Status
Niet open voor verdere reacties.
De discussie over datalimieten krijgt nieuwe voeding. Verschillende klanten van kabeloperator Telenet meldden dat ze na een klacht bij de klantendienst van het bedrijf gratis 30 gigabyte extra kregen boven op hun datalimiet.
Klanten met Telenet Turbo betalen maandelijks 61,32 euro en krijgen daarvoor een datalimiet van 35 GB. Het basisabonnement Expressnet hanteert een maandlimiet van 12 GB voor 42,91 euro per maand. Wie de afgelopen dagen naar de klantendienst van het bedrijf belde en duidelijk maakte dat hij een van deze abonnementen wou beëindigen, kreeg er zonder veel discussie 30 gigabyte per maand bovenop.
De communicatiedienst van Telenet bevestigt deze actie, al maakt woordvoerder Stefan Coenjaerts duidelijk dat het om een test gaat. "We hebben die aanpassingen gedaan bij wijze van test of deze klanten dan wel willen blijven." In totaal hebben zo enkele tientallen klanten een hogere datalimiet gekregen, maar de test zelf is intussen stopgezet.
lees verder
 
Data limieten zijn eigenlijk van de vorige eeuw...
In het huidig tijdperk van streaming video, al dan niet in HD kwaliteit,
online radio en TV stations, video conferentie in hoge kwaliteit, enz...
is een opgelegde limiet een ware foltering voor de moderne internaut. ;!

Het begint tijd te worden dat de ISP's dit beginnen inzien en hier
dringend werk van maken om hun klanten het comfort te bieden
waar zij voor betalen ;)

Dat ze maar stilletjes overgaan van "testen" naar uitvoering,
want het is 5 voor 12...:p

Datalimieten :nee:
 
je kan van TURBO naar EXPRES downgraden en dan na het ontvangen vd bevestiginsmail direct terug naar TURBO upgraden, geen extra kost en telemeter is gereset. legaal, telenet weet ervan maar kan er niks aan doen.

wel niet té vaak gaan doen (ik doe het 1x/maand)
 
Ik heb ook naar Telenet gebeld en gereclameerd maar ik kreeg toch niets bij ook al dreigde ik om weg te gaan.En ben dit ook van plan.
Ik vind dit discriminatie .Dacht dat elke Belg gelijk was voor de wet.Dus vind ik dat iedereen die 30GB moet bijkrijgen.
Wij zijn het enige land dat in het zogezegde verenigd Europa met Europese wetten die nog down en uploadlimieten hebben.
Dat kan toch niet.
Groetjes
Walter
 
bij tele2 heeft iedereen met een all-in abonnement (=adsl +telefoon) een jaar gratis onbeperkt downloaden .Waarschijnlijk een test om de gevolgen te bekijken voor hun servers?
Volgen mij is dit perfect mogelijk ,de "grote" downloaders blijven toch een minderheid.:applaus:
 
je kan van TURBO naar EXPRES downgraden en dan na het ontvangen vd bevestiginsmail direct terug naar TURBO upgraden, geen extra kost en telemeter is gereset. legaal, telenet weet ervan maar kan er niks aan doen.

wel niet té vaak gaan doen (ik doe het 1x/maand)

Bedankt voor de Tip
Wou dit ook eens proberen
Het grapje koste me 3 dagen problemen
Met te bellen en mailen
Toen ik vroeg hoelang het grapje kon duren
Zeiden ze
Het zou wel eens 10 dagen kunnen duren
En toen ik zei dat belgacom op 4 dagen me een nieuwe lijn kon aanmaken
Dan was het in orde
Maar het grapje koste me wel 26,15 eurotjes
Ne Tip dat ik wel eens wilde hier geven
Van geluk gesproken
Mijn Kleine doe dit regelmatig en Nooit geeft hij problemen gehad
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan