Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom wil iedereen die een call center belt binnen de minuut antwoord?
Gelijk waar je in de dienst na verkoop binnen wipt, moet je Uw tijd afwachten. Dit vinden we allemaal normaal.
Maar o wee als er via telefoon 2 maal iets moet herhaald worden?????
Kopen of huren, ik heb beide gedaan. Bij mij was er geen verschil. Mijn eerste digicorder heeft jaren goed gewerkt. De eerste die ik daarna huurde, ging binnen het jaar stuk. Ik heb met de dienst van Telenet geen probleem. Allen de prijs staat me tegen. Verder ben ik zeer tevreden.
En ja, ook ik werk niet bij Telenet.
 
Als uw uitleg hier even geloofwaardig is als uw hier vermelde ouderdom (97 jaar) hebt u toch wel een probleem...
 
Ik kan niet spreken over de Belgische providers omdat ik dit simpelweg niet weet.
Ik ben al jaren klant van KPN in Nederland. Ik heb hier geen klachten over,
Maar toch heb ik ook wel eens de helpdesk moeten raadplegen omdat ik geen internet meer had.
En ja, dan heb je toch ook wel een klein probleem bij KPN. Mijn kennis is volgens mij vele malen groter dan de persoon die ik als eerste aan de lijn kreeg. En uiteindelijk na 4 maal mijn verhaal gedaan te hebben omdat ik 4 maal doorverbonden werd naar een ander persoon was ik eindelijk zo ver dat ik daadwerkelijk geholpen kon worden.
Deze zou inloggen op mijn modem om te zien wat er aan de hand was. Probleem was dat dit niet lukte en de oorzaak bij mij lag werd mij verteld.
Nou niet dus en er zou een monteur langs komen. Als het probleem bij mij lag zou ik kosten moeten betalen en anders zou het gratis zijn.
Deze beste man had meetapparatuur bij zich en deze constateerde dat er op mijn aansluiting geen verbinding was. Dat had ik dus al een keer of 6 verteld.

Uiteindelijk bleek er ergens een paar straten verderop een switch defect te zijn in een hoofdverdeelkast door waarschijnlijk een blikseminslag o.i.d. Deze moest vervangen worden en mijn internetverbinding was daarna hersteld.

Ik kan hier erg moeilijk over gaan doen, maar mijn kennis is zo ver dat ik snap dat dit soort problemen via een telefoontje met een helpdesk moeilijk op te lossen zijn.
En ik begrijp dat dit soort mensen die bij zo'n helpdesk werken de standaard procedures moeten volgen. KPN heeft tienduizenden of misschien wel honderdduizenden klanten die allemaal wel eens een storing hebben.
Veel mensen hebben geen kennis van zaken en kunnen een probleem moeilijk uitleggen en zo'n medewerker heeft geen idee wie er aan de andere kant van de lijn zit.

Ik snap dus met welke problemen een helpdesk te maken kan hebben en neem het hun vooral niet kwalijk.

En ik kan zeker niet bij Telenet werken en ook ik heb geen baan bij een ISP. Maar ik blijf wel vriendelijk en vooral ook zakelijk mocht er eens een probleem voor doen.
 
een vergelijkbare situatie met als hierboven beschreven situatie deed hier ook voor ...
ik ben dus wel een Telenet klant en dit al ruim 14jaar ..op een bepaalde keer diende ik dus contact te leggen met de Technische Dienst van Telenet..
dit omwille dat ik hier alles had nagekeken en niets anders kon vast stellen dat het probleem van regelmatig weg vallen wel aan de kant van Telenet moest liggen ...ook hier werd eerst werd er eerst nagegaan of het niet aan de modem lag al dan niet aan de door mezelf aangelegde utp draad..
ook hier werd er een monteur langs gestuurd om alles eens na te zien ....ook deze stelde vast dat het probleem van buiten af moest komen ...
om het verhaal kort te houden ...wel het probleem lag dus ook hier aan een verdeelkast iets verder op in de straat ...maar het schoonste was dat Telenet me daarna contacteerde door me een kaartje toe te sturen met ""sorry.. op geschreven voor het misverstand !""
ook bracht een leverancier me hier een boeket bloemen aan met de groeten van Telenet .....1 week later werd ik zelfs opgebeld door de persoon van de Helpdesk die ik aan de lijn had voordat ik de Technische Dienst kon spreken wel deze persoon (vrouw) vroeg me of het probleem hier verholpen werd ...ook vroeg ze me of ik andere problemen of opmerkingen had met Telenet ....
*ook ik diende dus mijn probleem meerdere keren te herhalen voordat ik goed geholpen kon worden ...rustig blijven is dus belangrijk en je probleem zo goed mogelijk beschrijven als ook de stappen die jezelf al heb ondernomen ...
in het algemeen ben ik zeer tevreden over de diensten van Telenet ...echter zoals er al opgemerkt werd mochten ze best iets goedkoper zijn ..!
 
Mijn pa is het hier op dit forum al jaren afgebold. de account bestaat nog. En zelf heb ik niet de behoefte hier regelmatig binnen te springen. Nu geloofwaardig genoeg J.W.? trouwens, aan mijn pa zijn vriend heb je verteld dat je de vraag om medewerker te worden hier steeds hebt weggewuifd om bepaalde redenen. Je post hier toont welke reden dat was. waarom associeer je een persoon die een klacht formuleert automatisch als een 'moeilijk en lastig mens', want dat bedoel je toch als je beweert mijn verhaal ongeloofwaardig te vinden? Of noem je mij een leugenaar, of een fantast? Spreek rechtuit ipv rond de pot te draaien.

@Mik. ik verwachtte een domme simpele medewerker te krijgen maar werd direct doorverbonden met de expertise van de technische dienst. Zoals u zelf en een medewerker hier opmerken is dat dus niet de normale gang van zaken. Dat is al duidelijk. Dus ik was niet kwaad omdat ik niet snel genoeg geholpen werd. Wel om de behandeling. Het probleem loste ik zelf op middels de yelo app. de vraag hoe het voorval had kunnen gebeuren werd steeds ontweken. Eerst tip dat fabriekssettings het probleem kunnen oplossen.Dan 2x hoe dat te doen. op huisje drukken, in het menu op ....... Ik liet haar dan maar de hele uitleg doen omdat dat de procedure was. ik herhaalde voor de 4de maal hoe dit is kunnen gebeuren en of het aan een update kon liggen. Je bent ook al jarenlang klant he. Dus je hebt de interface via updates meermaals zien veranderen. Dat was dan toch een logische vraag van mij? Als ze dat niet onmiddelijk kunnen natrekken kunnen ze ook vragen de volgende dag eens terug te bellen he. Die reactie kreeg ik enkele jaren terug van de tec bij telenet. Ook omdat ze het niet onmiddelijk konden uitzoeken. Nu werd ik op een totaal andere manier afgewimpeld. En dat zint me niets.
En ipv later terug te bellen heb ik de ombudsdienst mij bericht nr 1 hier opgestuurd. daardoor moet Telenet nu standpunt innemen tegenover hem. dat is hoe ik reageerde. Dat is ook precies wat ik bedoel met de verschillen in behandeling van de klant die huurder is (ik huurde eerst ook omdat de decoder toen nog niet te koop was) en van de klant die eigenaar is.
 
Er werd dus een update uitgerold die bewuste week. daarna kreeg ik de foute interface op de decoder. gelukkig bleef de opnamefunctie in de yelo app wel aanwezig. Wel zijn er opname van programma's niet uitgevoerd. Die hebben wij dus nooit kunnen bekijken. Indien Telenet de eigenaars van een decoder zelf laten kiezen of en wanneer er een update wordt geinstalleerd dan kan de eigenaar indien er iets fout loopt met zekerheid zeggen wanneer en waardoor er problemen zijn ontstaan. de eigenaren kunnen na het verlopen van de waarborg die blijkbaar 2 jaar bedraagt immers nooit gratis hun decoder gaan omruilen in een center van de provider. En dit probleem is provider onafhankelijk. Dat moet veranderen om onnodige onkosten ten laste van de decoder eigenaren te vermijden. Hoewel een reste naar factory defaults normaal ook tot een oplossing moet leiden is het toch niet ondenkbaar dat ik na afloop van die reset opnieuw de foute interface binnen krijg? de decoder word immers herkend adh van het MAC adres dat deze uitzend. En dat adres is vast.

De eerste vraag van de provider uit bij melding van problemen hoort dus ook terecht te zijn 'betreft het een huurtoestel?'. Dit is geen eventuele meerwaarde zoals sommigen het hier beschouwen, dit is nodig om gericht naar een oplossing toe te werken, samen met de klant. Dit is essentiele info waar men op dit ogenblik nergens oog voor heeft.
Het kan toch nooit van zen leven niet als normaal beschouwd worden dat ik 2 maal aan de telefoon niet kan vernemen of er een update was, dat het een tiental dagen duurt om hier achter te komen. Pas nu kan ik aantonen dat de problemen na de uitrol van updates zijn begonnen. Moet ik dan 10 dagen met een slecht werkende decoder blijven zitten alvorens er een oplossing kan gezocht worden? Want indien ik als eigenaar niet zelf tot de oplossing kwam was het ofwel wachten op de mail die ik vandaag ontving van Telenet, ofwel een andere decoder in huis halen twv 250 euro. dat kan toch niet de bedoeling zijn. Of wel?
 
Je zou het eens in de algemene voorwaarden van Telenet moeten gaan zoeken of daar iets over geregeld is. Zo niet zou je de geleden schade juridisch kunnen gaan aanvechten.
Meestal dekt men zich goed in zodat bij problemen de provider niet aansprakelijk kan worden gesteld.

Wat ik in het verhaal ook bijzonder vind is dat je volgens mij de enige bent met dit probleem. Google levert mij vooralsnog geen andere gevallen van problemen na een laatste update.
Ik ga er van uit dat Telenet duizenden van dit soort kastjes in België heeft staan en als er een firmware of software update uitrolt gaat deze niet alleen naar jouw kastje.


Nog even een klein voorbeeld, als mijn computer vanavond niet meer opstart omdat Microsoft een fout heeft gemaakt met een update kan ik ook geen verhaal gaan maken bij Microsoft. Ondanks dat de besturing en pc mijn eigendom zijn. Het staat allemaal ergens te lezen in de kleine lettertjes die niemand ooit leest. Weet het niet precies uit mijn hoofd hoe het omschreven staat, maar ondanks ik een besturing koop, blijft Microsoft toch de eigenaar en zijn ze niet aansprakelijk bij problemen.
 
We betalen wel voor de diensten van Telenet he. En fan moet je plots programma's missen. De updates worden toegekend op basis van het vaste MAC adres. dat adres moet op een of andere manier in de lijst van updates voor de digibox hebben gestaan. dat is een eenmalig foutje. Dus niet veel voorkomend volgens mij en dan vind je hier weinig van via google, Bing, DucDucgo of andere zoekmachines. ik krijg 27 euro mindering bij de volgende factuur. Liever had ik de play functie voor een week of 2 zodat ik de gemiste programma's kon inhalen.
Trouwens, is het verhaal ongeloofwaardig omdat je op het net weinig vind over dit voorval? Want dat werd wel naar mijn hoofd geslingerd op deze forum. Graag had ik dit aangepast zien worden door het team.
 
Ik zou zeggen, als hierover niets geregeld staat in de algemene voorwaarden, vecht het aan.
Algemene voorwaarden zijn altijd onderdeel van een contract en het contract met Telenet zal je zelf ooit ondertekend hebben. Dus je bent akkoord gegaan met hun voorwaarden.
Blijft Telenet in gebreken en wordt hier niets over vermeld in de Algemene voorwaarden maak je goede kans op schadevergoeding omdat je dan in je recht staat.

Heel veel meer kan dit forum niet voor je doen.
 
het enige wat ik wil bereiken via dit forum is dat mensen mijn ervaringen lezen op internet. Liever via deze weg dan bvb via sociale media. Wel zend ik nog een mail naar het kabinet van de betreffende minister. Want dealgemene voorwaarden stammen van de tijd dat je de digicorder enkel kon huren. de digibox zonder opnamefunctie kon je kopen, de digicorder kon je toen enkel huren. Een eigenaar wordt geconfronteerd met andere situatie's.

Doe in ieder geval iets aan de geloofwaardigheid van deze topic en pas bericht 17 aan. ik ben geloofwaardig en wens niet bestempeld te worden als leugenaar of fantast. Is het forum van Ivan daar tegen gedekt? Kijk dat dan ook maar na.
 
We betalen wel voor de diensten van Telenet he. En fan moet je plots programma's missen. De updates worden toegekend op basis van het vaste MAC adres. dat adres moet op een of andere manier in de lijst van updates voor de digibox hebben gestaan. dat is een eenmalig foutje. Dus niet veel voorkomend volgens mij en dan vind je hier weinig van via google, Bing, DucDucgo of andere zoekmachines. ik krijg 27 euro mindering bij de volgende factuur. Liever had ik de play functie voor een week of 2 zodat ik de gemiste programma's kon inhalen.
Trouwens, is het verhaal ongeloofwaardig omdat je op het net weinig vind over dit voorval? Want dat werd wel naar mijn hoofd geslingerd op deze forum. Graag had ik dit aangepast zien worden door het team.

Je schrijft : " Liever had ik de play functie voor een week of 2 zodat ik de gemiste programma's kon inhalen."
Toevallig weet ik uit zelf meegemaakt dat bij een belletje naar Telenet, men heel veel voorstelt om de klant 1 maand gratis naar Play te kijken. Kwestie van de mensen warm te maken. Heb je daar dan niet om gevraagd?
Dan heb je ook nog de Stievie. Gratis bepaalde zenders terugzien.
 
Het betreft maar 1 opname, de andere 2 worden de volgende dag heruitgezonden. het gaat me niet om de gemiste opnames voor mezelf. maar wel om het gebrek aan empathie voor klanten die een probleem hadden en om het standaardgedrag. dat zit vastgeroest. Problemen zijn standaard aan het toestel toegewezen, en de play word idd graag aangeboden. Maar bij een betwisting krijg je steeds een kortingske, standaard. terwijl het probleem toch echt wel net besproken is geweest. Ik weet wel dat een provider niet met je kan bezig zijn als je vriend, of als je buur. Maar dit hadden ze toch wel zelf kunnen bedenken. het motto vroeger van telenet was dat ze er steeds aan de klant denken. in praktijk is dat minder. Als je naar een center gaat of belt is het alsof je een kapotte cd hoort die steeds hetzelfde herhaalt. Toen ik klant werd 6 jaar terug was het personeel gemotiveerd en klantvriendelijker. Dat wil ik hiermee nog even aankaarten.

Kijk, ik werk bij de spoorweg. Als reizigers mij aanspreken moet ook ik me klantvriendelijk opstellen. het wordt ons wel nog ingepeperd dat wij het uithangbord zijn van het bedrijf. Wij zijn de ambassadeur van het berijf werd geschreven in een ander briefje. dat mis ik steeds meer bij alle providers, nu ze dik in hun klanten zitten en de concurentie een schijntje is vergeleken bij 10 jaar terug. Er is reeds een 2de operator actief op de kabel naast Telenet. Dat er maar snel nog een paar bijkomem opdat ze opnieuw moeten vechten om hun klandizie te kunnen houden. Het zal de consument ten goede komen.
 
Hoe staat het energiebeheer bij jullie ingesteld van de digicorder. Dat is nog een frustrerend punt voor mij. Ik zet deze in slimme modus. Na een uur standby dacht ik gaat die dan in diepe slaap. Bij de vorige decoder stond dat niet zo, ik stelde dit manueel in. 2x heeft Telenet dit gewijzigd via de updates. Bij de huidige decoder stond die slimme stand standaard aan, ik was opgelucht dat dit veranderd was. Tot er een paar updates later terug een wijziging was van deze instelling. In diepe slaap kunnen de updates niet automatisch geinstalleerd worden terwijl u slaapt tussen 3u en 4u in de ochtend. Maar als ik dat handmatig aan zet, waar bemoeit Telenet zich dan mee?
 
Kijk, ik belde net met Telenet, werd doorverwezen naar de technische dienst en die persoon zegt niet te kunnen inloggen op mijn toestel. Controlleer de utp kabel meneer, anders moet u met het toestel eens naar een telenet center gaan.
Argumentering van mij over die update had meneer ginds geen uitleg voor. Die updates komen via internet. Kijk eens na of u internet heeft op een computer zegt hij dan. Net getest, bekabeld internet is dik in orde. Dan ligt het aan de decoder dus. Maar dat lijkt me sterk
1, die updates komen via internet en die kwam vorige week nog binnen. Onder het kopje ,mijn tv, kan je bestellingen doen. Kijk de kabel na komt er op. Ik steek de utp in en onmiddelijk werkt deze functie perfect. Via internet. Dus het toestel heeft interactiviteit. Wat moet ik nu naar een center van de provider gaan doen?

net teruggebeld. met de digicorder is alles in orde. En deze man kan wel inloggen op mijn digicorder ook. Vrteemde zaak. er zat wel een utp hubje tussen, maar die heb ik er bij het eerste gesprek van tussen gehaald. Ik houd het er op dat de digicorder nog niet volledig opgestart was toen de eerste tech probeerde in te loggen of zo.

Wat die slimme energiestand betreft, wanneer er een update komt word die uitgezet om de update niet te verstoren. Zo iets heb ik uit het gesprek begrepen. Dus als ik vanaf nu in de nacht het klokje zie op mijn toestel dan weet ik dat er weer een update is geinstalleerd. Gelukkig gebert dat niet zo heel erg vaak, die updates. En zo ga ik dan weten bij problemen of deze van voor of van na die updates zijn begonnen. Liever zie ik dat er een venster word getoond dat u informeert over de nieuwe update. Zoals bvb bij een onlinegame dat ik speel. Als er een update geinstalleerd is dan komt eerst dat infoscherm en na het sluiten van dat venster pas start het spel. Als Telenet nu hetzelfde doet dan weet ik dat in de energieinstellingen terug moet in orde brengen. Dat zou handiger zijn. dat ga ik nog naar de diensten ginds schrijven.
 
Krijgt je digicorder een IP adres rechtstreeks van je Telenet modem/router? Of staat daar nog een router tussen waar die zen IP adres van krijgt?
Laatste is dus niet goed. Interactie van digicorder met Telenet moet over een IP van telenet gaan, zonder eigen routering.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan