release datum nieuwe build 1809( Redstone)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Qtex
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ja het is wederom zo ver ...Microsoft heeft de release datum op 10/11/2018 gezet om de volgende build 1809 te lanceren …
de Windows 10 home gebruikers kunnen deze niet tegen houden …
de Windows 10 pro of Enterprise kunnen voor maximaal 1 jaar de update uitstellen ...

Amai, dat gaat snel precies. Ik heb zo het gevoel dat ik nog maar net de 1803 ontvangen heb.

ik heb deze nieuwe release al op een virtuele Windows 10 gezet door de iso die ik kon downloaden als " insider " uit te pakken en vervolgens de setup.exe te starten …
zodoende verkreeg ik hier de insider's preview 1809 gactiveerd met een digitale licentie ...rechts onder juist boven de klok staat dan ook vermeld dat dit de insider's preview is …
komt éénmaal de update aankloppen verdwijnt deze melding .

Ashampoo_Snap_donderdag 13 september 2018_10h42m03s_002_.png

Laatst bewerkt:
ik zie tot mijn grote verbazing dat ik hier juist op de virtuele Windows 10 waar dus eerder de evaluatieversie 1809 build 17744.1001 aanwezig was dat deze de onderdelen update verkregen heeft naar build 17754.1 en dat de vermelding rechts onder betreffende de evaluatieversie verdwenen is …

Ashampoo_Snap_donderdag 13 september 2018_12h45m05s_006_.png

• Leuk
Waarderingen: cve
wel het is zover ...en vroeger dan verwacht werd ..ik krijg hier zo juist de onderdelen update binnen naar versie 1809
Ashampoo_Snap_dinsdag 2 oktober 2018_23h52m42s_002_.png

mooi J.W. dat het gelukt is ..ene hier op de reserve desktop van 15 jaar duurde het wel 5 uren voor dat deze er klaar mee was ..maar wat een verschil nu ...het systeem is veel sneller geworden heb ik de indruk .

Windows Defender slaat nu wel op hol...
Vindt nu massa's bedreigingen in niet bestaande mappen (krijg een gedetailleerde plaatsbeschrijving maar daar is niets te vinden). Mijn AV schakelt normaal W-Defender automatisch uit maar deze was nu toch wakker geworden en op hol geslagen.
Ik heb W-Defender terug kunnen uitschakelen na lang zoeken en testen. Hopelijk blijft het zo.

de W-Defender heeft bescherm opties bijgekregen zoals "bescherming tegen ransomware" >controlled folder acties dat dus als functie heeft om verdachte mappen , bestanden (denk nu aan mappen waar cracks aanwezig zijn om mogelijke software te activeren die dus niet legaal verkregen zijn ) tegen te houden .. als deze optie dan aanstaat dan krijg je daar inderdaad meldingen van ..vertrouw jij zulke software dan kun je het aantal meldingen verminderen door een uitsluiting toe te voegen ..
in versie 1809 is zelfs nog een optie toegevoegd geworden bij "bescherming tegen ransomware" > namelijk gegevensherstel bij ransomware en deze optie werkt dan via OneDrive

Ik heb er geen probleem mee als er een melding komt over een KMS enz. maar hier komen gedetailleerde meldingen van Defender binnen over aanwezige malware in mappen die niet bestaan !

mappen die niet bestaan ...noemt eens zulke mappen die dan vermeld worden ik denk eerder aan een besmetting ..welke beveiliging gebruik jij nu de W-Defender uitgezet werd .

Ik gebruik al meer dan een jaar Avast Premier als AV.

Defender geeft de naam van de malware, de letter van de harde schijf, de naam van de hoofdmap, de naam van de submap enz. Een gedetailleerde weergave van het ganse pad.
Dat pad klopt tot en met de naam van de hoofdmap, soms ook nog met de naam van de submap, maar de doelmap (submap of subsubmap) waarin de malware zich zou bevinden bestaat niet.

Voor deze update heb ik dit nooit meegemaakt met Defender.

Qtex;n235087 zei:
mooi J.W. dat het gelukt is ..ene hier op de reserve desktop van 15 jaar duurde het wel 5 uren voor dat deze er klaar mee was ..maar wat een verschil nu ...het systeem is veel sneller geworden heb ik de indruk .

De nieuwe Windows is ook een pak kleiner geworden. Ik moest vroeger keihard mijn best doen om met al mijn apps en programma's die ik erop heb staan 8 GB vrije ruimte over te houden en nu mijn oude versie van Windows weg is heb ik maar liefst 11,1 GB vrije ruimte. Dit met een eMMC kaartje van 32 GB en daar staat dan Win 10 op, Office 365, Alsphalt 8 Ariborne, Dat zijn 3 heel grote apps en toch nog dik 11 GB over, tot gisteren was dat met de vorige versie van Win 10 nog 8,3 GB vrije ruimte. Dus de nieuwe versie is flink slanker geworden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan