Sommige belangrijke en optionele updates mislukken steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Silverwing

Gast
Ik zit te sukkelen met m'n updates.
Enkele optionele en belangrijke updates mislukken steeds weer terwijl de gewone beveiligingsupdates tot vandaag wel slagen.
Ik krijg soms bij het zoeken naar updates al de fout 80244019
Heb hier Search Results: 80244019 al naar een oplossing gezocht en de pc laten scannen door alle mogelijke scanprogramma's die evenwel niets verdachts vinden.
Ook Nod 32,windows defender en Malwarebytes' Anti-Malware vinden niets buiten dan enkele cr** die als malware worden beschouwd
SP2 is reeds geinstalleerd en volgende updates mislukken steeds:

KB951847: Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 en .NET Framework 3.5 Family Update x86

Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.61.1700.0)

Atheros - Network - Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller

Type update: Optioneel

Atheros Network software update released in November, 2008



nVidia - Display - NVIDIA GeForce 8600 GT

Type update: Optioneel

nVidia Display software update released in March, 2009
De router is ook al gereset maar niets helpt.
Iemand die kan helpen dit op te lossen?[OPLOSSING]
Het is opgelost!
Ik heb de instellingen voor IE terug naar standaard gezet en een startmenu dat ik al van in het begin gebruikte ipv het originele van vista verwijderd.
Toen ik gisterenavond de pc wou afsluiten zag ik dat er nog updates waren.Ik heb die laten lopen en jawel het was die update waar ik al zo lang mee sukkelde.
Eind goed al goed:yahoo:
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik wil even een samenvatting geven om dit probleem op te lossen onder Windows Vista Home Premium: Neem aan dat het Vista is .

1 Ga onder startmenu naar "Windows Update".
Klik aan.

2 Windows Update scherm opent zich.

3 Ga links in het scherm naar "Instelling Wijzigen"
Klik aan.

4 Het scherm "Bepaal hoe Windows updates wilt laten installeren" opent zich.

5 Klik aan naast het rode Icoontje "Nooit naar updates zoeken".

6 Haal de "vinkjes" bij "Aanbevolen updates" en "Updateservice" weg.

7 Klik op "Ok" en vervolgens "Ok" om het "Windows Updatescherm" te sluiten.

8 Windows zal met waarschuwingen en "waarschuwings-schermen" komen. Negeer dit en sluit de schermpjes af, door rechts boven in de hoek het rode sluit-kruisje aan te klikken.

9 Open opnieuw "Windows Update" onder het startmenu .

10 Het "Windows Update scherm" opent zich. Er komt een rode waarschuwingsregel met "Zoeken naar updates voor uw computer" naast het rode "Windows Update Uitgeschakeld Icoon".

11 Klik hier onder de blauwe regel "Naar updates zoeken" aan.

12 Windows zal vriiwel zeker met updates komen, waaronder ook de update van "Window Defender" die de "Foutcode 0x80240029" opheft.

13 Installeer alle updates en Windows geeft aan je "Computer opnieuw opstarten". Dus doe je dit ook.

14 Je zal zien dat na het opstarten "Windows Defender" weer perfect werkt en zal op dat moment ook geen updates meer weergeven.

15 Waarom Windows bij "Automatische updates" dit niet doet is een vraag voor Bill Gates.

16 Vergeet niet om "Windows updates" in het "Windows updates-scherm" weer "Automatisch updaten" aan te klikken.
Vaak doet Windows na het opnieuw opstarten dit zelf, maar soms ook niet.

Het is aan te bevelen om de handelingen 1 t/m 16 soms te herhalen.
Je zal zien dat Windows met updates komt, die niet automatisch worden uitgevoerd.

Su6
 
Tot punt 7 klopt alles,ik krijg helemaal geen waarschuwingen,enkel een rood schild in het systeemvak.
Als ik dan verder ga tot punt 11 en klik dus op zoeken naar updates krijg ik onmiddellijk krijg ik terug een rode balk met dezelfde foutcode.
Mss is het voor Vista Ultimate anders?
 
probeer het volgende eens
1. Klik op de startknop en typ in het vak zoeken de tekst – Command Prompt -
Klik in de lijst met zoekresultaten met de rechtermuisknop op - Opdrachtprompt - en klik vervolgens op als administrator uitvoeren.
2. Typ in het opdrachtregelvenster de tekst – fsutil resource setautoreset true C:\ -
( hierbij uitgaand dat Vista hierop staat )
3. Start de pc opnieuw op
4. Download de updates opnieuw.
 
Vooralleer ' KB951847: Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 en .NET Framework 3.5 Family Update x86 ' te installeren moet je eerst volgende updates zoeken en installeren:
-NDP35SP1-KB958484-x86
-Windows6.0-KB958481-x86
-Windows6.0-KB958483-x86

Daarna zal bovenstaande update installeren.
Installeer enkel deze update, laat de andere updates met rust, anders mislukt het nog.
Herstart de pc en laat zoeken naar updates zoals smessae beschreef.
In totaal moet je van net frameworks 3 updates krijgen.
Ik heb dit ook gehad na stroomuitval tijdens het installeren van updates.

Als het nog niet werkt kan je alles van net framework wegdoen met een opschoonprogramma van microsoft en proper herbeginnen.
Op dezelfde pagina staan linken naar alle frameworkversies.
Bekijk dan eens deze pagina
 
Het wil nog steeds niet lukken.
Wat ik nu heb gedaan:
In de lijst van updates gzeocht naar die voor de mislukte moeten gedaan worden.Ik heb ze niet,het springt van KB958215 naar 958624 en van 957388 naar 959108 dus volgens mij zijn de nummers van de updates oplopend en zijn die om welke reden dan ook niet meegekomen.
De oplossing van Smessae uitgevoerd
Firewall en AV uitgezet en stap 3 van hier uigevoerd Mislukte updates installeren
Nog steeds dezelfde fout na het zoeken!
Is er geen manier om die ontbrekende updates manueel te zoeken bij microsoft en ze manueel te installeren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind de pagina niet meer bij microsoft.
Ze stonden ergens onderaan in de vorm van een link.
Zoek eens met google.
Als ik de pagina vind post ik ze nog.
Het is bij mij gelukt op deze manier.
Geef je me eens de foutcode voor net frameworks, ik vond de oplossing met de code die ik kreeg.
Ik heb ze niet genoterd.
 
Ik heb de bestanden gedownload en bij het willen installeren van de eerste kreeg ik de melding ''Deze update geldt niet voor uw systeem"
Denk niet dat ik de andere moet proberen....
Edit
Heb toch geprobeerd om de overige te installeren.
Bij de 2e dezelfde melding.
Bij de 3e wil de update gaan installeren maar dan krijg ik een melding"er zijn geen producten geïnstalleerd op deze computer waarop deze update betrekking heeft."
Ik begrijp het niet meer,die update staat in de lijst van belangrijke opdates en ik heb zogezegd geen software voor die update??????
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vooralleer ' KB951847: Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 en .NET Framework 3.5 Family Update x86 ' te installeren moet je eerst volgende updates zoeken en installeren:
-NDP35SP1-KB958484-x86
-Windows6.0-KB958481-x86
-Windows6.0-KB958483-x86

Daarna zal bovenstaande update installeren.
Installeer enkel deze update, laat de andere updates met rust, anders mislukt het nog.
Herstart de pc en laat zoeken naar updates zoals smessae beschreef.
In totaal moet je van net frameworks 3 updates krijgen.
Ik heb dit ook gehad na stroomuitval tijdens het installeren van updates.

Als het nog niet werkt kan je alles van net framework wegdoen met een opschoonprogramma van microsoft en proper herbeginnen.
Op dezelfde pagina staan linken naar alle frameworkversies.
Bekijk dan eens deze pagina

Dan is frameworks niet geinstalleerd of beschadigd.
Moeilijk om daar een update overheen te gooien.
Ik kreeg net dezelfde meldingen als jij de eerste x
Ik had er voldoende aan om net frameworks opnieuw te installeren.
Als het nog niet werkt de cleaningtool gebruiken en mijn lead volgen (bovenstaande post en quote).
De overige updates gebruiken frameworks en gaan blijven mislukken.
Eerst moet je dit volgen.
De rest is hier vanzelf goed gekomen via automatis updaten.

Verwijder frameworks, er zitten 2 methodes in mijn link van microsoft.
Laat dan eens zoeken naar updates.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in de lijst van updates gezocht maar vind er idd niets terug over framework,tenzij dit ook met een KB nummer word weergegeven.Ook met de windows installercleanup vind ik niets.
Ik heb de automatische cleantool dan alles succesvol laten verwijderen
Ik heb dan geprobeerd om alles overnieuw te installeren.
Als ik de link volg en de eerste download doe word er gevraagd waar ik de uitgepakte bestanden wil plaatsen,waar moet ik die zetten,en is het daarmee dan klaar of moet ik er nog wat mee?
Het is me niet helemaal duidelijk omdat het toch om een .exe gaat,iets wat je normaal toch gewoon installeerd?!
 
Ik heb dan geprobeerd om alles overnieuw te installeren.
Als ik de link volg en de eerste download doe word er gevraagd waar ik de uitgepakte bestanden wil plaatsen,waar moet ik die zetten,en is het daarmee dan klaar of moet ik er nog wat mee?
Het is me niet helemaal duidelijk omdat het toch om een .exe gaat,iets wat je normaal toch gewoon installeerd?!

De bestanden zijn gecomprimeerd blijkbaar.
Maak een mapje aan op bureaublad of bij downloads en pak daarin uit.
Vanuit die map kan je ze dan installeren.
 
Ben eens gaan googelen naar net framework voor vista ultimate,want op de link die eerder gegeven werd regende het foutmeldingen bij de installatie.Heb dan de cleantool nog eens
Heb dan een pagina gevonden op de site van microsoft waar alle updates ivm framework specifiek voor vista ultimate stonden.
Heb de cleantool nog eens laten lopen en nadien de framework versies1 voor 1 gedaan, daarna via windows update de definities voor de defender en sp1 voor framework 1.1
Enkel de update KB951847: Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 ontbreek nu nog en ik krijg nog altijd dezelfde fout als in het begiin als ik naar deze update zoek.
Enkele minuten eerder werkt het nog perfect.
Kan err nog iemand volgen?
 
Het is opgelost!
Ik heb de instellingen voor IE terug naar standaard gezet en een startmenu dat ik al van in het begin gebruikte ipv het originele van vista verwijderd.
Toen ik gisterenavond de pc wou afsluiten zag ik dat er nog updates waren.Ik heb die laten lopen en jawel het was die update waar ik al zo lang mee sukkelde.
Eind goed al goed:yahoo:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan