Windows 11 Taakbalk Rechts plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het mogelijk om in Win11 de taakbalk Rechts te plaatsen
In win10 en alle vroegere versies was dit mogelijk maar vind deze mogelijkheid in win11 niet terug?

Ashampoo_Snap_vrijdag 28 januari 2022_16h25m00s_001_.jpg

Goed dat je (voorlopig) geholpen bent ...
Ik zeg voorlopig omdat eigenlijk een 'patch' is op je Windows installatie.

Wetende dat Windows 11 een programma in volle evolutie is, met dus vrij regelmatige en vooral ingrijpende wijzigingen zal je goed moeten volgen wat er gebeurd. Dit soort oplossingen heeft vaak de allergrootste moeite om gelijke tred te houden met de evolutie die MS inbouwt. En uiteraard zijn ze bij MS ook niet zo blij met patches die hun visie, hun werk en hun toekomstbeeld deskundig de nek omwringen.

Geen afkeuring van mijnentwege hoor, iedereen moet werken zoals hij/zij zelf verkiest, maar je snapt wel wat ik wel aantonen.

een woord van waarschuwing !!
men dient dus in het register een aanpassing te doen en daarna via de Windows Terminal (Beheerder) 2 commando's in te geven om de taakbalk rechts te verkrijgen ...er word aangeraden om eerst een herstelpunt aan te maken ...indien men de taakbalk toch liever onderaan heeft ..
*en hier zit dus het probleem ook al heeft men een herstelpunt .. het terugplaatsen van dit herstelpunt mislukt telkens weer ..!
heb dit getest op een virtueel systeem en was genoodzaakt om een eerder snapshot terug te zetten !

In Windows 10 staat de taakbalk over het ganse scherm : start iconen links, systeemiconen rechts.
In Windows 11 standaard in het midden en die kunnen dus terug naar systeem Windows 10.

Wat je vraagt kan ik me niet voorstellen : zowel de starticonen als de systeemiconen rechts ??? Dat zou wel zeer ononverzichtelijk zijn want dan heb je draaiende en nog op te starten processen allemaal rechts staan.

@PhilipV Wat vanboga wil is volgens mij zoals het hieronder staat:
61f681feeae7e-taalbalk_rechts.png

Dit is een screenshot van mijn pc die op Windows 10 draait. In Windows 10 kun je de taakbalk makkelijk verticaal plaatsen, aan de linker- of rechterkant van je scherm: gewoon taakbalk ontgrendelen en dan beetpakken en naar links of rechts slepen.
In Windows 11 is die mogelijkheid er niet meer. Althans niet standaard voorzien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan