Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Hallo beste vrienden van PCtuts.
Ik heb 2 PC´s
PC1 W10 Prof
PC2 W10 Home
Op beide PV´s ben ik gedefinieerd als gemachtigde ("Volgens mij" stel ik maar heel voorzichtig).
Beide PC´s maken deel uit van een Thuisgroep.
Ik probeer vanuit PC2 een bestand (in mijn geval een foto) over te zetten naar een map op PC1. Eén van de (basis?)functies die je binnen een Thuisgroep zou moeten kunnen uitvoeren. Ik krijg dan de melding dat ik daartoe niet gemachtigd ben.
Hoe kan dat?

PS Beide PC´s zijn ook binnen een netwerk met elkaar verbonden.

Mvrgr

Cees Medema
 
Hallo Skippy,

Beide PC´s zijn ook via een netwerk verbonden. Heb blijkbaar de optie mappen delen niet gezien of geactiveerd. Zit die optie ergens waar ik het aan moet vinken? Stomme vraag ? Bedankt trouwens voor je reactie... (y)
 
Hallo Skippy,

Perfecto! De keuze heet bij mij "Toegang verlenen tot". En dan kan ik uit allerlei varianten kiezen. Moet het nog testen, maar volgens mij gaat dat lukken! Laat het je vanmiddag nog weten.

Perfecte club die PCtuts in België (y). Ik probeer wel eens een andere, maar kom dan toch steeds weer bij jullie uit! Want als Ik het begrijp, dan is het wel héél goed (lachen)
 
Ja ja Cees, die Belgen zijn me er een stel.
Ook ik ben al weer heel wat jaartjes als Hollander hier op Pctuts. Daarvoor was ik veel op Nederlandse fora actief.
Ik vind het veel leuker tussen mijn Zuiderburen en ik voel me er zelfs thuis. Ze zijn veel aardiger dan mijn meeste landgenoten. Mij nooit meer gezien op een Nederlands forum.
 
Mijn computers zijn ook allemaal met elkaar verbonden via het thuisnetwerk. Wat ik ondervindt is dat het thuisnetwerk niet altijd even perfect werkt. Zo werkt het de eene keer een paar dagen perfect om dan weer een tijd niet te werken. Waarna het dan plots terug een tijdje goed werkt. Ligt dit probleem nu bij mij alleen of zijn er nog die het zelfde probleem ondervinden.
 
Hallo Accent FM,
Wat bedoel je met: het werkt niet meer? Werkt de verbinding niet, of kan je de gegevens niet meer uitwisselen, terwijl je dat voorheen wel lukte, of vind je verbindingen, die er voorheen waren, niet meer terug? Of......
 
Kan ook een slechte router zijn of een slecht werkende netwerkkaart in de pc. Check hiervan eens of er betere drivers beschikbaar zijn.

Aan de router zal het zeker al niet liggen. Die is nog maar twee jaar oud.
Het is een Sitecom X4 N300 met 10 jaar garantie.
Als er nieuwe drivers voor de netwerkkaart zijn dan worden die aangeboden via Windows Update.
Het is trouwens juist maar de thuisgroep die soms steken laat vallen.
Het internet werkt perfect.
 
Gebruik je hiervoor een wifi verbinding of via een draadje ?
Nieuwe drivers voor de netwerkkaart hoeft ook niet altijd de oplossing te zijn. Er zijn wat brakke kaarten in de handel die regelmatig voor problemen zorgen. De oplossing kan dan een goede nieuwe netwerkkaart zijn.

Een echte duidelijke oplossing is hiervoor niet te geven, het zal uitproberen zijn waar dit probleem kan liggen. De grootste kans is in de hardware van het netwerk. Misschien een slechte kabel ? In de besturing zou ik het niet zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan