Onlangs viel ik "in panne" met mijn ssd (Transcend) van 250Gb. Ik kreeg bij het opstarten de befaamde 'stopcode 0x0000001' en de raad om te herstarten met hetzelfde blauw scherm en smiley tot gevolg. Omdat die HD er amper anderhalf jaar inzat, contacteerde ik de fabrikant die me wel enkele zgn. oplossingen voorhield, maar mochten die niet helpen, dan diende ik de verkoper te contacteren, in casu IBood. Daar had ik in eerste iinstantie het defect gerapporteerd en werd daar doorgezonden naar Transcend... Dus kastje-muurtje... Ik had gelukkig einde november '17 een kloon van die ssd gemaakt op de originele HD die in mijn laptop zat. Dus kon ik gauw terug aan de slag. Om een lang verhaal kort te trekken (en misschien ten behoeve van leden die hetzelfde meemaakten) heb ik die SSD terug aan de praat gekregen met een "low format" en hem terug (met Macrium Reflect) gekloond met de gewone HD. Ik wil er toch nog bijzeggen dat de SSD via een adapter uit te lezen was, doch IN de laptop niet wou opstarten. Op het internet staan over deze stopcode ettelijke "oplossingen", doch moet het gezegd dat die niet hielpen ? Wat ik ondertussen wel geleerd heb dat SSD schijven behalve hun snelheid ook heel veel nadelen hebben en de schrijf- wis- en leesacties heel vlug 'sleet' teweegbrengen en je dus best die SSD zogoed als uitsluitend gebruikt voor de opstart. Downloaden e.d. doe je dus liefst naar een externe HD, doch HOE moet dit praktisch gebeuren met bv. mail, edge, enz. ? Kan je opslagmappen gewoon 'verplaatsen' naar die schijf en weet een programma waar hij de info moet gaan halen ?
Bedankt voor jullie reacties bij voorbaat.
Bedankt voor jullie reacties bij voorbaat.