Status
Niet open voor verdere reacties.
Het besturingssysteem is Vista Home sp2.

Sinds enkele dagen treed een heel raar probleem op met IE 8.
Als er een nieuw tabblad wordt geopend bevriest IE en moet ik dit via systeembeheer uitschakelen en dan pas kan IE terug opstarten. Dit is dus het tabblad met de verschillende keuze mogelijkheden.

Ik heb IE8 al helemaal van het systeem gesmeten en terug geïnstalleerd, geen verschil.

Ook als ik de manier van tabbladen openen aanpas, dus een leeg blad heeft die de bevriezing?

Als ik een nieuw tabblad open met startblad als item, werkt die gewoon.
Ook een herstel van IE maakt niks uit.
Vrouwtje kan dus nog wel met tabbladen werken, maar telkens met de opstartpagina.
Weet iemand raad om dit terug goed werkend te krijgen?
 
Volgens mij heeft het niets te maken met IE8 zelf, maar met een geheugen of processor probleem. Open eens taakbeheer en controleer daar eens bij prestaties het CPU en geheugengebruik.
Wat je ook eens kan proberen is om Firefox te installeren, als je in Firefox net zelfde probleem heb, denk ik eerder aan spyware op de computer.
 
Laatst bewerkt:
Cpu en geheugen doen normaal kwa verbruik. Geen pieken of meerverbruik of zo.
Enkel het boeltje bevriest in de twee soorten van tabbladen. (blanco en het tablad met verwijzingen)
de pc is vrij van spyware. (meermaals met verschillende tools getest)
Ook heb ik al geprobeerd met alle invoegtoepassingen uit, maar dit maakt ook niks uit.
de pc is een 64 bit, is er hier misschien iets waar IE8 niet goed mee zou overweg kunnen?
Ik probeer maar een logisch iets te vinden.
 
de pc is een 64 bit, is er hier misschien iets waar IE8 niet goed mee zou overweg kunnen?

Dit zou inderdaad tot de mogelijkheden kunnen behoren. Blijkbaar bestaat er een 64 bits versie en een 32 bits versie voor IE8 , en zou de 64 bits versie voor heel wat problemen zorgen. Even gaan googlen, vind je hierover heel wat terug.
 
Aangezien het surfen nog mogelijk is en het euvel waarschijnlijk te wijten is aan de 64 bits versie laten we het voorlopig zo. Mocht het te erg worden en het surfen met tabbladen niet meer tot de mogelijkheden horen smijt ik het hier nog wel eens op de rooster.
Dus mag dit met een slotje voorzien worden.
Alvast bedankt Swake
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan