Smartphone Smartphone 2015 werkt nog

Volgende week op congé met nog maar eens de Motorola. Er zit wel 4G op en goeie camera/video. Mijn gmail werkt ook nog via de wifi en ondertussen al 2 x het ww veranderd gehad op de laptop.
OsmAnd gps werkt ook nog, ook in 't vliegtuig met steden en kmh + het kompas voor de coordinaten.
Meer moet dat niet zijn als 2° toestel. De gsm 1° toestel is altijd bij me.
Bank of iets anders hoeft niet. Moet ik persé een nieuwe kopen?
 
wat heeft dat te maken met een smartphone uit 2015 ???
2015 + 3 jaar = 2018 als ik kan tellen.
De vraag gaat over nu, volgende week en we zijn 2024, als ik nog wakker ben ... :cool:
 
Als RA niet staakt, maar ik vlieg wel via Brussel RA en hebben ander vliegveldpersoneel dat niet meedoet, dan ben ik volgende week weg.
Die veiligheidsupdates niet meer krijgen, wat doet dit dan?
 
Verhoogd ietsje de kans op inbreken op je telefoon... beperkt risico denk ik.
En dan nog ... als je niets kritisch of vertrouwelijk erop staan hebt (vb. banking apps) zou je dat niet al te ongerust moeten maken.
 
Dat wat ik bedoelde maar wist niet goed dit te beschrijven. daarom dat ik beschreef hoelang beveiligingsupdate nog krijgt.
maar als je het ook gebruik voor bankzaken , let dan op met gratis wifi of waar je met usb uw smartphone kan opladen, gebruikt altijd een oplader niet enkel uw usb kabel om op te laden
 
Laatst bewerkt:
In Spanje in de naburige bar herkent mijn toesel nog de wifi daar, ook na 4 jaar. Openbaar internet staat af. Allerlei ipdates komen dan tevoorschijn.
Allemaal nodig? Die Google play is er ook bij. Het lijkt of men wil je geld ipv updates.
Die langer ginds zitten kopen een sim card ginds, schijnt goedkoper te zijn dan al die beloftes hier.
 
Sorry @hobbyman maar je haalt van alles door elkaar en sleurt er zaken bij er niets mee te maken hebben.

Updates van apps zijn normaal en periodiek en dat die na een lange periode van niet-gebruik van het toestel te voorschijn komen is ook te verwachten. Ze uitvoeren verdient alle aanbeveling als je de beveiliging een beetje op peil wil houden.
Wel kan het voorkomen dat een welbepaalde app in de nieuwste versie enkel nog draait op een recentere versie dan de Android die je smartphone zelf heeft gekregen. Een app die vb. minimaal Android 11 nodig heeft zal met een Android 8 niet werken, maar toch zal de app je voorstellen zijn upgrade te installeren. Bij dat installatieproces wordt dat echter gechecked en krijg je een melding dat je die app niet meer kunt upgraden naar de recentste versie. Nu ja, dan hou je maar het hoogst haalbare voor jouw versie van Android.

Zoals je wel weet komen er ook systeemupdates m.a.w. Android probeert zichzelf ook te updaten. Maar zoals hierboven al gesteld, dat wordt door de fabrikanten beperkt tot een bepaald aantal jaren, meestal niet erg veel - verschilt van merk tot merk en is een reden om een bepaald merk te kopen of juist niet ...

Google Play is gewoon (voor Android) de winkel waar je alle apps kan vinden en ophalen. Dus die mag en kan je best ook gewoon laten updaten, kost je niks. Enkel wanneer je in die Store een app kiest die betalend is komt er geld bij kijken. Met de gratis apps kom je al een heel eind.

Een sim kaart heeft met dit alles niets te maken - of die nu Spaans, Belgisch of Turks is - dat maakt voor je Android en zijn apps niets uit - is enkel in gebruik en van belang voor het abonnement waarmee je BELT of waarmee je een internet abonnement neemt. Maar aangezien je enkel Wifi lijkt te willen gebruiken op dit toestel kan het zelfs werken ZONDER SIM ! Alleen heb je dan geen enkele telefoonfunktie meer ter beschikking, enkel internet en dan nog enkel via Wifi.

Die sneer over die beloftes kan ik niet plaatsen maar dat abonnementen, al dan niet prepaid in Spanje goedkoper kunnen zijn dan hier staat buiten kijf !
 
Ik ken er toch veel van hier met 3 weken verlof die ginds een Spaanse sim card laten plaatsen op hun tablet. Dat zal wel een reden hebben.
Als ik mijne smartphone opzet de 1° keer in die bar dan is die met vanalles bezig, alles gaat zo vlug, onnavolgbaar. loopt vast tot ik hem uit en aan zet. De internetcafé 's zijn allemaal weg daar dus gegoogle is ginds een warboel op de smartphone. Opera stond er verleden jaar op maar wou niet werken daar, het gepush van de reklame denk ik.
Normaal ben ik al op 1/7 op pensioen, vrijdag ll heb ik dat ingevuld. Volgend jaar een laptop mee naar ginder.
 
De reden zal zijn dat ze hun tablet willen gebruiken op het Spaanse mobiele netwerk, maar daarvan zeg jij in je vraag expliciet dat je dat niet wilt.
 
Mijn toestel is oud en geen abo. Wegens m'n werk heb ik steeds zo'n groot ding op zak, dient enkel als tracking. Een gewone gsm extra in de broekzak gaat nog. En niet meteen een nwe phone.
In de oude hotels kunt ge soms komen internetten, daar staat soms nog W7 op en gaat met geldstukken. Is dit dan betrouwbaarder dan mijn smartphone?
 
Bedoel je dan internetten op een PC ipv. op je eigen smartphone ?
Als dat een PC is met Windows 7 is dat niet zo meteen veiliger, maar belangrijker is of het netwerkje waar die PC in dat hotel op aangesloten is goed beveiligd is of niet ... als eenmalige klant kan je dat gewoon niet weten.
Wees dus altijd voorzichtig met wat je doet via je smartphone.

Als die PC met Win7 in een hotel niet veilig is, is dat duidelijk hun probleem en niet het jouwe, zolang je geen verbinding maakt met je smartphone of naar sites surft waar persoonlijke gegevens worden gevraagd (inloggen, je eigen drive thuis, etc...). Dat doe je beter niet.
 
Terug
Bovenaan