Netwerk Synology Nas niet bereikbaar via Quickconnect

toen ik mijn nieuwe modem van Telenet gekregen hebben ze alles automatisch over gezet. ik heb niets moeten opnieuw in stellen. maar ik heb geen NAS !
alles opnieuw eens opstarten uw NAS uit zetten en dan uw modem eens opnieuw opstarten daarna uw NAS opstarten als dat mogelijk is.

"QuickConnect allows client applications to connect to your Synology NAS via the Internet without the hassle of setting up port forwarding rules."

Normaal is port forwarding niet nodig met dit protocol.
Check de settings in de NAS nog eens ivm die Quickconnect.

Niks veranderd tov vroeger, zelfde poorten staan open, poort 5001 staat er zelfs niet bij. Toch maar eens naar Telenet shop gebeld waar ik om de nieuwe modem was gegaan.
Synology Assistant geïnstalleerd op zijn aanraden en daarmee connectie gemaakt met mijn Nas, probleem opgelost.

Poort 5001 staat doorgaans niet standaard open op routers. Standaard geopende poorten op routers zijn meestal de poorten die door veelgebruikte diensten zoals HTTP (poort 80), HTTPS (poort 443), en FTP (poort 21) worden gebruikt. Poort 5001 kan echter door specifieke toepassingen of netwerkservices worden gebruikt.

Als je poort 5001 wilt gebruiken, moet je deze vaak handmatig openen of doorsturen op de routerinstellingen, afhankelijk van de applicatie die je gebruikt en de router.

Dat laatste heeft de installatie van die Assistant dus nu geregeld.

Normaal is port forwarding niet nodig met dit protocol.
Check de settings in de NAS nog eens ivm die Quickconnect.
Maar in de settings wordt het wel aangeraden ...

1731518876561.png

Had overal printscreens van de instellingen van mijn modem genomen, Port Forwarding was niet actief voor 5001.
Blijkbaar is de opdrachtregel gewijzigd om aan te melden.
vroeger:
nu:
na timestamp staan nu 10 willekeurige cijfers.
Synology Assistant is wel praktisch, zoekt je Nas en toont alle gegevens ervan en van daaruit kan je ook opstarten.
Zie ook dat ik Video Station moet verwijderen om de laatste update van DSM te kunnen installeren.

Terug
Bovenaan