Spotnet Classic

Spotnet Classic 1.9.1.0

Enkel Leden kunnen Downloaden, maak je gratis Lid.

 

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
PhilipV heeft een nieuwe item ingediend:

Spotnet Classic - downloaden van Usenet

spotnetsearch.png


‘Wat is Spotnet’ is een veel gehoorde vraag onder internetgebruikers. Dit komt onder andere door het feit dat het een FTD alternatief is om uit nieuwsgroepen te kunnen downloaden. Spotnet werkt als een zeer gebruiksvriendelijke nieuwsgroepen indexeerder, aangezien je de verschillende bestanden in nieuwsgroepen gemakkelijk kunt bekijken, vervolgens kunt downloaden, eventueel kunt repareren en zelfs uit kunt pakken.

Om te kunnen...

Lees meer over dit item..
 

Bijlagen

Er bestaat ook een versie Spotnet 2.0, maar in tegenstelling met wat je zou verwachten is die ouder en wordt sedert verschillende jaren niet meer bijgewerkt. De organisatie raadt aan die 2.0 niet meer te gebruiken.

Er is van de Classic ook al een versie 1.9.0.9 maar de versie 1.9.0.7 die we hier aanbevelen is de meest recente, stabiele versie.
Voor de updating best nog een beetje wachten...
 
PhilipV heeft Spotnet Classic bijgewerkt met een nieuwe update:

versie 1.9.0.9

Na enig testwerk bleek het voorbehoud dat op het Spotnet forum werd gemaakt tegen deze versie, wat mij betreft, niet terecht.
Er kan dus gewoon over gegaan worden naar deze meest actuele versie.

Als u 'Updates zoeken' in de instellingen heeft opstaan gebeurt dit overigens automatisch na het opstarten.

Lees meer over deze update...
 
Op mijn testserver (Win10) ging het prima en draait het nu nog.
Maar ... bij het installeren op mijn Win 11 krijg ik de volgende fout en lukt updaten van de posts niet meer :

1719330750350.png


Nog iemand dit gezien ?
 
Heb de oplossing gevonden door een grondiger opkuis van de V2 versie en dan nieuwe install van 1.9.0.9

Werkt nu normaal...
 
  • Leuk
Waarderingen: J.W.
Kan het zijn dat in Spotnet Classic de onderstaande foutmelding zich voordoet indien er gewoon géén account/login meer beschikbaar is op dat moment ?

1719653830069.png


In de v2 kreeg je een héél duidelijke boodschap dan '482 too many hosts ..' etc.
Is dat in de Classic minder duidelijk...

Of ... zijn de paswoorden misschien daadwerkelijk gewijzigd voor onze PCTuts accounts ?
 
Dit zijn meldingen van uw payserver.
Spotnet is enkel een "plaats" waar men nzb's kan downloaden.
 
uiteraard... maar mijn vraag is of de foutmeldingen in de Classic er anders uitzien dan in de V2.
Dat ze van de payserver komen is evident.
 
Kan het zijn dat in Spotnet Classic de onderstaande foutmelding zich voordoet indien er gewoon géén account/login meer beschikbaar is op dat moment ?

Bekijk bijlage 255175

In de v2 kreeg je een héél duidelijke boodschap dan '482 too many hosts ..' etc.
Is dat in de Classic minder duidelijk...

Of ... zijn de paswoorden misschien daadwerkelijk gewijzigd voor onze PCTuts accounts ?
"Gebruikersnaam en/of wachtwoord is onjuist" heb ik ook al gekregen, bij mij gewoonlijk na het verlengen van de payserver (als u de reden hiervoor wilt weten wil ik u die wel toesturen langs PM). Indien u de payservers van deze site gebruikt moet u echt eens gaan kijken wat er mogelijk hier veranderd is.

De boodschap; 482 too many hosts slaat op het gelijktijdig meervoudig gebruik van de payserver.
Er kunnen GEEN 2 of meer personen gelijktijdig downloaden.
Vroeger, lang geleden kon men bij sommige payservers (ook hier bij pctuts) sharing gebruiken (weet niet of het nog bestaat en/of aangeboden wordt). hiermee kon men met meerdere personen gelijktijdig downloaden.
 
Het is ondertussen opgelost ... er zal dus iemand die op de account van PCTuts aanlogde bij de payserver de connectie verbroken hebben.

Ik weet heel goed hoe het zit met onze accounts (VIP sectie) hoor !
We hebben momenteel nog 2 betaalde accounts en die hebben elk een capaciteit van 100 verbindingen.

Als er dus met 1 account 10 personen aanloggen met 10 verbindingen (een configuratie-item in Spotnet bij je Provider instellingen) dan is het voor die account op. Zit er een slokop tussen die voor zichzelf 25 verbindingen "opeist", dan zal het rapper over en uit zijn.
Spijtig genoeg kunnen wij dat niet controleren of sturen.

In de versie 2 was de foutmelding dan erg duidelijk en gaf die ook de reden waarom je niet kon aanloggen.
Nu in de classic volstaan ze blijkbaar met een generieke melding die - ten onrechte dus - suggereert dat er iets mis is met je accountnaam en paswoord.

Oplossing : niets doen, paar uurtjes later nog eens terugkomen.
 
Als er dus met 1 account 10 personen aanloggen met 10 verbindingen (een configuratie-item in Spotnet bij je Provider instellingen) dan is het voor die account op. Zit er een slokop tussen die voor zichzelf 25 verbindingen "opeist", dan zal het rapper over en uit zijn.
Spijtig genoeg kunnen wij dat niet controleren of sturen.

U hebt hier gedeeltelijk gelijk, sorry.
Op de nieuwe ongelimiteerde accounts die hier aangeboden worden kunnen 2 personen (samen 4) gelijktijdig downloaden, ongeacht hoeveel connecties (max 50 en geen 100)
 
Laatst bewerkt:
Als ik (bijvoorbeeld) bijvoorbeeld inlog voor een download bij die account met 1 of 2 of 3 of meer verbindingen kan er, vooraleer mijn download(s) gedaan zijn, een andere persoon met die account downloaden, al staan er nog xx aantal verbindingen open.
Je zegt dus hetzelfde ... dat is inderdaad zo. Als dat niet zo was zou het wel héél moeilijk worden voor onze VIP-leden om ooit eens te kunnen aanloggen en te kunnen downloaden.

In de praktijk zijn onze 2 x 100 beschikbare verbindingen vlot werkbaar, blijkt ..
 
Wie gebruikt er nu nog spotnet?
Die trekt gans de database lokaal.
En duurt heel lang op een trage pc.
Ik gebruikte vroeger ook spotnet tot ik
nzbstars.com of nzbserver.com ontdekte.
Maar sins enige tijd moet je op webserver bij hen een VPN afnemen vandaar nzbstars.
Gaat veel sneller dan spotnet
 
Wie gebruikt er nu nog spotnet?
Die trekt gans de database lokaal.
En duurt heel lang op een trage pc.
Ik gebruikte vroeger ook spotnet tot ik
nzbstars.com of nzbserver.com ontdekte.
Maar sins enige tijd moet je op webserver bij hen een VPN afnemen vandaar nzbstars.
Gaat veel sneller dan spotnet
Je kan daar geen eigen filters maken en daarom Spotnet,
Ik heb geen enkel probleem met versie Spotnet1909,
er was een klein probleempje met zelfgemaakte filters,
maar dat was snel opgelost.
SQLite Library's voor spotnet 1.9.0.9
 
Terug
Bovenaan