Hardware Toetsenbord typt automatisch.

Hallo,

Ik had per ongeluk op mijn latop gemorst en nu blijft mijn toetsenbord automatisch typen, en ik krijg het niet uit (zie video). Ik had het al terug schoongemaakt, maar niets helpt. Iemand tips ? Of moet ik een professionele firma inschakelen ? Ik heb een hp omen. Bedankt voor de hulp !
 

Bijlagen

  • 20240606_002239.mp4
    17.7 MB
probeer voorzichtig eerst met perslucht ( van bijv de action) alle vuil weg te spuiten.

lukt dit niet: (neem een foto vd toetsen)
haal alle toetsen er af en maak ze voorzichtig schoon met een droge doek / oorwatje !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bij een laptop kan je de toetsen er niet afhalen ... er zit in de behuizing een soort mat waarop de toetsen vastzitten.
De enige mogelijkheid is om de laptop open te maken, de mat bereikbaar te maken en te poetsen. Afhankelijk van het merk kan dat moeilijk of relatief makkelijk zijn - géén idee hoe het zit met jouw model.

Alleszins makkelijk is het nooit en het is raadzaam dit in een repair shop te laten uitvoeren denk ik.
 
foutje van toetsen verwijderen! (las normaal omen toetsenboard)
Als je handig bent , dan de laptop openschroeven en proberen het toetsenboard gedeelte schoon te maken.
Wees voorzichtig, het membraam van de toetsen is heel gevoelig.

Membraantoetsenborden bestaan uit verschillende lagen.
  • Bovenste plaat
  • Bovenste membraanlaag
  • Onderste membraanlaag
  • Gatenlaag
Deze lagen zorgen ervoor dat een specifieke toets ingedrukt wordt door de gebruiker. Het signaal van de ingedrukte toets wordt dan via een chip (Integrated Circuit-chip of IC-chip) verwerkt naar de actie die in co-relatie staat met deze toets. Daarna wordt via de chip de juiste informatie doorgestuurd naar de PC. Deze chip werkt in beide toetsenborden hetzelfde.
 
ik zou u ook aanraden om naar een repair shop te gaan .
en zeker niet zelf openmaken als je geen kennis van hebt om zelf een laptop te herstellen.
 
Laatst bewerkt:
ik had in mijn Acer 2 toetsen defect, heb het toetsenbord zelf vervangen ...was geen probleem ,laptop moest ook niet opengeschroefd worden ,aan aantal nojes links/rechts ,boven en onder induwen en het gaat er zo uit ...voorzichtig de flat kabel verwijderen en het nieuwe toetsenbord plaatsen . dacht 35 euro voor het toetsenbord.
 
Niet zo bij een HP, zeker weten !
1718011941886.jpeg
 
Hallo, bedankt voor de reacties, maar de laptop start intussen ook al niet meer op. Ik krijg als foutmelding: the system has detected that a cooling fan is not operating correctly. Ik kreeg die foutmelding ook al daarvoor en toen kon ik nog op enter drukken, maar die optie geeft hij niet meer. Ik ga de laptop morgen binnen doen.
 
Hallo, bedankt voor de reacties, maar de laptop start intussen ook al niet meer op.
De kans is dus groot dat hetgeen je morste nog wel wat verder in de buik van de laptop is doorgedrongen dan enkel het klavier.
Laat zeker eerst een onderzoek instellen en offerte voor herstelling opmaken alvorens je toezegt voor die herstelling.
Kon wel eens prijzig worden, wie weet wat is er nog beschadigd ?

Wat was er gemorst ? Een glas cola of zo ?
 
euh... cover ? gewoon dichtklappen indien niet gebruikt én dranken eindje van het klavier weghouden wanneer je de laptop wel gebruikt ... is dat niet voldoende ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan