sp3 welles nietes en nieuwe processor????

Status
Niet open voor verdere reacties.
een vriend van mij heeft zijn pc binnen gedaan ,omdat hij telkens twee keer moest indrukken eer zijn pc opstarte , nu zeggen ze in de winkel dat de proccesor kapot was ,dat de koude vloeistof tusen die spullen was gelopen ,nu moet hij een nieuw moederbord en nieuwe proccesor laten steken zeggen zei ,de pc is juist geen 2 jaar oud en in dezelfde winkel gekocht ,ze zegden ook dat hij zijn HD moet formateren ?? en dat hij sp 3 van win xp zeker niet mag instaleren ,daardat het zijn systeem zou vertragen
wat denken jullie hiervan ,graag wat antwoordjes ,
 
moederbord en processor stuk ?

moederbord en processor stuk ?

Ik vraag me echt af of die winkel zo slecht boert, dat die hem dit zouden aan doen.

Het volgende punt is die Sp 3. Ik heb hem hier zelf op twee pc en geen enkele fout of reactie die niet mag of kan, ook niet in de omgeving die ik ken. Ik zou toch eerst eens die sp 3 verwijderen om zo deze al uit te sluiten als dader. Zo ben je daar al zeker van. Help dit niet zelf eens een volledige herinstallatie overwegen van het systeem. Indien het moederbord en de processor stuk was zou je wat meer hebben, of die twee maal indrukken van de startknop.
 
het tweemaal indrukken was al van voor het instaleren van sp 3 ,de tweede keer ging hij vanzelf open ,het was precies ofdat die pc de eerste keer gekomandeert was om anders te starten ,als hij opgestart was liep alles vlotjes ,zou dat kunnen liggen aan een kapotte processor??
 
een vriend van mij heeft zijn pc binnen gedaan ,omdat hij telkens twee keer moest indrukken eer zijn pc opstarte , nu zeggen ze in de winkel dat de proccesor kapot was ,dat de koude vloeistof tusen die spullen was gelopen ,nu moet hij een nieuw moederbord en nieuwe proccesor laten steken zeggen zei ,de pc is juist geen 2 jaar oud en in dezelfde winkel gekocht ,ze zegden ook dat hij zijn HD moet formateren ?? en dat hij sp 3 van win xp zeker niet mag instaleren ,daardat het zijn systeem zou vertragen
wat denken jullie hiervan ,graag wat antwoordjes ,

Welke vloeistof is dat? Frisdrank, bier...?
Of wordt hier koelpasta bedoelt?
Die is toch door de persoon die de pc ineensteekt zelf aangebracht.

Hoe kan een pc met een kapotte processor nu werken?

Waarschijnlijk heeft die persoon nog waarborg op die pc, dus moeten ze alles maar op eigen kosten maken.

Dat men SP3 niet mag installeren is gewoon zever in pakjes (zoals ze bij ons zeggen).
 
dat dacht ik ook al ,maar nu gaan ze een nieuw moederbord en processor steken ,en is hij dus zijn waarborg ook kwijt ,erg vind ik dat
naar die winkel zal ik dus nooit meer gaan :shame:
 
een vriend van mij heeft zijn pc binnen gedaan ,omdat hij telkens twee keer moest indrukken eer zijn pc opstarte , nu zeggen ze in de winkel dat de proccesor kapot was ,dat de koude vloeistof tusen die spullen was gelopen ,nu moet hij een nieuw moederbord en nieuwe proccesor laten steken zeggen zei ,de pc is juist geen 2 jaar oud en in dezelfde winkel gekocht ,ze zegden ook dat hij zijn HD moet formateren ?? en dat hij sp 3 van win xp zeker niet mag instaleren ,daardat het zijn systeem zou vertragen
wat denken jullie hiervan ,graag wat antwoordjes ,

Naar mijn weten is er sowieso een garantie van 2 jaar (wettelijk) op electronica. Dus.... garantie eisen. Rest is puur zever wat ze hem in de winkel wijsmaken. Indien men niet ingaat op de mondelinge vraag : per aangetekend schrijven de verkoper aanmanen om pc degelijk te herstellen/vervangen. U hebt er recht op.
 
Welke vloeistof is dat? Frisdrank, bier...?
Of wordt hier koelpasta bedoelt?
Die is toch door de persoon die de pc ineensteekt zelf aangebracht.

Hoe kan een pc met een kapotte processor nu werken?

Waarschijnlijk heeft die persoon nog waarborg op die pc, dus moeten ze alles maar op eigen kosten maken.

Dat men SP3 niet mag installeren is gewoon zever in pakjes (zoals ze bij ons zeggen).


Als de pc bijna 2 jaar is, hoe kan er den nu pas 'vloeistof' van tussen de koelblok en de processor komen.
Dat gebeurt ten andere zelden of nooit, en als het al zou gebeuren, dan is dat de eerste dagen (weken), niet na 2 jaar.
En dan is het de schuld van degene doe de pc heeft gemaakt.
100% garantiegeval als de kast niet open geweest is.
Geen twijfel of discussie mogelijk.

En de meesten bemerken bij sp3 een snelheidswinst.
Dus dat is larie wat ze er over beweren.
Ik ga de speculatieve toer weer op, maar ze zeggen dit omdat je dan minder lang zal wachten om een nieuwere, en snellere pc te kopen.
Laat de kassa maar rinkelen.
 
Als ik bij een crash de pc uitschakel door de aan/uit knop ingedrukt te houden tot de pc volledig uitvalt dan moet ik daarna ook 2x op de startknop drukken de eerste maal gaat de pc heel even aan hiermee bedoel ik dat de koeling heel even opspringt de harde schijf op toerental komt en de LED-verlichting op de kast even aangaat. waarna alles direct terug uit valt. Bij de tweede x start mijn pc dan normaal op en krijg ik het zwarte scherm waar gezegd word dat de pc foutief is afgesloten de laatste keer en ik de het keuze menu krijg windows normaal starten of beveiligde modus etc etc

Misschien denkt die pc van je vriend dat hij elke keer gecrached is terwijl hij normaal afsluit dat lijkt mij eerder in de voeding te zitten maar ben ook maar een leek hoor

in ieder geval rare uitleg van winkelier hij moet beslistzijn oude onderdelen terugvragen en dan hun reactie afwachten.
 
Volledig mee eens...

Volledig mee eens...

Als de pc bijna 2 jaar is, hoe kan er den nu pas 'vloeistof' van tussen de koelblok en de processor komen.
Dat gebeurt ten andere zelden of nooit, en als het al zou gebeuren, dan is dat de eerste dagen (weken), niet na 2 jaar.
En dan is het de schuld van degene doe de pc heeft gemaakt.
100% garantiegeval als de kast niet open geweest is.
Geen twijfel of discussie mogelijk.

En de meesten bemerken bij sp3 een snelheidswinst.
Dus dat is larie wat ze er over beweren.
Ik ga de speculatieve toer weer op, maar ze zeggen dit omdat je dan minder lang zal wachten om een nieuwere, en snellere pc te kopen.
Laat de kassa maar rinkelen.
:nee:Aan de kapitalisering!!
 
Verhalen bij de vrederechter.

Verhalen bij de vrederechter.

Dit zal moeilijk gaan. Zonder bewijstlast (hardware). Mocht gewoon niet op de winkel zijn voorstel ingegaan zijn. Zo simpel is dit. Tijdens de garantie periode moet je gewoon op je strepen staan. Als er betwisting is verder kijken en dit dan ook duidelijk maken met aangetekend schrijven om te beginnen. Het is jammer, maar de winkelliers hebben nu eenmaal liever dat er geld binnenkomt. Klant is koning, maar niet in eigen portemonee.(nar)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan