Software Running out of virtual memory

Ik heb nogmaals een vraag , heb mij 2 weken terug een nieuwe pc aangeschaft en speel een oud spel (van 2004) en nu als ik dit spel wil spelen word het dikwijls afgesloten met de melding "Running out of virtual memory" De videokaart is een "NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti"die kaart heeft een geheugen van 4GB, de gegevens van de PC zijn (zie afbeelding)

Bijlagen

• gegevens pc.jpg
    gegevens pc.jpg
    40.2 KB · Weergaven: 30
Welk spel?

Met zulk systeem is er geen enkele reden om aan te nemen dat er te weinig (virtueel) geheugen is.
Heb je de instellingen van je Paging file op auto staan? Bij voorkeur laat je die ook op auto staan. Is vrijwel geen enkele reden in die manueel aan te passen.

Je kan tijdens het spelen eens checken hoeveel geheugen dat spel aan het opsoeperen is. Maar een memory leak in die oudere games is ook geen rariteit. Dus ik acht de kans groot dat daar het probleem moet gezocht worden.

Unreal Tournament 2004, maar ik weet dus nu op dit moment niet met wat je bedoeld Paging file laat staan dat ik dan weet hoe ik er aan kan komen, ook weet ik niet hoe ik dit kan controleren hoeveel geheugen dit spel opneemt , maar het is nu de eerste maal dat ik dit probleem heb , in mijn vrachtwaagen werk ik ook op windows 10 en speel het zelfste spel en daar heb ik dit probleem niet , enkel bij die nieuwe hier heb ik dit probleem

Heb dit allemaal al geprobeerd , heb nu gisteren iets anders gedaan maar zal het maar in het weekend kunnen proberen

Als patchtes niet werken en ik me goed herinner was dat indertijd een 2GB begrenzing probleem.
Probeer dit (laa_2_04_.zip) eens.

Downloaden, uitpakken (= Large Address Aware.exe) en starten.
In stap 1 (eerst een backup maken) ut2004.exe toevoegen.
Dan stap 2 enable aanvinken
Dan 3. (Weet alle opties niet meer)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heb je misschien al gekeken of je de laatste patches hebt voor het spel?
Patches kunnen helpen het spel soepeler te laten verlopen.

bijv : Unreal Tournament 2004 Patch 3369
Hierin zitten al een hoop verbeteringen
dit is de patch dat we nu moeten installeren , maar is trouwens al verschillende jaren, schokkerig is het niet , gewoon het spel sluit af met een error en dit meld out of memmory

Als patchtes niet werken en ik me goed herinner was dat indertijd een 2GB begrenzing probleem.
Probeer dit (laa_2_04_.zip) eens.

Downloaden, uitpakken (= Large Address Aware.exe) en starten.
In stap 1 (eerst een backup maken) ut2004.exe toevoegen.
Dan stap 2 enable aanvinken
Dan 3. (Weet alle opties niet meer)
die heb ik nu geinstalleerd , maar kan dit niet uitproberen in de week omdat ik normaal gezien een hele week weg ben , straks nog eens proberen want ben per ongeluk thuis gekomen

Terug
Bovenaan