De zin bekroop me even een bewerkte copy/paste van mijn schrijven aan de ombudsdienst voor telecommunicatie neer te zetten op dit forum.
Wat is het onderwerp van uw klacht ?
Eerst kreeg ik Woensdag 26 April storing van de aangekochte digicorder. Niemand van de huurders heeft klachten. Graag een nieuw toestel slijten zeker? De digicorder had plots de interface van een digibox. Geplande opnamelijst weg. Opnamefunctie weg. Na gebruik van de telenet yelo app om een programma in te stellen voor opname was de digicorder zijne euro plots gevallen dat hij kan opnemen. Gelukkig kunnen ze via een update van de decoder niet aan de interface van de app die op een smartphone staat of ze moeten dat bij iedereen doen. Na het bellen van de klantendienst op tel015666666 krijg ik niet eens de eerstelijn hulp,wat direct een red flag betekent bij mij. Ik wordt onmiddelijk doorgeschakeld naar de technische dienst.
Ik stelde de vraag of er voorbije Woensdag 26 April een update werd geinstalleerd waarbij mijn digicorder al dan niet per ongeluk een interface kreeg geinstalleerd bestemd voor een digibox.
de afstandsbediening heeft al langer kuren. ik weet via een test met de afstandsbediening van de buurman dat dit het probleem was. Bij het zappen, volume regelen etc verspringt de decoder niet 1 zender maar soms 2 of 3. Alsof je langer dan 1 seconde bent blijven drukken op het knopje. Dat ligt aan de vertrager in de remote control (dat is mooi Engels voor afstandsbediening).
Wat is het antwoord van de operator ?
de gewijzigde interface is een softwarematige wijziging. Een nieuwe shell van de uif (user interface). Dat is niets hardwarematig. Dat wordt regelmatig geinstalleerd bij updates. dat is duidelijk. Indien er een probleem is met het BIOS van de decoder waardoor hij op de fabrieksinterface terug valt blijft de opnamefunctie aanwezig, want dit toestel heeft dat fabriek af. ik deed reeds 'reset to factory default', uiteraard zonder verlies van de opnamefunctie. Antwoord was echter dat de decoder twv 250 euro dient vervangen te worden.
Over de remote control idem. Breng uw toestel eens binnen dat wij het hier eens kunnen testen. Kon wel een remote control meegeven om eens te proberen nadat ik er op wees dat het een aangekocht toestel betreft.
Of er een update werd geinstalleerd op mijn toestel die bewuste Woensdag kon de dame van de technische dienst me niet vertellen. 'dat kon ze niet zien van op afstand' Zwak zwak zwak.
Ik ben dus 2 maal voorgelogen in 1 week tijd.
Welke oplossing verwacht u van de operator ?
Nog 1 poging mij onder het bewind van de nieuwe baas geld af te troggelen en ik vertrek opnieuw bij Telenet. Dat zou het 2de vertrek zijn in 3 jaar. Oplossing die ik verwacht = terugvallen op de klantgerichte behandeling van de tijden dat de vlaamse regering eigenaar was van dit wanstaltig geworden bedrijf. Excuses zij het minste wat ze kunnen geven. Niet?
En de standaardvraag hoort te zijn 'meneer/mevrouw, betreft dit een aangekocht toestel of een gehuurd toestel'. Volgende maal dat ik een telenet center betreedt eis ik een correcte behandeling. Want het zal er veel minder vredelievend toe gaan. Noteert u dat vast. Ik ben niet snel boos maar wel allergisch aan onrecht en leugenachtige bedrieglijke praktijken.
Wat is het onderwerp van uw klacht ?
Eerst kreeg ik Woensdag 26 April storing van de aangekochte digicorder. Niemand van de huurders heeft klachten. Graag een nieuw toestel slijten zeker? De digicorder had plots de interface van een digibox. Geplande opnamelijst weg. Opnamefunctie weg. Na gebruik van de telenet yelo app om een programma in te stellen voor opname was de digicorder zijne euro plots gevallen dat hij kan opnemen. Gelukkig kunnen ze via een update van de decoder niet aan de interface van de app die op een smartphone staat of ze moeten dat bij iedereen doen. Na het bellen van de klantendienst op tel015666666 krijg ik niet eens de eerstelijn hulp,wat direct een red flag betekent bij mij. Ik wordt onmiddelijk doorgeschakeld naar de technische dienst.
Ik stelde de vraag of er voorbije Woensdag 26 April een update werd geinstalleerd waarbij mijn digicorder al dan niet per ongeluk een interface kreeg geinstalleerd bestemd voor een digibox.
de afstandsbediening heeft al langer kuren. ik weet via een test met de afstandsbediening van de buurman dat dit het probleem was. Bij het zappen, volume regelen etc verspringt de decoder niet 1 zender maar soms 2 of 3. Alsof je langer dan 1 seconde bent blijven drukken op het knopje. Dat ligt aan de vertrager in de remote control (dat is mooi Engels voor afstandsbediening).
Wat is het antwoord van de operator ?
de gewijzigde interface is een softwarematige wijziging. Een nieuwe shell van de uif (user interface). Dat is niets hardwarematig. Dat wordt regelmatig geinstalleerd bij updates. dat is duidelijk. Indien er een probleem is met het BIOS van de decoder waardoor hij op de fabrieksinterface terug valt blijft de opnamefunctie aanwezig, want dit toestel heeft dat fabriek af. ik deed reeds 'reset to factory default', uiteraard zonder verlies van de opnamefunctie. Antwoord was echter dat de decoder twv 250 euro dient vervangen te worden.
Over de remote control idem. Breng uw toestel eens binnen dat wij het hier eens kunnen testen. Kon wel een remote control meegeven om eens te proberen nadat ik er op wees dat het een aangekocht toestel betreft.
Of er een update werd geinstalleerd op mijn toestel die bewuste Woensdag kon de dame van de technische dienst me niet vertellen. 'dat kon ze niet zien van op afstand' Zwak zwak zwak.
Ik ben dus 2 maal voorgelogen in 1 week tijd.
Welke oplossing verwacht u van de operator ?
Nog 1 poging mij onder het bewind van de nieuwe baas geld af te troggelen en ik vertrek opnieuw bij Telenet. Dat zou het 2de vertrek zijn in 3 jaar. Oplossing die ik verwacht = terugvallen op de klantgerichte behandeling van de tijden dat de vlaamse regering eigenaar was van dit wanstaltig geworden bedrijf. Excuses zij het minste wat ze kunnen geven. Niet?
En de standaardvraag hoort te zijn 'meneer/mevrouw, betreft dit een aangekocht toestel of een gehuurd toestel'. Volgende maal dat ik een telenet center betreedt eis ik een correcte behandeling. Want het zal er veel minder vredelievend toe gaan. Noteert u dat vast. Ik ben niet snel boos maar wel allergisch aan onrecht en leugenachtige bedrieglijke praktijken.