Schijfcontrole bij starten windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Windows voert die bij elke opstart uit.
Ik heb mijn usb stick laten zitten, en stel vast dat windows niet alleen elke partitie, maar ook de usb stick controleert bij opstart.
Dit zorgt er voor dat, hoe meer partitie's je hebt, hoe langer de opstart van je systeem duurt.
Welke scan kan en mag je uitzetten, en hoe?
Weet iemand hier iets over?
 
voor u gelezen:
sleutel is ook tevinden in Vista.
 

Bijlagen

  • Geen schijfcontrole voor het opstarten.pdf
    73.4 KB · Weergaven: 183
Laurek deze truuk werkt, maar bij het opstarten zoekt windows steeds autochk *.exe
Ik heb dat uitgeschakeld met de tool: autoruns.exe tab blad:Boot Execute, effe een vinkje wegwerken. Om het zonder fout melding te maken moet er waarschijnlijk in één van de tabs van msconfig die opdracht verwijderd worde. De controle van alle schijven gebeurt dus niet meer. Voorlopig draait mijn XP Pro nog vlekkeloos en start hij sneller op! Eenkleine foutmelding,daarna loopt hij gewoon door!
 
Laatst bewerkt:
Hebt u soms "Ashampoo Winoptimizer versie xxxx" geïnstalleerd op uw pc? Na het gebruik van dit programma wordt er bij het opnieuw opstarten een schijfcontrole uitgevoerd.
 
Windows doet dat bij elke opstart, zelfs op een vers systeem hoor.
Probeer maar eens met een usb stick.
Ik ben bezig aan een registeraanpassing om dit disabled te zetten.
Ik weet niet welke nadelen er zijn verbonden aan het disablen van deze functie, dat moet nog allemaal getest.
 
Probeer dit eens dan start - uitvoeren - cmd - chkdsk /f
 
DamienJack,

In 'deelje 1' vraagt Nijltjetweety voor een snelle start van windows, daar win de gewoonte heeft om bij iedere start iedere schijf en partitie te controleren.
Win gebruikt de opdracht: autochk *.exe. Het sterretje '*' is een joker dat niet benoemd, alles wordt gecontroleerd me dunkt.

Of heb ik de vraag verkeerd begrepen? dat is mogelijk uiteraard.
;)
 
DamienJack,

In 'deelje 1' vraagt Nijltjetweety voor een snelle start van windows, daar win de gewoonte heeft om bij iedere start iedere schijf en partitie te controleren.
Win gebruikt de opdracht: autochk *.exe. Het sterretje '*' is een joker dat niet benoemd, alles wordt gecontroleerd me dunkt.

Of heb ik de vraag verkeerd begrepen? dat is mogelijk uiteraard.
;)

Nee in mijn ogen zag je het goed.
 
Om de schijfcontrole uit te zetten heb ik hier bij boot execute de notatie ' autocheck autochk * lsdelete ' ingevoerd.
Geen foutmeldingen hier.
Benieuwd of het bij jullie goed loopt.
 
hebt u zich al afgevraagd waarom schijfcontrole wordt uitgevoerd??
 

Bijlagen

  • Schijfcontrole problemen verhelpen.pdf
    7.5 KB · Weergaven: 188
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan