software om kaartjes te printen (kerstmis, verjaardag)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Binnenkort starten mijn cursussen voor gepensioneerden terug.
Er was veel vraag naar een cursus 'drukken en ontwikkelen van eigen kaarten om te printen' (kerstkaarten, verjaardagskaarten........

Het programma zou in het nederlands moeten zijn en niet te moeilijk/
(om dat het vandaag bijna als winter aanvoelt) ben ik maar op zoek gegaan naar wat alternatieven

Naast Word , Paint en Publisher ben ik nog op zoek naar een een heel simpel programma met wat sjablonen en niet zo uitgebreid als Publisher.
Had Gimp gevonden maar lijkt tamelijk moeilijk denk ik als men het niet alle dagen gebruikt.

Had vroeger (in 198. een programmatje printshop , print toen op heel simpele manier banners en kaartjes(waar is de tijd). Doch dit werkt niet meer onder windows7.
Heeft er iemand een suggestie (zou wel freeware moeten zijn)

Heb al wat gegoogeld doch vind er niet veel.

Iemand een suggestie (alles is welkom)

Dank bij voorbaat voor tips.

Regenachtige grtjes .

Marcel
 
Inderdaad, Paint is voor mensen die dit willen aanleren prima. Het is Nederlandstalig, gratis en op iedere pc te vinden.
Zoek het niet te ver. Als je creatief bent, kan je heel veel.
Beter één programma gebruiken dat je kent, dan occasioneel 10 programs die je maar eens in het jaar gebruikt. Je kan veel meer dan je denkt met Paint.
 
Kijk eens wat je kan doen met mijn systeem om visitekaartjes te maken die beschreven wordt in Deel IX van onze TopTips. Forum > Info > Tips en Truks > Overige tips. Het is geen programma, maar een handige truck om kaartjes te maken, maar dat hoeven geen visitekaartjes te zijn. Je kan er vanalles mee maken en het zit vol met sjablonen. Kijk ook bij 'Postcards' en 'other printing'. Van kaarten tot flyers. Keuze ten over en niets registreren. De taal is onbelangrijk. Louter visueel werken.
Het is het proberen waard. Als je het éénmaal gedaan hebt word het simpel. Het eind-formaat voor het afdrukken bepaal je bij het afdrukken: diverse foto-formaten.
Groeten | WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan