even de puntjes op de i:
*een contract bij TLN is steeds een jaarabonnement tenzij het over mobiele produkten gaat ( GSM, usb portable inet)
*stilzwijgend verlengen met een jaar bestaat niet meer, vandaar dat je vaak naar het einde van een contract een telefoontje krijgt met een kortingsaanbod op voorwaarde dat je blijft. heb je dus minder dan een jaar zo'n promo aanvaard, dan begint een nieuwe jaartermijn vanaf dan.
*je kan een contract opzeggen VANAF 3 maand vóór het einde ervan, per einde contract.
*ben je korter dan een maand van het einde van je contract tel je gewoon een maand bij, ongeacht de dag van de maand.
*opzeggen kan telefonisch als je persoonlijk de contractant bent, dus je vrouw kan het niet voor je doen. je wordt dan wel eerst doorverwezen naar de dienst 'kwaliteitsopvolging', wat eigenlijk de retentiondienst is. die smijten dan wat promo's naar je kop om toch te blijven. leuke tip trouwens als je wat korting wil hebben: bel boos naar TLN ( wel met één of andere reden) en zeg dat je wil opzeggen. je staat versteld van wat ze je kunnen geven. het kan bvb best zijn dat je een aantal maand gratis shake krijgt ofzo om zo je telefoon te kunnen bekostigen/ gratis behouden.
*ik raad echter wel af van je telefoon weg te doen. we (TLN, ik ben teamcoach geweest van hun verkopers) stellen vast dat meer en meer mensen terug een vaste lijn nemen om hun mobiele kosten te drukken. gewoon een kwestie van na te denken wie je best wanneer/op welke lijn belt.