Uitkleden windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat kan ik allemaal uit windows 7 verwijderen om deze zo klein mogelijk te maken / sneller zal opstarten?
 
Verwijderen van onderdelen in Windows 7 gaat deze niet sneller maken. Standaard zit er in Windows 7 al vrij veel aanwezig en werkt alles vrij optimaal. In tegenstelling tot wat veel rommel software beweerd om Windows sneller en beter te maken.

Wat je wel kan doen, is het uitzetten van bepaalde services die automatisch opstarten. MAAR, dan moet je zeer goed op de hoogte zijn waarvoor die bepaalde services dienen. Uitschakelen kan nare gevolgende hebben uiteraard.

Wat wil je juist bereiken? Wat is je hardware? ...
 
Het is een oude toshiba laptop. Windows 7 ultimate start goed op , maar is erg traag.
Mij is verteld dat je in windows 7 veel kunt uitschakelen , zodat het opstarten al een stuk sneller wordt.
Er een soort "pliek "versie van maken. Wat dit is weet ik niet!
Met andere woorden windows zo klein mogelijk maken.
 
Dat zijn helaas verhalen van mensen die zien wat ze willen zien, geloven wat ze willen geloven. Windows is zoals het is, je kan daar niet vanalles aan veranderen zodat die opeens veel sneller wordt. En stel dat je toch vanalles kunt "rippen" uit dat OS en je snelheidswinst maakt... ten gevolge van wat dan? Nee, dat zijn fabeltjes. Er bestaan versies van Windows die echt basic zijn, maar dat zijn de "embedded" versies. Speciaal ontwikkeld om op bepaalde hardware te draaien en zeer beperkte mogelijkheden hebben. Maar zoals ik vermeld, die "kunnen" ook nietveel in vergelijking met een normale editie van Windows.

Het beste wat je kan doen is eventueel het geheugen maximalizeren in die laptop. En als het moest werken een SSD disk, al gaat dat in een oude laptop mogelijk zeer weinig nut hebben omdat die mogelijk geen AHCI ondersteund en SATA1 is.

Ik heb hier ook nog een oude laptop van Sony welke ik met Linux ga voorzien. Daar zijn nog wel distributies in die vlotter draaien op oudere hardware. Maar dit is uiteraard geen Windows!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan