Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er iemand ervaring met UBUNTU?
Ik heb de 9.10 geïnstalleerd naast XP-PRO, werkt uitstekend!
Ik heb hier nog een ietwat oudere PC Pentium 3. Ik heb geprobeerd ubuntu 8.04 erop te zetten, dit is me gelukt, maar hier krijg ik opdrachtregels waar ik niets van begrijp. In de Bib. of in de boekhandel geen enkel nederlandstalig boek te vinden, heel sporadisch in het engels maar deze behandelen dan in hoofdzaak Linux commando's. Weet eventueel iemand waar ik een deftige handleiding kan bemachtigen? Uiteindelijk heeft die oudere PC ook nog recht om te functioneren vind ik!(lachen)
 
Hoi Pieter ,

Hier bij mij thuis staat er op een Pentium 3 Ubuntu 9.10 ge-installeerd en deze werkt uitmuntend en ook op de P4 staat er 9.10 op zonder probs .
Het beste is dat je een Harde schijf hebt van minimum 4 giga maar nog beter is 10 giga en minimum 256 MB ram geheugen .
Verder kan je hier op pctuts in het forum Linux veel info vinden .

P.S.: kan je deze opdrachtregels eens in deze topic plaatsen dan kunnen we naar een oplossing zoeken
 
Heeft er iemand ervaring met UBUNTU?
Ik heb de 9.10 geïnstalleerd naast XP-PRO, werkt uitstekend!
Ik heb hier nog een ietwat oudere PC Pentium 3. Ik heb geprobeerd ubuntu 8.04 erop te zetten, dit is me gelukt, maar hier krijg ik opdrachtregels waar ik niets van begrijp. In de Bib. of in de boekhandel geen enkel nederlandstalig boek te vinden, heel sporadisch in het engels maar deze behandelen dan in hoofdzaak Linux commando's. Weet eventueel iemand waar ik een deftige handleiding kan bemachtigen? Uiteindelijk heeft die oudere PC ook nog recht om te functioneren vind ik!(lachen)

Ik raad je ook aan versie 9 te gebruiken hoor.
Ik vermoed dat je het blauwe scherm bedoelt met ik dacht een venster in het rood.
De debianschermen.
Ik heb dit met versie 8 ook gehad op ouder materiaal en kon na installatie enkel opstarten in texstmode (iets als dos) vanwegen de te hoge eisen aan videokaart en monitor.
Op een oude compaq kon ubuntu 8 niet overweg met de chipset waardoor ik ook bleef steken in textmode.
Tot het inloggen ben ik geraakt, maar verder gaan vereist veel kennis van de commando's in linux (debian)
Deze is altijd Engelstalig, het is enkel de grafische omgeving waarin je taal kan kiezen.
In versie 9 zijn terug lagere instellingen opgenomen en deze werkt veel beter op ouder materiaal.
 
Laatst bewerkt:
Versie 9.10 kan ik in t'geheel niet installeren!
Daarom heb ik de 8.04 erop gezet, met als resultaat al die commando's.
Om die reden zou ik graag een weg weten te vinden om met die commando's te kunnen werken.
Toch bedankt om je snelle reactie.
Pieter
 
Hoi Pieter ,

Hier bij mij thuis staat er op een Pentium 3 Ubuntu 9.10 ge-installeerd en deze werkt uitmuntend en ook op de P4 staat er 9.10 op zonder probs .
Het beste is dat je een Harde schijf hebt van minimum 4 giga maar nog beter is 10 giga en minimum 256 MB ram geheugen .
Verder kan je hier op pctuts in het forum Linux veel info vinden .

P.S.: kan je deze opdrachtregels eens in deze topic plaatsen dan kunnen we naar een oplossing zoeken

Welke commando's gaat het over?
 
De harde schijf is nog een oude van 1,2GB.
Dat zal de reden zijn waarom ik de 9.10 niet erop krijg.
Bedankt;)


Zowieso is 1.2Giga te weinig want je hebt minimaal 4 Giga nodig voor Ubuntu , wat je wel kan doen is " Damn small Linux " installeren de naam zegt het al zelf deze distro kan op een USB - stick ---> hier vind je de download --> http://www.damnsmalllinux.org/download.html
en hier vind je puppy linux ---> http://puppylinux.org/main/index.php?file=Download Latest Release.htm
 
Laatst bewerkt:
Toch heb ik ondertussen, na een nachtje slapen, overwogen om Ubuntu 8.04 erop te laten staan. Dan kan ik deze commando's systematisch aanleren. De gemakkelijkste weg is daarom nog altijd niet de beste! Het stelt me ook in de mogelijkheid om dieper te graven i.v.m. Linux.
Ik heb héél vroeger DOS moeten aanleren (selfmade), daarna als ik dit een beetje beheerste Autocad, waarin AUTOLISP werd in gebruikt.
Nu ben ik volop gestart om Visual Basic Application onder de knie te krijgen, i.v.m. Autocad en Office. Dus Ubuntu komt van pas om eens af te wisselen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan