Status
Niet open voor verdere reacties.

paulus123

Steunend lid
Vip Lid
Problemen!!

Hallo, telkens als ik mijn belastingen wil invullen met EId krijg ik altijd de melding dat de certificaten va de identiteitskaart niet gevonden kunnen worden.
Wat kan ik hier aan doen? hoe kan ik eventueel de certificaten vinden?

Vriendelijke groet,

Paulus
 
om de Eid te kunnen gebruiken dient ook java geinstalleerd te zijn op de pc ..
ik krijg de melding niet waar gevraagd word naar deze certifcaat !
is de Eid kaartlezer opgestart en heb jij je id er in gestoken ,dan dient deze de gegevens te laten zien !
in het scherm van de Eid viewer heb je 3 opties ..identity / card/pin / Certificates
het is bij de certificates dat het vinkje dient uit te staan bij de vermelding " always validate certificate trust "
Ashampoo_Snap_2014.05.13_17h20m03s_009_.png
 
opmerking verkregen via de Tax on Website zelf ....dit heeft betrekking indien je dus een nieuwe ID verkregen heb dit jaar


Het certificaat van uw elektronische identiteitskaart kon niet geverifieerd worden.

*Sluit alle openstaande vensters van uw browser af.
* Controleer of uw kaartlezer correct aangesloten is.
*Steek de eID in de kaartlezer.
*Start uw browser en probeer opnieuw aan te melden.
(Indien u met Firefox werkt, zorg er dan tevens voor dat volgende add-on geïnstalleerd is: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/belgium-eid/)


***Beschikt u over een nieuwe eID, afgehaald vanaf maart 2014? Download dan de laatste versie van de software hier.

Als het probleem aanhoudt, volg dan instructies die u vindt via de volgende link: Je installatie testen - je eID gebruiken - eID.
 
krijg je een verbindings probleem zoals deze hier onder !
Ashampoo_Snap_2014.05.13_18h31m33s_012_.png
indien zo ligt de fout dus bij de beveiligingsinstellingen van de browser ..(in mijn geval dus met deze van PaleMoon )
zal eens nagaan of het met de IE11 wel lukt !
 
ik denk eerder dat het dus aan de website zelf ligt...
want alles lukt dus ook het ingeven van mijn pin code maar er werd dus geen verbinding gemaakt ...

*het lukte me daar een tegen wel om in te loggen met gebruik van mijn Token !
m.a.w. het probleem is enkel voor diegene die een nieuwe ID hebben gekregen dit jaar ..
de zoon had nog geen nieuwe ID gekregen en heeft hier gisteren zijn aangifte online ingedient met gebruik van de eID reader .
 
het is me uiteindelijk dan toch gelukt om me met de eID reader aan te melden ..
zowel met de PaleMoon als onder Firefox 29.1 werkt deze ...
installeer de nieuwe card reader software
sluit de card reader pas aan je pc als dit gevraagd word ..
ook steek je pas de ID er in als men dit vraagt ..
je dient je Pin code bij de hand te hebben ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan