Status
Niet open voor verdere reacties.
beste ,

wie zou me kunnen helpen om erachter te komen welk ram geheugen ik in mijn laptop moet steken .
ik wil deze namelijk verhogen ( nu 4 gb )
zouden jullie hier genoeg info mee hebben ?

acer aspire ES1 - 711 C2S0

en waar kan ik dit best online bestellen , een goede site hiervoor ?

mvg

italia
 
er is maar 1 geheugenslot aanwezig in dit model .. mogelijk dien je deze dan te verwisselen met eentje van 8gb...
draai eens speccy om te achter halen wat voor ddr3 er nu inzit als ook naam/merk moederbord .
 
Wat, traag met 4 GB RAM? Ik heb er slechts 2 en ik doe er van alles mee. Denk dat of je RAM niet goed is, of er is een ander probleem met je pc. Maar 4 GB is voldoende om mee te kunnen in de dagelijkse dingen.
 
traagheid kan verschillende oorzaken hebben ...meestal helpt schijfopruiming hier wel alsook het uitschakelen van toepassingen die mee opstarten als Windows opgestart word die eigenlijk niet direct nodig zijn ..ook dien je je systeem vrij te hebben van besmettingen ..een scan met Malwarebytes is hier wel aanbevolen .
 
@cve en Qtex ,

ram geheugen is van de fabrikant dus zou in principe toch moeten werken
schijfopruiming gedaan
opstart met windows is alles uitgeschakeld dat niet echt nodig is
is win 10
enkel malwarebytes zou ik nog es kunnen laten lopen

of hoger ram geheugen ....
 
je zou ook kunnen opteren om de Windows 10 te vernieuwen ..nadeel is dat je je software kwijt ben ...je kan wel aangeven om persoonlijke instellingen en bestanden te behouden maar de software (programma's ) die je zelf heb geinstalleerd valt hier niet onder ..
 
Mijn ondervinding is dan ook dat je met een goede SSD veel aan snelheid kunt winnen. Maar alles hangt af van het wanneer traag wordt. Is dit bij het wegschrijven, dan is het ook mogelijk dat je schijf naar de krappe kant is.
 
Detailinfo Acer - Aspire ES1-711-C2S0 (E Start) (OP=OP) - NX.MS2EH.004
Gaat om de laatste code, ding is in diverse uitvoeringen gemaakt maar is met die CPU niet vooruit te branden, meer geheugen zal echt niet helpen, SSD idd kan iets helpen, zou doorsparen voor een echt notebook, Acer is altijd al matig tot slecht geweest, overigens.
Inderdaad, verwacht van zo'n N2840 geen wonderen. Acer, ook niet mijn keuze. De cijfers zijn meestal wel goed, maar kwalitatief geen hoogstandjes.
Wil je hier echt iets aan snelheidswinst is een SSD een mogelijke optie. Maar wil je in een SSD investeren met zo'n systeem.

Zo'n laptop is goed voor een niet al te zware Linux besturing en dan kun je er nog lang plezier aan beleven zonder enige investering.
 
je zou ook kunnen opteren om de Windows 10 te vernieuwen ..nadeel is dat je je software kwijt ben ...je kan wel aangeven om persoonlijke instellingen en bestanden te behouden maar de software (programma's ) die je zelf heb geinstalleerd valt hier niet onder ..

zou ik ook kunnen proberen
is laptop van men dochter ... dus zou wel kunnen dat ie vol staat met rommel
ik draai regelmatig ccleaner , en your uninstaller om overbodige bestanden te verwijderen ....
was origineel w8.1 en geupgrade naar win 10 maar na een tijd werd ie trager vooral omdat ze sims 4 op de laptop speelt ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan