Status
Niet open voor verdere reacties.
Gegroet iedereen,
zoals de titel reeds aangeeft maakt mijn tomtom via 130/135 geen verbinding meer met mijn pc.
De aangeboden oplossingen op de website van tomtom helpen me voor geen meter.
Ook al hulp gevraagd via hun helpdesk, maar ze beloven wel binnen de 2 dagen te antwoorden terwijl ik al meer dan een week aan het wachten ben.
Via een website heb ik gezien dat je het stuurprogramma voor deze tomtom kan downloaden.
Het probleem echter is dat ik niet weet of deze website wel veilig is?

De naam van de website is solvusoft.
De vraag is dan ook of er iemand deze website kent?

Vriendelijke groeten,
boterblommeken.
 
Ik denk maar even mee natuurlijk. Toch is de melding kaart defect vreemd, ik zou dan eerder de melding verwachten van Kaart niet gevonden of Kaart niet geinstalleerd.

Ik denk dat het probleem dan ook daar ergens moet liggen. Als een Kaart ontbreekt, of niet gevonden wordt of misschien ook wel beschadigd is zoals uw melding zal het apparaat zowiezo niet goed werken.
Probeer eens een backup terug te zetten met de software of als dit mogelijk is de kaart handmatig opnieuw installeren.

Anders zou ik het simpelweg niet weten.
 
je zei eerder dat je het ook op een W7 heb geprobeerd maar met hetzelfde resultaat als onder de W10 en zelfs op de pc van je broer ging het niet ....aangezien er niets meer aanwezig is ...vrees zoals ik eerder vermelde dat je alles gewist heb betreffende de firmware.
 
Probleem gevonden.
Het was wel degelijk de connector.
Ik heb terug de originele USB kabel gebruikt en heb voorzichtig heen en weer bewogen er mee totdat er op eens weer verbinding was.
Ik heb zo wat 40 minuten met krampjes in mijn vingers gezeten totdat de update er op stond.
want bewegen was gelijk aan verbinding verliezen.
Nu werkt weer alles normaal.

Ik heb bij wijze van test daarna nog eens geprobeerd om PC en GPS te verbinden, maar het lukt op dit moment niet meer.
Geen probleem, de update is er en de GPS werkt weer.
Ik denkt wel dat ik dat ding best niet meer update zo lang het niet echt nodig zal zijn.

Waarschijnlijk zit de connector in de GPS dus ergens los.
De beschadigde kaart krijg je als je tijdens een update of installatie de verbinding verbreekt.
Wat dus bij mij het geval was, hetzij niet vrijwillig.

Graag wil ik iedereen bedanken voor het meedenken.
Het is dankzij de vele tips dat de puzzel uiteindelijk in elkaar past.

Met vriendelijke groeten,
Boterblommeken.
 
wel van de week heb ik hier ook dus zo een kabeltje binnen gekregen waar een breukje in zat ...de eigenaar wilde geen nieuwe kopen ...mijn oplossing was dus er voor te zorgen dat er terug contact was zonder deze steeds moeten vast te houden ...wel daar ik hier nog wat polyester over had heb ik deze breuk vast gezet met wat polyester ...nadat deze droog was wat bij gewerkt en zwart gespoten ..de gebuur gaf me zowaar 10€ en was blij ermee ..nu koop je in feite al een nieuwe micro usb to usb 2 voor 10€ vermoed ik zo .

*fijn dat het verholpen is ...
 
Het moest ook eigenlijk wel bijna zeker aan de connectie liggen.

Als de kabel defect is, uiteraard een nieuwe gebruiken. Als de connector in de TomTom defect is, is deze meestal ook nog wel te repareren als je een beetje handig bent.
TomTom openmaken en met een soldeerbout met kleine stift de contactjes van de connector op de printplaat doorsolderen met een klein beetje tin.
Kijk wel uit dat je niet te veel tin gebruikt en daardoor sluiting maakt. Check daarna alles met een vergrootglas en schroef de TomTom weer dicht.

Grote kans dat dit probleem verholpen is.
 
Er is nergens een schroefje aan dat ding te bespeuren.
Volgens mij is dat ding zodanig gebouwd dat het niet te openen is.
Je kan bv ook niet een nieuwe batterij plaatsen.

Ik vraag me hoe dan ook af of het wel nodig is om om de 6 maanden de update's te installeren.
Als hij echt niet meer zonder update zou kunnen zou ik hem misschien wel eens willen opereren, maar voorlopig ga ik er voor de veiligheid vanaf blijven.

Ik ben ook eens benieuwd of ik ooit antwoord krijg van de support van tomtom zelf.
Ze schrijven binnen de 2 dagen antwoord, maar ondertussen zijn het er al 8.
De volgende GPS zal dus geen domdom meer zijn.
 
mijne gps is gelijmd en wellicht deze van u ook dus open maken kan wel maar je dient zeer voorzichtig te werk te gaan ...daarna dien je weer wat lijm te gebruiken ik nam hier destijds secondenlijm om de mijne terug dicht te plakken nadat deze open was gegaan door hem te laten vallen ..
deze gps van mij kan ik enkel van updates voorzien indien ik een nieuwe kaart aankoopt !
daar zij daar voor 45€ vragen zie ik hier vanaf ...kort om deze word dus nooit bijgewerkt .

**de huidige Spirit's worden voorzien van levenslange update's dus als deze versleten is koop ik de nieuwste van Mio
 
Die beslissing ligt uiteraard bij u.

Ze zijn wel open te maken, al heb je natuurlijk verschillende typen die net weer iets anders uit elkaar gaan. Gewoon even zoeken op Google of Youtube naar uw type.


 
Kijk, hier vervangen ze een USB connector op de printplaat van een TomTom
Begin er niet aan als je nog nooit een soldeerbout in de hand heb gehad.

[video=youtube;-6ovVIvZzBU]https://www.youtube.com/watch?v=-6ovVIvZzBU[/video]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan