projector

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Goede avond,
ik weet niet of ik goed zit op dit forum-m-.

Ik zou graag foto's van een laptop aan mensen laten zien via een projector en doek.
Hoe moet ik daar aan beginnen? Moet ik iets speciaals regelen of instellen aan mijn laptop?
Vriendelijke groeten,
Bernard.

[OPLOSSING]De 'klassieke' manier is met een beamer. Deze zijn meestal plug and play, dat wil zeggen dat je niets hoeft te doen na bekabeling, dat windows het toestel automatisch herkent en de juiste drivers zal installeren zodat het toestel na even klaar is voor gebruik. Dit zie je gebeuren in je systemtray. Met de nodige dialoogvenstertjes (new hardware found-...installing...-ready for use). Het kan eventueel zijn dat je laptop het toestel wel vindt maar de driver niet kan installeren, dan start de wizard 'nieuwe hardware toevoegen' op. In het andere geval, dat dus tegenwoordig minder voorkomt, zal er een schijfje bij zitten om het besturingsprogramma (de driver) op je laptop te zetten. Deze schijven zijn autorun gemaakt en begeleiden je vanzelf in de installatie. Stel dat het met een schijf zou moeten, maar die ontbreekt, dan start je de wizard nieuwe hardware manueel uit je configuratiescherm. Zorg in ieder geval dat je online kunt zijn, dat kan nodig zijn. Qua bekabeling moet je even kijken welke uitgangen je laptop heeft. Best gebruik je een vga-vga kabel. Qua signaalkwaliteit is dat nog steeds het beste. Er zijn vaak ook andere mogelijkheden zoals cinch en supervideo in meerdere combinaties, maar dat is niet aangewezen vind ik. In het andere geval ( bijna alleen bij netbooks die beperkte uitgangen hebben) gebruik je een vga-usb kabel. Op gebied van voeding hoef ik je niks te zeggen: de beamer heeft constante stroom nodig, je laptop best ook.[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
projector

Goede avond,
ik weet niet of ik goed zit op dit forum.

Ik zou graag foto's van een laptop aan mensen laten zien via een projector en doek.
Hoe moet ik daar aan beginnen? Moet ik iets speciaals regelen of instellen aan mijn laptop?
Vriendelijke groeten,
Bernard.

De 'klassieke' manier is met een beamer. Deze zijn meestal plug and play, dat wil zeggen dat je niets hoeft te doen na bekabeling, dat windows het toestel automatisch herkent en de juiste drivers zal installeren zodat het toestel na even klaar is voor gebruik.
Dit zie je gebeuren in je systemtray. Met de nodige dialoogvenstertjes (new hardware found-...installing...-ready for use) om je te begeleiden.
Het kan eventueel zijn dat je laptop het toestel wel vindt maar de driver niet kan installeren, dan start de wizard 'nieuwe hardware toevoegen' op.

In het andere geval, dat dus tegenwoordig minder voorkomt, zal er een schijfje bij zitten om het besturingsprogramma (de driver) op je laptop te zetten. Deze schijven zijn autorun gemaakt en begeleiden je vanzelf in de installatie. Stel dat het met een schijf zou moeten, maar die ontbreekt, dan start je de wizard nieuwe hardware manueel uit je configuratiescherm.

Zorg in ieder geval dat je online kunt zijn, dat kan nodig zijn.

Qua bekabeling moet je even kijken welke uitgangen je laptop heeft. Best gebruik je een vga-vga kabel. Qua signaalkwaliteit is dat nog steeds het beste. Er zijn vaak ook andere mogelijkheden zoals cinch en supervideo in meerdere combinaties, maar dat is niet aangewezen vind ik. In het andere geval ( bijna alleen bij netbooks die beperkte uitgangen hebben) gebruik je een vga-usb kabel.

Op gebied van voeding hoef ik je niks te zeggen: de beamer heeft constante stroom nodig, je laptop best ook.

Één tipje natuurlijk: test je configuratie vóór je presentatie ;) Suc6!!

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
De 'klassieke' manier is met een beamer. Deze zijn meestal plug and play, dat wil zeggen dat je niets hoeft te doen na bekabeling, dat windows het toestel automatisch herkent en de juiste drivers zal installeren zodat het toestel na even klaar is voor gebruik. Dit zie je gebeuren in je systemtray. Met de nodige dialoogvenstertjes (new hardware found-...installing...-ready for use). Het kan eventueel zijn dat je laptop het toestel wel vindt maar de driver niet kan installeren, dan start de wizard 'nieuwe hardware toevoegen' op. In het andere geval, dat dus tegenwoordig minder voorkomt, zal er een schijfje bij zitten om het besturingsprogramma (de driver) op je laptop te zetten. Deze schijven zijn autorun gemaakt en begeleiden je vanzelf in de installatie. Stel dat het met een schijf zou moeten, maar die ontbreekt, dan start je de wizard nieuwe hardware manueel uit je configuratiescherm. Zorg in ieder geval dat je online kunt zijn, dat kan nodig zijn. Qua bekabeling moet je even kijken welke uitgangen je laptop heeft. Best gebruik je een vga-vga kabel. Qua signaalkwaliteit is dat nog steeds het beste. Er zijn vaak ook andere mogelijkheden zoals cinch en supervideo in meerdere combinaties, maar dat is niet aangewezen vind ik. In het andere geval ( bijna alleen bij netbooks die beperkte uitgangen hebben) gebruik je een vga-usb kabel. Op gebied van voeding hoef ik je niks te zeggen: de beamer heeft constante stroom nodig, je laptop best ook.

Één tipje natuurlijk: test je configuratie vóór je presentatie ;) Suc6!!

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Bedankt voor je prachtige uitleg.
Ik heb die maar in februari nodig. Ik schrijf je dan terug om je te laten weten hoe ik het heb gesteld.
Alvast een Gelukkig Nieuwjaar gewenst.
Groetjes.
 
Bedankt voor je prachtige uitleg.
Ik heb die maar in februari nodig. Ik schrijf je dan terug om je te laten weten hoe ik het heb gesteld.
Alvast een Gelukkig Nieuwjaar gewenst.
Groetjes.

Kunnen we deze dan nu als opgelost noteren?Indien er in februari toch problemen zijn kan dat dan best in een nieuwe vraag!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan