Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Vaak worden er afkortingen gebruikt voor benamingen in formules.
Voorbeeld n staat voor toerental.
Het komt ook vaak voor dat er achter deze letter een kleinere letter gezet wordt.
De kleinere letter staat ook iets lager, onder de regel dus, bv. [FONT=&quot]f2 (Met het versturen is de 2 terug op de hoogte van de regel gesprongen, deze moest lager staan en kleiner zijn).[/FONT]
Jullie voelen hem al aankomen zeker.
Hoe krijg ik dat achtervoegsel (en dat kan eender welk cijfer of letter zijn) kleiner achter en onder het symbool?
Graag een uitleg over hoe je dat doet in Word XP (vooral dat tweede teken onder de regel brengen en speciale tekens, waar haal je ze vandaan), of weet je misschien een site waar je deze symbolen kan kopiëren?
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkingen invoegen
Dit onderwerp is mogelijk gedeeltelijk niet van toepassing op bepaalde talen.

Klik op de plaats waar u de vergelijking wilt invoegen.
Klik op Object in het menu Invoegen en vervolgens op het tabblad Nieuw.
Klik in het vak Objecttype op Microsoft Vergelijkingseditor 3.0.
Als Microsoft Vergelijkingseditor niet beschikbaar is, moet u het programma installeren.

Klik op OK.
Maak de vergelijking door symbolen te selecteren op de werkbalk Vergelijking en door variabelen en cijfers te typen. In de bovenste rij op de werkbalk Vergelijking kunt u kiezen uit meer kan 150 wiskundige symbolen. In de onderste rij kunt u uit diverse sjablonen of raamwerken kiezen die symbolen bevatten zoals breuken, integralen en sommaties.
Als u hulp nodig hebt, klikt u op Vergelijkingseditor Help-onderwerpen in het menu Help.

Als u wilt terugkeren naar Microsoft Word, klikt u op het Word-document.
 
Thanks J.W.

Ik heb gedaan wat je voorgesteld hebt, ik krijg dus een hele keuze van mogelijkheden voor het invullen van symbolen, figuren en tekens.
Echter, het plaatsen van tekens iets onder de regel kan ik hier niet uithalen.
Ik kan hiermee (met de helpfunctie) het cijfer op, ofwel volledig onder de regel plaatsen.
Heb je ook een werkwijze voor het cijfer slechts gedeeltelijk te laten zakken?
(Dit lukt enkel indien ik het laatste cijfer invoer als tekstbestand of figuur en dan invoeg bij object opmaken-> indeling-> Voor tekst, dan kan ik het cijfer laten zakken half onder de regel.
Dit heeft echter als nadeel dat het zetten van de letter onder de regel zeer ruw is (grote sprongen) en indien men iets veranderd aan de tekst je tekens onder de regel niet meer op de juiste plaats staan).

Alvast bedankt


Vergelijkingen invoegen
Dit onderwerp is mogelijk gedeeltelijk niet van toepassing op bepaalde talen.

Klik op de plaats waar u de vergelijking wilt invoegen.
Klik op Object in het menu Invoegen en vervolgens op het tabblad Nieuw.
Klik in het vak Objecttype op Microsoft Vergelijkingseditor 3.0.
Als Microsoft Vergelijkingseditor niet beschikbaar is, moet u het programma installeren.

Klik op OK.
Maak de vergelijking door symbolen te selecteren op de werkbalk Vergelijking en door variabelen en cijfers te typen. In de bovenste rij op de werkbalk Vergelijking kunt u kiezen uit meer kan 150 wiskundige symbolen. In de onderste rij kunt u uit diverse sjablonen of raamwerken kiezen die symbolen bevatten zoals breuken, integralen en sommaties.
Als u hulp nodig hebt, klikt u op Vergelijkingseditor Help-onderwerpen in het menu Help.

Als u wilt terugkeren naar Microsoft Word, klikt u op het Word-document.
 
Thanks J.W.


Echter, het plaatsen van tekens iets onder de regel kan ik hier niet uithalen.
Ik kan hiermee (met de helpfunctie) het cijfer op, ofwel volledig onder de regel plaatsen.
Heb je ook een werkwijze voor het cijfer slechts gedeeltelijk te laten zakken?
(Dit lukt enkel indien ik het laatste cijfer invoer als tekstbestand of figuur en dan invoeg bij object opmaken-> indeling-> Voor tekst, dan kan ik het cijfer laten zakken half onder de regel. Alvast bedankt

Ik veronderstel dat u "Subscript (onder) en Superscript (boven) bedoelt

<<Selecteer de tekst die u de opmaak Superscript of Subscript wilt geven.
Klik in het menu Opmaak op Lettertype en klik vervolgens op het tabblad Lettertype.
Schakel het selectievakje Superscript of Subscript in.>>
 
Ja, dat is het!!! Hier kan ik mee uit de voeten...
Selecteren-> opmaak-> lettertype->subscript
De geselecteerde letter komt nu + in het midden van de regel te staan.
Bij eventuele aanpassing van de tekst blijft deze nu zijn plaats in de tekst behouden.

THX J.W.


Ik veronderstel dat u "Subscript (onder) en Superscript (boven) bedoelt

<<Selecteer de tekst die u de opmaak Superscript of Subscript wilt geven.
Klik in het menu Opmaak op Lettertype en klik vervolgens op het tabblad Lettertype.
Schakel het selectievakje Superscript of Subscript in.>>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan