Status
Niet open voor verdere reacties.
L

lucske

Gast
kreeg volgende mail van vriend noel

Beste vrienden(in) fans van mij,

Hoe het zover is kunnen komen kan je onderaan lezen ik moet/en velen met mij stoppen
met het maken van pps'n dit komt heel hard aan...

Ik wil jullie allemaal bedanken voor al het lof dat ik van jullie heb gekregen,
ook voor al die lieve berichten in mijn gastenboek op die zo korte tijd dat ik er was.

Via mijn hobby heb jullie allemaal leren kennen dat doet mij goed ik zal niemand vergeten,
omdat ik zoveel steun heb gekregen in moeilijke momenten om toch maar door te gaan...
Dank je wel daarvoor.

Er waren veel leuke tijden aan verbonden maar het heeft niet mogen blijven duren.

Ik laat zeker nog iets van me horen want ik heb iedereen in mijn hart opgenomen.

Lieve groetjes Noel

http://powerpointnoel.be/




Hello Beste maatjes,

Heb nieuws van SABAM , leg het in 't kort uit :
- als je achtergrondmuziek op je site zet kost je dat 100 euro per jaar.
- voor de powerpoints die je op je site laat luisteren en kijken, die niet downloadbaar zijn betaal je : voor 15 min 100 euro
30 min 200 euro
60 min 400 euro enzoverder
als je de powerpoints laat downloaden zoals bij de meeste onder ons moet je aan SABAM ieder kwartaal laten weten hoeveel ze gedownload zijn, en dan maken zij een berekening het aantal downloads x 0.7 euro
je moet wel altijd een toelating van hun hebben om muziek op je site te zetten, 't maakt ni uit of het achtergrondmuziek is of voor powerpoints
't wordt op den duur onbetaalbaar !!!!
 
Hallo,

Dit klopt natuurlijk wel enkel als je VOLLEDIGE liedjes in powerpoints plaats en die gedownload zijn.

Maar als je per stuk dat je verkoopt betaalt aan sabam vervalt de boete zo heb ik het toch geleerd moest je boete krijgen!

Maar gebruik muziekjes van office of MIDI's van de website van Van Basco's dan moet je NIKS van sabam betalen! ;-)

Hier de site van Van Basco: http://www.vanbasco.com/midisearch.html

Zo kan je toch de hobby voortzetten, van Sabamrechten ken ik namelijk heel veel, ik studeer er voor!

yveske
 
Ik wil er nog aantoevoegen dat het volledige onzin is dat je zou moeten betalen voor powerpoints die je zelf maakt en die wilt delen met andere!

Die persoon die dat verteld mag altijd mij contacteren! ;-)

Hoeveel mails zouden dan trouwens niet strafbaar zijn waar ze leuke powerpointjes enzo inplaatsen? Verkopen is iets anders natuurlijk

yveske
 
Opletten, er is een groot verschil tussen huishoudelijk gebruik en openbaar gebruik zoals op een website.
 
Dan nog maak dit geen verschil? Hoe ik al vertelde worden er zo veel kettingmails met een lieve of wat grappige powerpoint gestuurd. Dit is dan ook openbaar want in een mum van tijd is het heel Belgie rond en verder!

Zolang dat je het niet verkoopt en enkel laat bekijken als hobby is er geen probleem, en gebruik je muziek dan raad ik je aan om geluidjes te gebruiken van Microsoft zelf of Midi's van Van Basco. die zijn kostvrij en mag je zoveel van in steken als je zelf vind!

Geloof het of niet, zo zit het in elkaar! Sabam is erg, maar zo erg nu ook weer niet he! :-D

Yveske
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan