Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Weeral iets nieuws.

Geheel de week werk ik op mijn PC en alles verloopt normaal.
Gisterenavond sluit ik NORMAAL af.
Deze morgen open ik mijn PC en.......... niets meer te zien op mijn scherm.

Ik werk soms -voor video en foto - met 2 schermen.
De 1ste - mijn basisscherm - is verbonden via HDMI kabel.
De 2e - wanneer ik video of foto doe - is aangesloten via DVI.

Ik heb mijn PC bij een vriend aangeschakeld aan zijn scherm en...... alles opent zich normaal.
Terug thuis, aangeschakeld, en .... mijn 2e scherm opende zich toch.
Ik ken de code voor overschakeling via "Instellingen - Beeldscherm".
Ik heb alle 4 de mogelijkheden geprobeerd.

Ik heb ook de HDMI kabel van mijn 1ste scherm vervangen door 2 nieuwe, maar....NIETS.

Wat kan ik nog uitproberen of in- of uit stellen ?

Flamingo
icon_eek.gif
 
Laatst bewerkt:
Beste CVDW,

Niets werkt nog aan mijn 1ste scherm, waar ik dagelijks mee werkt.
Onderaan zijn er 5 knopjes voor allerlei instellingen van kleur - scherpte - enz.... - ze lichten op - maar reageren niet wanneer ze worden aangetipt.

Flamingo
 
nadat jij je computer getest heb bij je vriend sloot je vervolgens bij thuis komst je schermen terug aan en je vermelde dan ook in je openingsbericht mijn 2de scherm opende zich ook m.a.w. je kreeg beeld .
 
Beste Qtex,

Mijn 2e scherm is volledig OK.
Geeft alles normaal door en ik kan er op werken.
Dus is er ook aan de PC niets.

Het is enkel mijn 1ste primaire scherm, waar ik dagelijks op werk, dat geen beeld meer vertoont en waarvan de instelknoppen (de 5 onderaan) geen reacties meer geven.

Zit er in een monitorscherm een "zekering" of iets dergelijks dat kan zijn doorgebrand waardoor er geen beeldvorming is ?
Ik heb naar de handleiding gekeken maar vindt daar niets van terug.

Flamingo
 
brand er het ledje van het scherm dat dus geen beeld geeft ..indien zo dan krijgt deze dus wel power ...dan dien jij eens de beeldschermen te wisselen zodat het 2de scherm dat nu werkt als 1ste scherm aangezien word ..als blijkt dat dan het 1ste scherm wel werkt dan kan het zijn dat er geen voldoende power naar het scherm gaat waardoor deze zwart blijft...probeer dan eens een zwaardere voeding ....
 
Besten,

Heb het scherm teruggestuurd naar de firma ter controle op 10 december 2017.
Dit gebeurde per koerier UPS die mij een ander scherm ter voorlopig gebruik meebracht.
Heb zojuist - 9 januari 2018 - mail verkregen van de firma dat mijn scherm is aangekomen : was verdwenen bij UPS ??????

Wacht nu af op nieuws .

Flamingo
 
Besten,

Eindelijk heb ik antwoord bekomen van de firma betreffende mijn oud scherm : geen beeld zou zijn door :

*** Bevinding is dat het moederbord (mainboard) van de monitor niet meer functioneert. Het is daarbij niet mogelijk geweest een duidelijke oorzaak te achterhalen. Kortsluiting, waterschade of andere mechanische schade kan wel worden uitgesloten.***

Ze zenden mijn scherm NIET terug maar het mij toegezonden scherm mag ik behouden. Mijn scherm was een 24 inch (€ 390,00) en het mij toegezonden scherm is een 32 inch (€ 1200,00) !!!! ?????

Ik werk met 2 schermen : het nieuwe grootte van BenQ en een kleiner ouder van Sony : Nu wil ik goeie digitale verbindingen leggen met mijn PC :

Dit nieuwe scherm BenQ heeft de volgende kabel aansluitingsmogelijkheden : HDMI - DVI-D - D-Sub (of VGA). Ik heb die aangesloten via HDMI.
Mijn 2e scherm Sony heeft de aansluitingen : DVI-D en VGA.(HDMI bestond in de tijd van aankoop nog niet). Ik heb deze via DVI-D aangesloten aan mijn PC.



Maar........... ik verkreeg geen beeld op mijn BenQ !!!!!


Ik had dan besloten om mijn BenQ scherm aan te sluiten via DVI-D en mijn Sony via VGA (daar ik deze alleen gebruik voor controles of 2e scherm bij foto- en video bewerking).
En via DVI-D had ik op mijn BenQ wel beeld.

Maar toch heb ik nog eens geprobeerd om mijn BenQ toch via HDMI aan te sluiten.


Maar toen ik op mijn Sony de DVI-D loskoppelde verscheen op mijn BenQ plots wel beeld !!!!


Dus.......Wanneer mijn PC verbonden is met mijn 2 schermen, dan verkrijg ik op mijn BenQ - via HDMI - beeld enkel en alleen wanneer mijn Sony verbonden is via VGA.
Dus...... 2 digitale verbindingen (op BenQ via HDMI en op Sony via DVI-D) dat gaat niet ????????????????????????
Dus...... het ene scherm kan digitaal maar het 2e scherm moet dan analoog zijn !!!!


Mijn vraag is dus : kan er aan de instellingen van mijn PC iets veranderd worden OF is er een instelling in de moederkaart of videokaart die de 2 digitale verbindingen kan teweeg brengen ?
Mijn videokaart is de : GeForce GT 220.

Graag jullie technische info en tips.

Flamgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan