Status
Niet open voor verdere reacties.
P

paul

Gast
Vraagje:hoe zeg ik het best men telefoonlijn op zonder poespas,en wanneer,begin van de maand of einde maand!Ik ben bij telenet en wil safe spelen,iemand op de hoogte ervan...

Paul
 
Zonder poespas zal moeilijk gaan denk ik, maar dit zou de normale volgorde moeten zijn.

1/ kijken naar je abo welk tijdslimiet je hebt. 1 jaar of langer.
2/ tijdig opzeggen= kijken wanneer je dit kan opzeggen. Normaal hanteren ze een drie maand op voorhand.
3/ Aangetekend schrijven richten aan telenet en dit tijdig dus.
4/ fotocopy en bewijsstuk houden voor jezelf.
 
Het is een vaste lijn die ik wil suprimeren,het is raar dat er nog gebruik van gemaakt word en is verloren geld!Je zegt 3 maand op voorhand,moet dit echt zover op voorhand?
 
een vaste lijn??? belgacom of een telenet?
enkele maanden voordat je kontrakt verloopt is een geldige maatregel of kijk eens op:

Tik vzw • Forumindex

daar vind je vast een antwoord.
 
Meestal WETEN de mensen niet WANNEER hun contract verloopt, daar staat nergens iets over dacht ik ;!
 
nee,ik heb deze lijn al jaren en weet niets meer van dat abonnement,is al meer dan 25 jaar dat ik dees heb...
 
nee,ik heb deze lijn al jaren en weet niets meer van dat abonnement,is al meer dan 25 jaar dat ik dees heb...

Telenet bestaat nog maar 14 jaar en de telefoondienst zelfs nog minder.

Na een periode van 1 jaar zijn de diensten van Telenet maandelijks opzegbaar.
 
Laatst bewerkt:
ja weet ik,maar ik wou zeggen dat ik die lijn al zo lang heb,eerst belgacom en dan was het telenet..bedankt voor de hulp hier,sta nu een stapje verder!

Paul
 
even de puntjes op de i:

*een contract bij TLN is steeds een jaarabonnement tenzij het over mobiele produkten gaat ( GSM, usb portable inet)
*stilzwijgend verlengen met een jaar bestaat niet meer, vandaar dat je vaak naar het einde van een contract een telefoontje krijgt met een kortingsaanbod op voorwaarde dat je blijft. heb je dus minder dan een jaar zo'n promo aanvaard, dan begint een nieuwe jaartermijn vanaf dan.
*je kan een contract opzeggen VANAF 3 maand vóór het einde ervan, per einde contract.
*ben je korter dan een maand van het einde van je contract tel je gewoon een maand bij, ongeacht de dag van de maand.
*opzeggen kan telefonisch als je persoonlijk de contractant bent, dus je vrouw kan het niet voor je doen. je wordt dan wel eerst doorverwezen naar de dienst 'kwaliteitsopvolging', wat eigenlijk de retentiondienst is. die smijten dan wat promo's naar je kop om toch te blijven. leuke tip trouwens als je wat korting wil hebben: bel boos naar TLN ( wel met één of andere reden) en zeg dat je wil opzeggen. je staat versteld van wat ze je kunnen geven. het kan bvb best zijn dat je een aantal maand gratis shake krijgt ofzo om zo je telefoon te kunnen bekostigen/ gratis behouden.

*ik raad echter wel af van je telefoon weg te doen. we (TLN, ik ben teamcoach geweest van hun verkopers) stellen vast dat meer en meer mensen terug een vaste lijn nemen om hun mobiele kosten te drukken. gewoon een kwestie van na te denken wie je best wanneer/op welke lijn belt.
 
Laatst bewerkt:
nee,besluit staat vast,de vaste lijn vliegt eruit,als je amper 1 telefoon krijgt op 2 maand zie ik het nut er niet meer van in,bellen doe ik er ook niet mee door gsm gebruik....
 
ik verdien er niks aan hé, maar als je een beetje bewust omgaat met je belgedrag is freephone europe ( standaard in shakes) dé oplossing in vlaanderen om je mobile kosten te drukken.

maar soit: heb je zo voldoende info over de algemene voorwaarden van TLN abo's?

dan kan hier een slotje op namelijk...;)
 
ja doe maar een slotje,ik heb alles wat ik moest hebben,bedankt !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan