snelkoppeling programma's wordt niet meer normaal weer gegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds een week wordt er op de computer van mijn vrouw de snelkoppelingen van programma's niet zoals voorheen met een pijltje maar met een blaadje ervoor aangegeven. Wie heeft er een oplossing voor. Ze gebruikt windows 7 Ultimate. Het programma start normaal op en wanneer je in het beeld de pictogrammen op zijn grootst zet staan ze normaal. Zet je de pictogrammen weer terug als normale of kleine pictogrammen dan krijg je weer zo'n voorblaadje te zien.
Zie bijgevoegde image Knipsel 3.jpg
 
Open regedit en ga naar volgende;
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Icons

Kijk eens of daar een sleutel staat met naam 29. Indien zo, verwijder deze. (rechtsklik op die sleutel en selecteer verwijderen)
 
Open regedit en ga naar volgende;
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Icons

Kijk eens of daar een sleutel staat met naam 29. Indien zo, verwijder deze. (rechtsklik op die sleutel en selecteer verwijderen)

Ik kom in regedit tot Shell IconsOverlayIdentifiers , Shell Icons staat er niet aleen in. en er staat geen naam 29 in.
 
Mijn vrouw gebruikt windows 7 ultimate met explorer 9 en geen windows 8, ik heb bij mezelf gekeken en daar staat ook geen aparte map shell icons er staat hetzelfde als bij mijn vrouw.
ik gebruik windows 7 home premium met explorer 10
 
je heb gelijk de map shell icons word niet vermeld in de win7 ultimate ...
deze ga je dan aanmaken ..
klik daar voor met rechts op de vermelding Explorer in het register waar jij je nu bevind.
en kies nieuw ( geef deze nieuwe map de naam Shell Icons
is dit gedaan klik je op deze nieuwe aangemaakte map Shell Icons en je zie in het rechter veld de standaard waarde RED_SZ ( geen waarde ingesteld )
sluit de regedit af en herstart je systeem eens ...
indien na de herstart de snelkoppelingen terug normaal zijn ; houd het hier dan op ...
indien blijkt dat ook deze aanpassing in het register niet geholpen heeft verwijder je terug de map Shell Icons

en scan je met malwarebytes free zoals ik je eerder al gevraagd had !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan