Systeemherstel werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben deze morgen bij een vriend geweest die problemen heeft met zijn pc. Het is een Intel Dual Core 2400.
Daarop staat Windows XP. Heeft problemen met afsluiten. Sluit niet meer af en soms een Blauw scherm. (SCOD) Bij het blauw scherm volgt een geheugendump.
Niets op te vinden van virus met Norton. Dan maar geprobeerd met Systeemherstel en krijg de melding dat dit niet kan. Nochthans staat dit aan. Ik dacht, Windows opnieuw erover zetten en vermoedelijk problemen opgelost. Eerst ok. Ik dacht : "Nu eerst een herstelpunt maken voor ik ga kijken in Msconfig." Herstelpunt gemaakt. Direct gekeken of het wel gemaakt was, maar krijg géén herstelpunt te zien. Dus......fout. Systeem werkt beter maar regelmatig blauw scherm bij afsluiten. Ik kan nogmaals proberen om Windows er opnieuw over te zetten maar heb daar géén hoop op goede afloop.
Hoe kan ik Systeemherstel weer aan de praat krijgen. Normaal is het ingeschakeld. Heb het reeds uitgezet en opnieuw ingeschakeld maar een herstelpunt niet terug te vinden. Ook niet hetgeen ik gemaakt heb.
Kan ik in het register iets aanpassen of moet de pc opnieuw van 0 klaar gemaakt worden. Daar hebben ze wel problemen mee, want hun kinderen gebruiken die ook voor school en er staan meerdere zaken op die ze willen behouden. Alles ophalen en op cd of dvd zetten zien ze niet zo goed zitten.
Wie weet raad? Alvast bedankt voor de hulp.
 
Danny, doe eens een sfc scan.

Start ; Uitvoeren en typ: sfc /scannow ,let op spatie achter sfc en voor /
 
Laatst bewerkt:
sfc is gewoon het dos commando dat je in start/uitvoeren plaatst.
Wat er staat kopieren en laten scannen, ontbrekende bestanden worden van de windows cd geplukt.
Als het niet werkt kan je voor een herinstalatie een andere partitie kiezen, gebruik dan efdisk? je kan die HIER vinden.
Je krijgt er een even schone instalatie door dan bij een format.
Niet vergeten de mbr via f10 op de nieuwe partitie te zetten voor je xp herinstaleerd.
Vorig weekeind heb ik nog windows ME naast een bestaande win 2000 gezet, ik werk er nu mee om te testen.
Staat er maar 1 partitie op, dan kan je die verkleinen, uitleg staat reeds op het forum http://www.pctuts.be/f248/partitiegrootte-aanpassen-18777.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan