Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste leden,

Sinds kort merkt ik dat het vrije volume van mijn systeemschijf c: drastisch aan het dalen is.
Met Glary Utilities kwam ik er achter dat de directory "System Volume Information" maar liefst meer dan 200 Gb in beslag neemt.
Gelukkig heb ik een 512 Gb SSD schijf, maar blijft maar 90 Gb vrije ruimte meer over.

Alle herstelpunten heb ik verwijderd, maar niks helpt. Meer zelfs, de dir blijft blijkbaar maar groeien"

Weet iemand onder jullie wat hiervan de reden kan zijn en hoe ik die directory terug naar een "normaal" gebruikersvolume zou kunnen krijgen.

Een gunstig antwoord zou mijn weekend kunnen redden.
Alvast bedankt voor de moeite

Groetjes

Rony
 
jij dient eens na te gaan op hoeveel procent jij de opslag capaciteit heb ingesteld voor het aanmaken van systeemherstelpunten ...
dus je dient de schijfruimtegebruik te beperken ...wellicht dien je herstelpunten te verwijderen om deze ruimte dan te beperken tot een 6%
*zelf gebruik ik maar een 4% ...
ef0bd9597a-Ashampoo_Snap_2017.11.17_15h22m02s_006_.png
 
Beste Otex,

De stappen die U aanhaalt heb ik al verscheidene keren geprobeerd, niks helpt.
Alles verwijdert, uitgeschakeld, opnieuw opstarten, terug inschakelen.....Max gebruik op 0%, noem maar op

In gebruik echter regelmatig Revo Uninstaller.
Die maakt ook telkens een herstelpunt aan alvorens te desinstalleren.

Begin me af te vragen of het daar iets mee te maken zou kunnen hebben, maar dan blijft de vraag hoe haal ik die herstelpunten uit de SVI directory ?

Meer raad is nog altijd welkom
 
Dima,

Wat zou ik daar moeten aantreffen of zien aub ?

Lange Pier,

Geld deze procedure ook voor Windows 10 want lijkt me niet te lukken zoals aldaar beschreven ?

Alvast allebei heel hartelijk bedankt voor jullie reacties

Rony
 
Bij nadere opzoekingen ben ik op TreeSizer gestoten en die heeft me het volgende geleerd :
TreeSize 02.jpg

In de map "System Volume Information" zit een andere dir : "FileProtector" / FileStorage" waar al de Gb worden opgeslorpt.

Nu is de vraag : waar komt die vandaan en beter nog, hoe kan ik die verwijderen

Alle hulp is meer dan welkom

Alvast bedankt voor de moeite

Rony
 
Lange Pier,

Systeemherstel uitgezet op ALLE stations
Acronis True Image eraf gegooid met Revo Uninstaller
Systeemherstel uitgeschakeld
Gereboot en....

TreeSize 04.jpg

en dit was het resultaat....niks dus...verdomme toch (sorry)

Groetjes

Rony
 
zie jij dus op C de System Volume Information map vermeld staan ... dit is eigenlijk een verborgen systeem map .
open in de map opties de tap weergave
haal vervolgens het vinkje weg bij "beveiligde besturingssysteembestanden verbergen " en op toepassen en ok te klikken komt deze dus te voorschijn in de C

wil jij nu de volmacht krijgen over deze map dan dien je de System Volume Information map met rechts aan te klikken en de eigenschappen op te vragen .. open de tap beveiliging en klik verder op geavanceerd ....in het volgende scherm klik je dan op doorgaan .
in het daarop volgende scherm klik je op toevoegen ...klik dan verder op "een principal selecteren ...geef je gebruikers naam in en klik op namen controleren .. klik daarna op ok en vink vervolgens het volledig beheer aan ...klik op toepassen en ok ...(hier springt er nu waarschuwingsschermpjes op en deze klik je weg door deze af te sluiten )
vanaf nu heb je dus de volmacht over deze Systeem Volume Information Map doch indien jij een andere map uit deze SVI map wenst te bewerken (lees bestanden verwijderen ) dan dien je ook wederom hier de volmacht van te nemen ...het komt er op neer dat je over elke map in deze SVI map de volmacht dient te nemen .

***wees gewaarschuwd de map "Systeem Volume Information Map" is niet voor niets een verborgen systeem map ...
daar deze standaard verborgen is kunnen hier ook geen virussen naartoe geschreven worden ..ga je over deze map de volmacht nemen dan zet je een deur open !
**verwijder niet zomaar een map in deze SVI map ..dit kan resulteren in een falende recovery
 
Beste vrienden,

Heb vandaag niet zo veel tijd, maar ga toch alle mogelijke oplossingen eens op een rijtje te zetten, alles eerst eens goed nalezen, en dan maar weer proberen om die vervelende map verwijderd te krijgen.

Hij is nu, na het verwijderen van Acronis, blijkbaar gestopt met verder aanmaken van ..., ja hoe noem je dat?

Laat jullie wel iets weten wat het allemaal al dan niet opgeleverd heeft.

Alvast al mijn zeer grote dank voor het helpen meedenken.

Nieuwe suggesties zijn ook nog altijd welkom, want het schijnt stilaan een algemeen probleem te worden voor wie Acronis gebruikt.

Tot laters

Rony
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan