Snelkoppelingen in XP Home werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.W.

Steunend lid
Vip Lid
Bij een kennis van mij krijgt men bij het gebruik van gelijk welke snelkoppelling steeds volgende melding: "het programma XXXXXXXXXXXXX (trialversie) is verlopen en kan niet geopend worden". Op de plaats van de XXXX komt de naam van het programma. Verwijderdt men dat programma komt er een andere naam.
Zelfs als men vanuit "Program Files" een nieuwe snelkoppeling naar het bureaublad maakt krijgt men deze melding.
Dit gebeurt ook als men op bijvoorbeeld configuratiescherm klikt in het startvenstertje of hier op mijn documenten of gelijk welke koppeling.
In Verkenner kan men alleen iets openen als men op het linker deel van het venster klikt.

Na een scan met Nod32 en Malwarebytes Antimalware werden er een heleboel trojans en andere malware verwijdert maar de koppelingen werken nog altijd niet.
Het probleem is dat die persoon geen Windows cd heeft en dus geen "repair" kan doen. Systeemherstel is niet aan de orde want het probleem doet zich al maanden voor. (ik ben hier pas sinds gisteren van op de hoogte)

Iemand misschien een idee hoe dit kan verholpen worden?[OPLOSSING]
Alles is terug in orde.
Na een scan met Nod32, Malwarebytes en Combofix een Repair gedaan en wonder boven wonder, alles werkt terug normaal.

Bedankt aan allen die hier gepost hebben.

Mag een slotje op.
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klik eens op het exe bestand in de map van het programma ( dus niet de snelkoppelling op het bureaublad) met rechtermuisklik en dan eigenschappen.
Wat staat er bij Compabiliteit ?
Staat daar iets aangevinkt om het programma met een andere besturing te openen ?
 
Wat staat er bij Compabiliteit ?
Staat daar iets aangevinkt om het programma met een andere besturing te openen ?

Daar staat niets aangevinkt.
Het probleem is dit/

Ik klik bijvoorbeeld in Verkenner rechts op de map Mijn Document en dan "Kopiëren naar" en dan "Bureaublad (snelkoppeling maken)

Die snelkoppeling wordt gemaakt maar als ik daar op klik krijg ik de volgende melding:

Kan het programma "PaintShopPro 7 (trial)" niet openen wegens verlopen (Engels).
Als men dan het programma PaintshopPro verwijdert en men klikt terug op de snelkoppeling naar Mijn documenten krijgt men weer zulk een tekst, maar dan verwijzend naar een ander programma, bijvoorbeeld naar Adobe Reader, maar dan wel zonder de tekst van verlopen.
 
Daar staat niets aangevinkt.
Het probleem is dit/

Ik klik bijvoorbeeld in Verkenner rechts op de map Mijn Document en dan "Kopiëren naar" en dan "Bureaublad (snelkoppeling maken)

Die snelkoppeling wordt gemaakt maar als ik daar op klik krijg ik de volgende melding:

Kan het programma "PaintShopPro 7 (trial)" niet openen wegens verlopen (Engels).
Als men dan het programma PaintshopPro verwijdert en men klikt terug op de snelkoppeling naar Mijn documenten krijgt men weer zulk een tekst, maar dan verwijzend naar een ander programma, bijvoorbeeld naar Adobe Reader, maar dan wel zonder de tekst van verlopen.

heb je dat ook met andere als paintshop? het lijkt me eerder een soort "beveiliging" op de trial.

persoonlijk sleep ik al mijn snelkoppelingen ( wel xppro maar toch ). erg handig, ook naar mijn snelstartbalk... moet je misschien eens proberen ipv de optie in het contextmenu
 
heb je dat ook met andere als paintshop? het lijkt me eerder een soort "beveiliging" op de trial.

Die trial is nu verwijdert.
Als ik nu klik op het icoontje van Deze Computer opent het zoekvenster.
Als ik klik op het icoontje van de Prullenbak opent CCleaner.
Als ik klik in het venster bij start "configuratiescherm" krijg ik de melding "kan hier geen snelkoppeling maken, wilt u deze op het bureaublad plaatsen. Antwoord men met ja gebeurt er niets, antwoord men met nee verdwijnt de melding.
Als ik klik in het venster bij start op "Mijn documenten" opent het zoekvenster.

Sommige programma's zoals Opera en IE openen dan weer gewoon.

Als ik zelf een snelkoppeling maak die naar een map verwijst, dus rechtsklikken op de map, kopiëren naar "Bureaublad (snelkoppeling) en daarna op de snelkoppeling klik gebeurt er niets.
 
Het ziet er naar uit dat het register stuk is.
De activatie van alle programma's zijn er uit en de verwijzingen van snelkoppelingen zijn ook gerelateerd aan het register.
Tracht eens een opkuis daarvan.
Te beginnen met ccleaner, die staat er reeds op.
Neem eens tune up utilitys van op ons forum en doe eens de 1 click repair.
 
Het ziet er naar uit dat het register stuk is.
De activatie van alle programma's zijn er uit en de verwijzingen van snelkoppelingen zijn ook gerelateerd aan het register.
Tracht eens een opkuis daarvan.
Te beginnen met ccleaner, die staat er reeds op.
Neem eens tune up utilitys van op ons forum en doe eens de 1 click repair.

De opties de pictogramman terug te zetten (prullenbak, deze computer, mijn documenten enz.) heb ik niet nodig omdat deze pictogrammen er al staan en de link naar het programma is juist.
Om die snelkoppelingen te herstellen zie ik er echter niet tussenstaan.

Ik zal hem in ieder geval eens laten weten dat hij dit moet doen.
Dat programma TuneUp Utilities 2009 heeft hij reeds.
Afwachten wat het gaat worden. (x) of (y)

Ik krijg hier de ene foutmelding na de andere:

"Verbinding met de server mislukt."
 
Die snelkoppelingen verwijzen naar een bestand dat elders op de schijf staat.
Dat gaat via sleutels in het register.
Ik vrees dat uw vriend te lang gewacht heeft om iets te doen en het register te erg zal beschadigd zijn.
Als repair daarvan niet helpt kan je enkel nog manueel snelkoppelingen aanmaken vanuit de map program files, of de programma's die fouten geven grondig deinstallen via ccleaner bvb.
Na nogmaals opkuis van register, (wie weet) zal het programma dan bij herinstallatie nieuwe registerwaardes invullen en opnieuw goed werken.
Ik zou zeggen, kijk eens bij onze downloads naar freewaretools om het register grondig op te kuisen na deinstal van de programma's die stuk zijn.
 
Ik vrees dat hier een virus ernstig heeft huisgehouden en na een registerclean het één en ander aan sleutels verdwenen is.
Dan wordt het moeilijk om zonder originele CD rom van de besturing de boel te repareren.

Misschien de key van XP zien te achterhalen en Microsoft bellen dat je de CD rom van de besturing kwijt bent.
In de meeste gevallen sturen ze deze dan op.
Daarna zou ik geen reparatie doen, maar alles opnieuw installeren.
 
De snelkoppelingen van nieuw geïnstalleerde programma's werken wel. Dat is geen enkel probleem. Zoals deze van Opera, IE 7, Windows live mail enz..
Deze zijn later geïnstalleerd. Maar alles wat er pakweg meer als 6 maanden opstaat kan men enkel bereiken door het programma zelf te starten en niet vanaf een snelkoppeling.

Hij is nu van plan om een nieuwe cd van Windows te kopen, liefst een oem versie, omdat deze veel goedkoper is als een retail versie.
De vraag is echter: gaat deze oem versie zonder problemen werken op een oude pc (5 jaar oud) omdat deze versie in feite voorbehouden is om samen met een nieuwe pc verkocht te worden. Hij is ook van plan om op het einde van het jaar, begin volgend jaar een nieuwe pc te kopen. Veel "zotte" kosten moet hij dan wel niet meer doen.
 
Ik zou toch eerst mijn laatste optie proberen via Microsoft.
Even de key achterhalen van XP, hier zijn handige programma's voor.
Volgens mij was ik dit zelfs tegengekomen op dit forum, maar hierin kan ik me vergissen.
En in veel gevallen doen ze niet moeilijk bij Microsoft.
Help and Support

Het is het proberen waard en je hebt een gratis versie.
 
Voor zover hij weet zou het een illegale versie zijn (zelfde versie wordt door sommige pc verkopers op verschillende pc's gezet, men krijgt er geen cd bij en pas als het te laat is komt men dit te weten).

Hij was toen amper 11 a 12 jaar. Zijn moeder heeft deze pc toen voor hem gekocht. Die had daar natuurlijk ook geen benul van om er de cd bij te vragen. Ze weten zelfs niet of het de originele versie van Windows is die er nu opstaat.

Toen ik verleden jaar naar de cd vroeg werd me gezegt dat deze bij de verkoper lag. Ze zijn daar al geweest maar een cd hebben ze nog altijd niet.
Als het een legale versie moest zijn is er toch geen enkel probleem om de cd mee te geven, wat nu niet is gebeurt.

Naar MS bellen heeft dus weinig zin.

Het probleem met die verkoper is dat deze niet officieel werkt.
Hij verkocht toen pc's tegen zogezegt "gunstprijzen".
Waarschijnlijk ging hij losse onderdelen ergens kopen en bouwde daarna zelf die pc's.
 
In dat geval heb je niets aan de CD van de verkoper.
Je moet dan ook de key changer hebben en de crack om de WGA te omzeilen, zodat je kunt blijven updaten en de besturing er niet na 30 dagen mee kapt.
Ik geloof niet dat een verkoper dit er bij levert, want dan is hij wel heel erg illegaal bezig.

Ik denk niet dat ik je verder kan helpen. Sorry
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Neem eens tune up utilitys van op ons forum en doe eens de 1 click repair.

Dit heeft niet geholpen.

Ik denk dat het hopeloos zal zijn.
Rest nog enkel (volgens mij) een nieuwe Windows cd kopen en de pc formateren en alles terug installeren.
Wel een hele hoop werk.

Ze hebben al gevraagd of ik dat wil komen doen. ;!;!
 
Heb je wel een driver CD ?
Want dat kan ook nog een zoektocht worden.

Beter is om bijvoorbeeld Driver Genius te draaien en alle drivers nu te Back-uppen.
Ik heb dit handige proggie hier geinstalleerd (sstt.. , illegaal) , maar volgens mij is dit niet gratis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan