twee desktops met elkaar verbinden.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jdr
  • Startdatum Startdatum

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Dag allemaal,
Heb twee pc's waarvan een dient voor film en fotobewerking en de andere als dagelijkse pc voor bvb facebook-google-word mailverkeer.
In sommige gevallen wil ik gegevens van de ene pc naar de andere doorsluizen. Dacht dit met bluetooth te doen maar er is nog een probleem, ik gebruik maar één beeldscherm een één toetsenbord. (met een switch dus) Het lukt me dus niet om deze pc's te koppelen.
Waarschijnlijk door het systeem met de switch?
Graag jullie mening.(het zijn beide W11 systemen)
Jdr

Waarom bluetooth ? Als beide aangesloten zijn op de router van Proximus/Telenet of ... dan heb je toch een lokaal netwerk ?

Het gebruik van een switch heeft daar niets mee te maken, maar je geeft geen informatie hoe je dat doet, dus daarover kan ik niets zeggen.

ja een switch om één muis-één toetsenbord en één beeldscherm samen te gebruiken voor twee computers. Ik kan de informatie van één pc zien op het scherm.
Heb dat gedaan om plaats te winnen op het bureel. Anders alles dubbel! De bluetooth leek me een goede oplossing omdat hij toch aanwezig is op de 2 pc's.
Wanneer ik bluetooth open zie ik de naam vd andere pc/klik op apparaat toevoegen/andere pc naam verschijnt/klik op de naam en dan krijg ik een onbekende code met 6cijfers. Dan klik ik om verbinding te maken en dan is er na enige tijd de opmerking dat het apparaat niet werd gevonden.
En hier kom ik op mijn vorige opmerking dat ik alleen maar de informatie van één pc kan zien.

beide pc's zijn verbonden met UTP kabel aan de Telenetmodem.
kan je met de schermopname iets doen?

Bijlagen

• Schermopname (4).png
    Schermopname (4).png
    72.6 KB · Weergaven: 46
Kunnen we aub. focus houden op de vraag nl. File Transfer tussen 2 PC's op hetzelfde locale netwerk.
Sharen van muizen, klavieren of schermen staat daar los van en dat heeft TS blijkbaar voor mekaar.

beide pc's zijn verbonden met UTP kabel aan de Telenetmodem.
kan je met de schermopname iets doen?
Ja, ik zie nl. dat je compleet op de verkeerde weg zit.
Een PC is voor een andere PC nl. géén apparaat ... dat gaat over externe apparaten die je wil aansluiten op 1 van de PC's : DVD-spelers, players etc...

Wat je zoekt is een netwerkverbinding tussen beide PC's ...

Je kunt een eenvoudige netwerkverbinding tussen twee Windows-pc’s op een lokaal netwerk opzetten. Deze methode werkt als beide pc’s op hetzelfde netwerk zitten.

Stap 1: Netwerkdetectie en bestandsdeling inschakelen

1. Open InstellingenNetwerk en internetGeavanceerde netwerkinstellingen.
  2. Ga naar Meer netwerkinstellingenGeavanceerde instellingen voor delen.
  3. Zet Netwerkdetectie en Bestands- en printerdeling aan.
Stap 2: Een gedeelde map instellen
  1. Kies een map op de eerste pc die je wilt delen (bijvoorbeeld C:\Gebruikers\JouwNaam\Gedeeld).
  2. Klik met de rechtermuisknop op de map → Eigenschappen → tabblad Delen.
  3. Klik op Geavanceerd delen… → Vink Deze map delen aan.
  4. Klik op Machtigingen en geef Iedereen lees- en schrijfrechten als je wilt dat anderen bestanden kunnen bewerken.
  5. Bevestig met OK.

Stap 3: Verbinden met de gedeelde map op de tweede pc

1. Open Verkenner op de tweede pc.
  2. Typ in de adresbalk:
    \\IP-adres-van-eerste-pc
    Bijvoorbeeld: \\192.168.1.100\
    Het IP-adres van de eerste pc kun je op die PC vinden via ipconfig in de Opdrachtprompt.
  3. Druk op Enter. Je zou de gedeelde map nu moeten zien en er bestanden in kunnen zetten.

@PhilipV TS schrijft ook dat hij maar één muis en één toetsenbord heeft. Dat kan, samen met bestandsoverdracht, opgelost worden met ShareMouse en/of Synergy, hetgeen aardbei aangeeft.
Ik dacht dat dat toch focus houdt op de vraag van TS.
Voor het overdragen van bestanden kan TS ook bestandsdeling inschakelen op beide PC's.

P.S. Jouw bericht was nog niet zichtbaar toen ik het mijne intikte...

Had vrougah een USB crosscable met software om 2 pc's met elkaar te verbinden om bestanden uit te wisselen kan ze alleen niet meer vinden in een Nederlandse webshop.

Nu is een netwerk standaard.

Tevens vraag ik me af of beide PC's wel bluetooth hebben.

Om "gewoon" bestanden te delen met elkaar, reeds beschreven in #10. Dus folders delen op de betreffende toestellen.

Om eventueel de andere computer te "besturen"; Remote Desktop is daar een optie.
Is standaard ingebouwd. Wel rekening houden dat je accounts gebruikt die de nodige rechten hebben, en dat poort 3389 TCP inbound toegelaten is op de firewall.

Had vroeger een USB crosscable met software om 2 pc's met elkaar te verbinden om bestanden uit te wisselen kan ze alleen niet meer vinden in een Nederlandse webshop.

Nu is een netwerk standaard.
Heb ik vroeger ook nog gekend : heb de kabel nog liggen, maar de software bestaat niet voor recente versies van Windows en idd. er is geen behoefte meer aan sedert ieder in huis een lokaal netwerkje heeft.

Ik hoop dat TS de moeite doet om de procedure die ik aangaf in #10 uit te voeren en zich niet laten afleiden door de KVM historie, die er eigenlijk niets mee te maken heeft.

heb de de procedure gevolgd maar zonder succes. Op de vraag van Philip V of de pc's met een UTP kabel zijn verbonden moet ik antwoorden dat het ook over een switch gaat. Dus één kabel voor twee pc's.

Terug
Bovenaan