Software Speccy en imgburn

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Ik had vroeger speccy staan en imgburn van het forum, we hebben het daar al eens over gehad en nu krijg ik een defender in het geel, ik ga kijken naar de beschermingsgeschiedenis en zie dit
6675d6b76ab4e-niet_te_verwijderen.jpg

dan staat er nog eens een vermelding van ImgBurn op datum van vandaag (19/06). Programma nooit opengedaan op deze pc.
Ik heb die programm's verwijderd, ik heb de CandyOpen en PiriformBundler proberen in te verwijderen, dit ging niet en in quarantaine proberen te zetten en dat ging ook niet, deze was leeg


Of zijn dit gebeurtenissen die er zijn geweest maar dat je niet kan verwijderen??
 
Laatst bewerkt:
Van de tweede melding lees je duidelijk dat de boosdoener (vermeende boosdoener) al niet meer op je systeem staat. Dus daar ben je al vanaf.

De eerste melding is een melding van een programma (exe-bestand) dat in je 'Documenten' folder staat ! Hoeft zelfs niet geinstalleerd te zijn, die folder wordt door Defender altijd gescand.

Géén idee wat die EXE daar staat te doen !? Maar dus makkelijk weg te halen - volg gewoon het aangegeven pad en verwijder vanuit je Explorer !
 
ja maar de programma's Speccy en ImgBurn staan niet meer op mijn pc dat is het hem juist maar ik zal eens off line vliegtuigmodus; defender laten lopen
ik laat jullie iets weten
waarschijnlijk morgen want ik ga malwarebytes ook laten lopen
 
ja Specccy is weg had niet gezien -->status verlaten,
de defender scan geeft hetzelfde resultaat aan

1719093769049.png


zal nu een RKill en malwarebytes: malware gevonden van Dell maar voor de rest niets over de ImgBurn, kan die exe ergens anders te vinden zijn?? aangezien hij op 19/06 terug gedetecteerd werd? In bijlage het verslag van Rkill.
slaapwel
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Er staat hier ook duidelijk bij:

Hoe voorkom ik een PUA of PUP?
Er zijn een paar effectieve manieren om te voorkomen dat u potentieel ongewenste toepassingen installeert:

  • Installeer alleen legitieme, betaalde software van de officiële website van de fabrikant.
  • Wanneer je freeware installeert, let dan goed op de installatiestappen en vermijd de standaardinstallatie. Ga in plaats daarvan naar de geavanceerde/aangepaste opties, waar u alleen voor de hoofdsoftware kunt kiezen en zo de installatie van bloatware en mogelijk ongewenste programma's kunt vermijden.
  • Gebruik een antivirus die PUA en PUP detecteert en blokkeert voordat ze op uw apparaat worden geïnstalleerd.
 
OOk een goede tip: Mocht je de engelse taal niet machtig zijn ( v.b. meldingen komen om popupschermen met JA te bevestigen) , vraag dan hulp bij installatie van software
Door lukraak JA op te geven kan een bron van ellende veroorzaken!
 
Maar dat had je al gezegd Aardbei.
Lijkt mij een open deur intrappen.
Ook drivers alleen van de website van de fabrikant downloaden.
In de oudheid was daar nog wel een uitzondering op zoals Omega voor grafische drivers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan