Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo ik heb hier een paar pcs ik pruts daar altijd wel wat aan

dit is mijn vraag

is er ook software waarbij je geen admin rechten nodig hebt ik heb er al zelf 2 gevonden

firefox en utorrent welke software is er nog meer


[OPLOSSING]Enkel de admin kan nieuwe software installeren. De admin kan kan gebruikers aanmaken, met beperkte rechten of volledige rechten.
Met beperkte rechten word bedoelt: de gebruiker kan enkel in zijn map documenen , zijn afbeeldingen,zijn muziek zijn e-mails lezen , surfen, maar kan geen gebruik maken van de geïnstalleerde programma's op de computer. Volledige rechten wil dan zeggen, dat de gebruiker ook kan gebruik maken van de geïnstalleerde programma's op de computer, maar kan zelf geen nieuwe programma's installeren, of de admin moet aan de gebruiker permissies geven met beheerdersrechten.
Een admin kan ook toegang geven tot bepaalde programma's aan gebruikers die maar beperkte gebruiker zijn.
Net hetzelfde is het in een netwerkje.
Een klein voorbeeldje,
Computer A= is de hoofdcomputer . Hierop staan 50 programma's.
Computer B en Computer C hebben beiden een harde schijf met een zeer kleine capaciteit, zodat de programma's niet kunnen geïnstalleerd worden.
Op computer A kunnen de mappen met programma's gedeelt worden, zodat de gebruiker van computer B een bepaald programma ook kan gebruiken, zonder dat dit op zijn computer geïnstalleerd staat. Computer A moet dan ook wel aan staan.[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is bedoeld voor in een netwerk of bedoel je gewoon zo?
Gewoon zo,kan je die rechten uitschakelen
 
Dit is bedoeld voor in een netwerk of bedoel je gewoon zo?
Gewoon zo,kan je die rechten uitschakelen

ja dat weet ik ik heb een netwerk gebruikersnaam waarmee ik op elke computer met de zelfde gebruiksnaam kan inloggen ik heb er expers zonder admin rechten gedaan maar ik wil graag weten welke software zonder admin kan installeren
 
Normaal gezien dien je in een netwerk altijd voor het installeren van software Root zijn , dus waarschijnlijk zullen er niet veel mensen zijn die U kunnen helpen . sorry
 
firefox is een browser , geen besturingssysteem.

Leg eens duidelijk je netwerk uit, welke besturingssystemen. Ik weet niet of je reeds wist dat je in XP en Vista permissies kan geven aan een gebruiker van administrator of volledige beheerder van de computer.
Wat is de bedoeling van je netwerkje? Ik zal je verder helpen.
 
als ik het goed lees wil je dus een lijstje van alle bestaande programma's die je kan installeren op een computer zonder dat je daar administratorrechten voor nodig hebt?

dat kan een lang lijstje worden. misschien is het handig van even te schetsen waarvoor dat lijstje moet gaan dienen... en dus dat je een selectie maakt. hoewel ik er niet echt het ut van inzie. als het jou computers zijn heb je er de rechten toch op?
 
Ik heb alles berichten nog eens goed nagelezen.

ik heb er expers zonder admin rechten gedaan maar ik wil graag weten welke software zonder admin kan installeren

Antwoord hierop: Enkel de admin kan nieuwe software installeren. De admin kan kan gebruikers aanmaken, met beperkte rechten of volledige rechten.
Met beperkte rechten word bedoelt: de gebruiker kan enkel in zijn map documenen , zijn afbeeldingen,zijn muziek zijn e-mails lezen , surfen, maar kan geen gebruik maken van de geïnstalleerde programma's op de computer. Volledige rechten wil dan zeggen, dat de gebruiker ook kan gebruik maken van de geïnstalleerde programma's op de computer, maar kan zelf geen nieuwe programma's installeren, of de admin moet aan de gebruiker permissies geven met beheerdersrechten.
Een admin kan ook toegang geven tot bepaalde programma's aan gebruikers die maar beperkte gebruiker zijn.
Net hetzelfde is het in een netwerkje.
Een klein voorbeeldje,
Computer A= is de hoofdcomputer . Hierop staan 50 programma's.
Computer B en Computer C hebben beiden een harde schijf met een zeer kleine capaciteit, zodat de programma's niet kunnen geïnstalleerd worden.
Op computer A kunnen de mappen met programma's gedeelt worden, zodat de gebruiker van computer B een bepaald programma ook kan gebruiken, zonder dat dit op zijn computer geïnstalleerd staat. Computer A moet dan ook wel aan staan.
 
oke bedankt voor de hulp ivan dit topic mag gesloten worden

helaas ben ik nog steeds niks verder gekomen helaas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan