andere besturingssystemen bestaan dan alleen maar Windows of Mac OS .
 
@ Ranger ik ga niet akkoord met hetgene je daar beweerd ..
ik heb deze OEM reeds meerdere keren gebruikt om zowel een verse installatie als een herstel installatie te verrichten ...
enkel bij een verse installatie diende de computer dan weer geactiveerd te worden met de licentie die aanwezig is op de betreffende pc
 
gelieve dit topic niet verder meer te ontsieren en enkel berichten te plaatsen die dan ook met het topic zelf te maken heb ...dit telt ook voor mezelf !
 
Het verschil tussen OEM en Retail zit hem voornamelijk in de licentie. Hoewel er ook OEM installatie mediums uitgebracht worden door de fabrikant zelf.
Een OEM licentie mag enkel op het betreffende toestel geactiveerd worden en is niet overdraagbaar naar een nieuw toestel.
Een Retail licentie mag op een nieuw (verschillend) toestel geactiveerd worden, met beperking tot gebruik. Maw, het oude te vervangen toestel moet letterlijk weg.

Nu is het zo dat een custom OEM installatie medium (vb Dell) standaard reeds geactiveerd is voor het betreffende toestel/model. Deze werkt dus ook niet (activatie) voor een ander toestel waarbij je dit custom OEM medium gebruikt. Wanneer je een herinstallatie doet met een (ander) standaard Windows ISO, kan je deze altijd activeren met de daartoe voorziene meegeleverde licentie (enkel Windows 7!).

Je kan dus een Windows 7 activeren welke geinstalleerd is met een standaard Windows installatie medium, met zowel de OEM licentie als de Retail. Enkel de toepassing verschilt. OEM activatie werkt enkel op één type hardware/moederbord (waar initieel wordt toegepast). Dit verschillend van Retail activatie. Maar is onafhankelijk van het installatie medium.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan