Status
Niet open voor verdere reacties.

KrisVM

Steunend lid
Vip Lid
Hey Pc tutters, mss kan iemand van jullie mij helpen, had in mijn HP pavilion een Seagate HDD van 750gb zitten die gecrasced is na stroompanne, volgens de dealer zou de printplaat die de HDD stuurt verbrand zijn en zou ik mijn pc volledig moeten binnen doen bij hp met gevolg dat ik deze wel is voor een paar maand zou kwijt zijn, dit is echter onmogelijk aangezien ik enkele sites beheer en de pc steeds nodig heb, op de HDD staat wel data die ik graag zou recuperen volgens de verkoper in de winkel kan dit als ik een gelijkaardige printplaat vindt met dezelfde firmware, mss heeft er iemand van jullie ergens nog zoiets liggen al is het maar voor even te gebruiken en de data af te halen, de hdd in pc is vervangen door 1tb met 5jaar garantie
hopelijk kan iemand van jullie mij helpen
enkele foto's
 

Bijlagen

  • DSCN0155.jpg
    DSCN0155.jpg
    50.3 KB · Weergaven: 118
  • DSCN0154.jpg
    DSCN0154.jpg
    49.7 KB · Weergaven: 120
  • DSCN0153.jpg
    DSCN0153.jpg
    87.9 KB · Weergaven: 137
Heeft die dealer zelf geen technische dienst na verkoop, of is de computer nog in garantie?
Heb ook een vraagje. Ik lees dat je 5 sites beheert. Zelf weet ik nu niet om welke sites het gaat, maar naar mijn weten kun je van sites via een ftp programma de inhoud hiervan binnenhalen op je nieuwe HD . Het gaat om een HD met SATA aansluiting. Heb je de gecrashte HD eventueel al eens uitgetest op een andere SATA on board controller.
Wel even bij vermelden dat een printplaat vervangen niet eenvoudig is zoals het lijkt en zeker door een vakman moet uitgevoerd worden.
 
Laatst bewerkt:
de sites was geen probleem daar heb ik steeds een backup van op de voorziene servers zelf, het gaat eigenlijk om persoonlijke data zoals foto's en enkele textfiles, wat de garantie petreft, blijkbaar geven de fabrikanten maar 2j garantie op voor geassambleerde pc's en op los verkocht hdd 5 jaar. dus de mijne was just uit garantie en heb pech, de winkel kan mijn hdd naar een speciale firma sturen voor data recup maar dat zou me op zen minst 1000 € kosten,dat is me beetje veel, in de winkel hebben ze de HD aan een andere pc gehangen, en technieker zegt dat ze draaid maar de pc waar ze aanhangt start niet op , dus als er iemand is die een andere oplossing heeft let me know
thx voor de reply Swake
 
Laatst bewerkt:
Verkopen doen ze allemaal graag, maar problemen oplossen en herstellingen uitvoeren dat is wat anders. De bootsector kan beschadigd zijn, waardoor de computer niet meer kon opstarten. Wat ik zou doen. Die HD eens in mijn computer plaatsen als tweede HD en eens gaan kijken of er nog DATA kan gerecepureerd kan worden.
 
dat heb ik gedaan maar eens ik de pc opstart met de beschadigde hdd erin start de pc niet meer op dan zit deze in de bios vast, eens ik de beschadigde unplug is er geen probleem niet meer
 
dat heb ik gedaan maar eens ik de pc opstart met de beschadigde hdd erin start de pc niet meer op dan zit deze in de bios vast, eens ik de beschadigde unplug is er geen probleem niet meer

Dan vrees ik er ook voor dat de printplaat beschadigd is. Ik heb nu de afbeeldingen ook eens bekeken, en blijkbaar word die computer als werkstation gebruikt?
 
Ik ben meer informatie gaan zoeken van die HD omdat ik onderaan zag staan HP WGBU . Is de eerste maal dat ik zoiets zie staan op een HD. IK krijg dan overal te lezen dat dit type HD speciaal gefabriceerd werd voor HP netwerkstations en dit type harde schijven zeldzaam zijn.

Moet je ook even hier gaan lezen, is een vertaling. Als ik hier goed lees zou seagate de recovery gratis uitvoeren.

Google Bericht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan