Status
Niet open voor verdere reacties.

J.W.

Steunend lid
Vip Lid
Kan men Ubuntu installeren op een usb-stick en deze op alle Windows-pc's gebruiken.
Welke versie van Ubuntu is dit dan en bestaat deze versie ook in het Nederlands.

Volgens deze site zou het dus werken, maar bedoelen ze hier nu echter een "externe harde schijf" of ook een usb-stick?

Run Ubuntu from Windows via a portable USB Hard drive or folder | USB Pen Drive Linux

Ik heb op mijn vaste harde schijf echt geen plaats meer om Ubuntu te installeren. Ik heb maar 4 GB meer over.
 
Voor Ubuntu hebt U op zijn minst 3 GB plaats nodig , doch 10 GB is beter . Je moet toch ook stockageruimte hebben he .
Dus een USB-stick zal niet voldoende zijn .

  • Computer (running Windows)
  • USB Hard-Drive (at least 3GB of free space)
  • Ubuntu ISO
  • UQemu.exe (contains Qemu, Kqemu and a special batch file)
 
<<Computer (running Windows)
USB Hard-Drive (at least 3GB of free space)
Ubuntu ISO
UQemu.exe (contains Qemu, Kqemu and a special batch file)>>

Allemaal OK.
Het was Ubuntu 7.04 (of 7.10)


Ik heb het geprobeerd op een USB-stick van 8 GB.
Bij het instellen van de partitie wordt er gevraagd of de hele schijf mag worden gebruikt of dat men zelf het volume insteld. Als ik aangaf om zelf het volume in te stellen kwam er de melding dat er nog 3,2 GB vrij was, dat kwam overeen met de het volume dat er nog vrij was op mijn vaste harde schijf. Op de stick was er nog meer dan 7 GB vrij. Volgens mij zou dus het OS niet op de stick komen maar op mijn vaste schijf. Ik heb toen de installatie afgebroken omdat de kans bestond dat er op de harde schijf bestanden zouden overschreven worden.
 
heb het ook geprobeerd op 8Gb stick, er werd op de stick geschreven maar na 2 uur ( of nog meer) was er nog maar 60% afgewerkt, denk dat 1Gb geheugen te weinig is ,volgens indicator was het geheugen continu voor 93% in gebruik. Maar gestopt en weg ermee, live cd was heel vlug geladen.
 
Ubuntu zal moeten wachten tot ik ooit een nieuwe pc koop.
Op een vaste harde schijf van 40 GB is het niet te doen om 2 OS's te draaien. Er staan enkele grote programma's op die ik niet kan of wil verwijderen. (Autocad 2006 - Autocad 2008 en Inventor met een officiële studentenlicentie (voor 13 maanden)) en nog enkele andere programma's.
 
@J.W. : is een live cd van ubuntu downloaden, cd in driver, pc opstarten taal en toetsenbord instellen en OK , moet zelfs niets doen om te internetten.( voor ubuntu 7.04)
 
Die heb ik hier liggen, maar dan moet men telkens opnieuw beginnen. Als men in Windows bezig is moet men dit eerst afsluiten vooraleer men Ubuntu kan starten en omgekeerd. Daarom had ik het eens graag met een usbstick geprobeerd. Om dat toetsenbord in te stellen, wat moet men daarvoor aanduiden. In de lijst stond een "Wang Azerty" toetsenbord. Is dat soms het normale azerty toetsenbord?
 
wanneer men het menu krijgt bij de opstart, verschijnt er ook een balk onder aan het scherm met F-toetsen, hier kies ik de taal (Nederlands) en het toetsenbord (Belgisch) , wel navigeren met de pijltjes toetsen.
 
beste J.W koop een usb stick van 8 GB ( 16 euro )( 60 maand waarborg op papier !?)
bestel de ubuntu cd ( gratis toegestuurd , dus ook het programma ) wat wil je nog meer ??

Leer eens begrijpend lezen en antwoord dan op een post.
Waar staat er ergens dat ik geen usbstick van 8 Gb heb en dat ik die versies van ubuntu ook niet bezit????????????????
 
Download Unetbootin. Dit is een gratis tooltje om verschillende Linux distributies op een stick te zetten. Mij is het gelukt om een Ubuntu 8.04 Live op een USB van 1GB te krijgen. Hier moet je wel rebooten en USB kiezen in Boot menu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan