Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo
door iets te downloaden en zonder het te weten is er een start pagina meegestuurd die ik zou willen verwijderen.
volgens ik kan lezen op de site van(snap do)want zo noemt de zoekmachine moet je naar ,control panel,gaan maar ik kan dat niet vinden.klik op start maar ik kan dat nergens vinden.
hoe moet ik dat verwijderen
dank u
 
over welke windows spreek je hier omdat je zegt ik kan het control panel niet vinden ...
het control panel is je configuratiescherm
 
Als we het over Windows hebben, linksonder zit de startknop.

Maar wat wil je ?

Het programma verwijderen of de startpagina van de browser veranderen ?
 
Probleem is dat die "Snap Do" waarschijnlijk zoiets semi legaal, semi malware is met toolbars etc, dat je ongewilt opgedrongen is door de één of andere obscure applicatie. Je zou eigenlijk best achteraf Malwarebyes anti-malware moeten laten scannen.
 
bestaat er een anti-malware programma dat gratis en ook gratis infecties kan verwijderen en anders welk is de beste of het goedkoopste.
 
heb het geistalleerd en laten scannen en de infecties verwijderd maar als ik op internet ga is het begin scherm niet google maar snap-do
 
open de browser en klik op het tandwieltje rechts boven aan ..
selecteer " internet opties" in het venster staat de web pagina vermeld die dient op te starten deze verwijder je en je plaatst er google in de plaats ...je schrijft het google webadres voluit met .be of .nl
je bevestig je keuze met toepassen en ok ..
sluit de browser af en start deze terug op ...deze moet nu met google opstarten ..
 
Dan moet je de start pagina wijzigen in je browser naar bijvoorbeeld Google. Loactie van deze instelling is afhankelijk van de gebruikte webbrowser.
 
mijn web browser is google.
maar ster aan rechterkant bovenaan is voor bladwijzer toevoegingen.
daarnaast staan 3 streepjes onder elkaar als ik daar op klik kom ik in venster met ,nieuw tabblat ,nieuw venster,downloads,extra ,instellingen enz.maar daar heb ik al vanalles geprobeerd maar niets helpt.
nu moet ik wel zeggen dat ik niet veel van computers ken.
 
het is me gelukt wanneer ik internet opstart met icoon van google ,ook daadwerkelijk met google start en niet meer ,snap do, maar nu is dit nog niet van mijn computer he.
 
open je configuratiescherm ga naar programmas en onderdelen kijk daar dan in de lijst of er toolbar geinstalleerd werd ..
zoek op datum indien je niet zeker bent...
heb je deze gevonden , dien je deze aan te klikken en op verwijderen te klikken ...

anderzijds kan het ook gewoon zijn dat jij vergeten bent om een vinkje uit te zetten tijdens de installatie van dat gedownloade programma ...
wellicht stond daar aangtevinkt om je start pagina te mogen verranderen naar " snap do "
en indien jij dus vergeten bent om dit uit te vinken , heb je ongewold daar voor ook de toestemming voor gegeven ...
je moet steeds goed uitkijken bij het installeren van gratis software ( je mag er van uit gaan dat de meeste gratis aangeboden software zulke val strikken hebben ...omdat de meesten onder ons gewoon ja klikken zonder in feite te lezen wat er staat vermeld ) niet slecht bedoeld !
 
als ik configuratiescherm open doe ,zie ik nergens een icoon met programmas en onderdelen staan.
kan dat andere naam hebben.
ik gebruik xp
 
schiet me lek , ik werk al jaren niet meer met xp om nu te kunnen zeggen wat je dient aan te klikken ....

effe opgezocht ...je opent je configuratiescherm...en je selecteer " software" in de lijst software zoek je dan de deugeniet !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan