systeemcopie is zeer groot wind 8.1 pro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag iedereen, in de week had ik problemen met mijn laptop ( windows 8.1 pro ) omdat een onbekend programma zich wilde installeren en die melding bleef maar komen.
Toen heb ik ervoor gekozen om deze te herstellen met systeemherstel maar dat lukte niet, daarna heb ik mijn cd van windows 8 pro gebruikt om het probleem te verhelpen.
Hier heb ik gekozen voor een installatie zonder behoud van programma's, ik had een tijdje van te voren al wel een back-up gemaakt van mijn documenten , foto's en video's .
Het is mij toen gelukt om terug te gaan naar windows 8 pro en die vervelende melding was verdwenen. Een uurtje later kreeg ik de update van windows 8.1 pro in mijn store en heb deze
geïnstalleerd en dat verliep vlekkeloos, mijn systeem startte nu zeer snel op omdat er bijna geen programma's meer opstaan . Nu ging ik een systeemkopie maken via bestandsbeheer
en deze blijkt nu zeer groot te zijn, namelijk 136 Gb het ging om de c-schijf van 50 GB en de sdata1 schijf van 86 Gb, hier kon ik er niet voor kiezen om er 1 uit te vinken.
Ik heb ervoor gekozen om deze toch maar te maken en dat heeft een 3 uur geduurd.
Is het normaal dat die systeemkopie zo groot is of heb ik ergens iets fout gedaan ? Sorry voor deze lange uitleg, als er iemand hier een verklaring voor heeft mag hij het laten weten.
Groetjes,

Ps. Voor ik deze systeemkopie heb gemaakt heb ik eerst windows old van mijn laptop verwijderd.
 
er klopt iets niet in het gene wat je beweerd ...
jij beweerd namelijk dat je geen vinkje kon uitzetten bij het maken van deze Systeemkopie ....
en dat klopt dus niet met het gene ik hier zie als ik in het Configuratiescherm via Bestandsgeschiedenis op de vermelding links onder in beeld verder klik op Back-up van Systeemkopie.
dan opent er zich daadwerkelijk een scherm waar standaard enkel de C is aangevinkt en kun je dezegewenst ook een andzere partitie aanvinken om mee te nemen in deze Systeemkopie.
be41a55ccb-Ashampoo_Snap_2013.11.07_20h03m10s_001_.png


zie deze link eens na .. http://www.pctuts.be/f484/maak-je-een-image-aan-de-windows-8-1-a-44920/
 
Mijn prullenbak was volledig leeg. Hier een schermopname, ik kan hier geen schijf uitvinken maar blijkbaar staat er op de beide schijven een systeem. Knipsel 2.JPG
ik weet niet of het gelukt is om de foto te plaatsen.
Hier is nog een knipsel.
Knipsel.JPG
Ergens zit er wel iets fout want in mijn laptop zitten twee schijven van een 700 GB en die zijn in twee partities opgedeeld maar ik zie maar drie partities, die SDATA1 zie ik niet staan en deze wordt in de systeemkopie opgenomen. Hier zijn de afbeeldingen.
Knipsel 3.JPG
Knipsel 4.jpg
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_2013.11.07_20h37m20s_002_.png
    Ashampoo_Snap_2013.11.07_20h37m20s_002_.png
    133.9 KB · Weergaven: 161
dat zal dan ook de reden zijn " dat er op de beiden partities een besturingssysteem aanwezig is " en deze kun je inderdaad niet uitvinken !
omdat je dus een systeemkopie heb opgestart worden deze dan ook daarin opgenomen...

de vraag is dan ook heb jij een dual boot ...wat zie je als je de pc opstart ?
word er je de vraag gesteld welke windows je wenst te starten !
 
Er wordt mij geen keuze gegeven hoe ik wil opstarten, allen weet ik dat het vroeger een drie tal minuten duurde vooraleer alles opgestart was en nu 20 seconden.
Kan het eventueel zijn dat er in de BIOS een partitie uitgeschakeld is waar het andere systeem opstaat en ik daardoor geen keuze van opstarten heb ?
Ik weet het niet, het is maar een veronderstelling.
Bij schijfbeheer zie je de andere partitie wel staan , hier een knipsel van de schijven.
Knipsel 5.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan