systeemkopie windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om mijn allereerste back-up te maken in Windows 8.1 gebruik ik een USB flashdrive (32 GB, geconverteerd naar NTFS). Na bestandsgeschiedenis ingeschakeld en bestanden gekopieerd blijft er nog 26 GB op de USB stick vrij. Maar als ik nu linksonder klik op "Back-up van systeemkopie", krijg ik de melding "Het station is geen geldige back-uplocatie". Wat betekent dit en hoe los ik dit op?
 
Bedankt voor de reactie maar dit is precies wat ik totnutoe gedaan heb. Van zodra ik klik op "Back-up van systeemkopie", gaat ie inderdaad zoeken en vindt de USB flasdrive (Transcend E:), maar geeft dan meteen de melding "Het station is geen geldige back-uplocatie". Er moet een simpele reden/oplossing voor zijn, want ik vind over dit probleem totaal niets op het internet. Kan het aan het USB stick liggen (verkeerd type - te weinig ruimte -...)?
 
zoals jezelf dus al vermeld kan dit met te weinig ruimte te maken hebben.
hoe groot is de C partitie ...
**mijn C partitie is 280 GB waarvan dan weer een 102 GB in gebruik is ...maak ik een systeemkopie aan dan is deze ook dus 102 GB groot !
gebruik ik dan daar een tegen de Acronis true image dan is deze image de helft kleiner namelijk 52 GB omdat deze dan weer gecomprimeerd word wat dus bij een systeemkopie niet gebeurd !
 
Station C heeft een capaciteit van 443 GB, waarvan 40 GB in gebruik. Behoudens tegenbericht neem ik van U aan dat hier dan het probleem ligt en zal ik eerstdaags naar de winkel hollen voor een nieuwe USB stick ditmaal van 64 GB. Bedankt voor de hulp.
 
Station C heeft een capaciteit van 443 GB, waarvan 40 GB in gebruik. Behoudens tegenbericht neem ik van U aan dat hier dan het probleem ligt en zal ik eerstdaags naar de winkel hollen voor een nieuwe USB stick ditmaal van 64 GB. Bedankt voor de hulp.

Je holt beter niet meteen om een stick van 64GB. Overdenk U eens goed. Voor 50€ kan je momenteel in Mediamarkt een externe 2,5" disk van ......500GB aankopen die werkt op USB3 en USB2. Dit werkt heel wat rapper dan een stick en is diverse malen groter dan die 64GB. Resultaat blijft hetzelfde. U bezit dan een backup van Uw systeem en kan er zelfs nog zaken bij plaatsen.
 
neem het advies van Mik ten harte en koop u een externe schijf ,daar ga je veel meer plezier van hebben aangezien de nu 40GB géén 40GB blijft behouden .
m.a.w. koop je nu een usb stick aan van 64GB dan zal ook deze binnen afzienbare tijd te klein geworden zijn om er een backup op te zetten .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan